Volition تعطیل شد

TIRAN جمعه 10 شهریور 1402 - 16:49
Volition تعطیل شد
Volition توسعه‌دهنده بازی‌های Saints Row تعطیل شد.

استودیو Volition Games، استودیوی فرنچایزهایی مانند Saints Row و Red Faction، بلافاصله تعطیل شد. 

این خبر ابتدا در X.com منتشر شد و چندین کارمند پست کردند که آنها را رها کرده اند و استودیو دیگر وجود ندارد. در بیانیه‌ای رسمی در وب‌سایت استودیو ، Volition بیان می‌کند که شرکت هلدینگ سوئدی Embracer Group که این استودیو را در سال ۲۰۱۸ تصاحب کرد، آن را به عنوان بخشی از بازسازی سراسری شرکت Embracer مجبور به توقف فعالیت کرده است. متن کامل خداحافظی Volition به شرح زیر است:

تیم Volition با افتخار به مدت 30 سال سرگرمی در سطح جهانی را برای طرفداران در سراسر جهان ایجاد کرده است. ما با اشتیاق به جامعه خود هدایت شده ایم و همیشه برای ارائه شادی، شگفتی و لذت تلاش کرده ایم.
در ژوئن گذشته، گروه Embracer یک برنامه بازسازی را برای تقویت Embracer و حفظ موقعیت خود به عنوان یک رهبر در صنعت بازی های ویدیویی اعلام کرد. به عنوان بخشی از آن برنامه، آنها اهداف راهبردی و عملیاتی را ارزیابی کردند و تصمیم دشواری را برای بستن Volition به طور فوری اتخاذ کردند. 
برای کمک به تیم خود، ما در حال کار برای ارائه کمک های شغلی و کمک به هموارسازی این انتقال برای اعضای خانواده Volition خود هستیم. ما از مشتریان و طرفداران خود در سراسر جهان برای همه عشق و حمایت در طول سال ها تشکر می کنیم. تو همیشه در قلب ما خواهی بود.» 

تجدید ساختار Embracer نتیجه سقوط فاجعه‌بار شراکت پیشنهادی 2 میلیارد دلاری با Savvy Games Group، یک سازمان با بودجه عربستان سعودی است که در ماه مه از این قرارداد عقب نشینی کرد. این امر باعث شد ارزش سهام Embracer سقوط کند و این شرکت بزرگ را مجبور کرد پس از سال‌ها خرید استودیوهای بازی و IPهای سرگرمی زیادی مانند The Lord of the Rings وارد حالت کاهش هزینه شود .

لارس وینگفورز، مدیرعامل Embracer در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که قصد دارد این شرکت را به «شرکتی لاغرتر، قوی‌تر و متمرکزتر و خودکفاتر» تبدیل کند که شامل برنامه‌هایی برای تعطیلی یا فروش برخی از استودیوهای بازی آن و توقف پروژه‌های در حال توسعه است. و سایر اقدامات صرفه جویی در هزینه ها متأسفانه، Volition یکی از اولین قربانیان این بازسازی است.

مرگ Volition پس از آن اتفاق می افتد که این شرکت 30 سالگی خود را به عنوان یک استودیو در ماه ژوئن جشن گرفت. با شروع سری Descent (منتشر شده با نام اصلی Voliton، نرم‌افزار Parallax) و انتشار برنامه‌های مورد علاقه فرقه‌ای مانند Summoner، با فرنچایز Red Faction در طول دهه 2000 به موفقیت بزرگی دست یافت و با استقبال خوب Red Faction: Guerilla در سال 2009 به اوج رسید. نسل Xbox 360 را با انتشار Saints Row، یک سری الهام گرفته از GTA که پیش از رسیدن به اوج خود با بازی تحسین شده Saints Row: The Third در سال 2011، به طور پیوسته محبوبیت و هویت منحصر به فردی به دست می آورد، آغاز می کند. 

با این حال، پس از انتشار Saints Row IV در سال 2013، استودیو وارد یک وصله سخت شد. با یک IP جدید در Agents of Mayhem در سال 2017 که به سرعت دریافت شد، نوسان کرد، که فروش ناامیدکننده ای به دست آورد. آخرین بازی آن، ریبوت Saints Row در سال 2022 نیز با واکنش متفاوت طرفداران مواجه شد و در فروش ضعیف عمل کرد تا جایی که Embracer استودیو را به Gearbox منتقل کرد . با بسته شدن استودیو، مشخص نیست سرنوشت Saints Row، Red Faction و دیگر فرنچایزهای زیر چتر آن چه خواهد شد.

در حالی که چند سال گذشته به نوعی Volition نبود، نمی توان تأثیر مثبتی که بازی ها و سری های آن بر صنعت داشتند، انکار کرد. بازی Volition مورد علاقه شما چیست؟ خاطرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد