گوگل Gemini

TIRAN شنبه 25 شهریور 1402 - 15:39
گوگل Gemini
گوگل Gemini آماده مقابله با AI Titans، OpenAI و Microsoft است.

گوگل در حال آماده شدن برای انتشار سیستم هوش مصنوعی مورد انتظار Gemini خود است و زمینه را برای یک نبرد رویال هوش مصنوعی با ChatGPT، OpenAI فراهم می کند.

بر اساس گزارشی که توسط The Information منتشر شده است، گوگل آزمایش Gemini را برای شرکت‌های منتخب باز کرده است که نشان می‌دهد عرضه آن برای مصرف‌کنندگان قریب‌الوقوع است. Gemini یک LLM چندوجهی است، به این معنی که می‌تواند ورودی‌های مدالیته‌های مختلف را به صورت بومی دریافت کند - به عنوان مثال، متن، تصویر، صدا و غیره.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در سخنرانی اصلی Google i/o در ماه می گفت : «جمینی از ابتدا برای چندوجهی بودن ایجاد شد . در حالی که هنوز زود است، ما در حال حاضر شاهد قابلیت های چندوجهی چشمگیر هستیم که در مدل های قبلی دیده نشده است.

این غول فناوری را در برابر چت ربات فوق‌العاده OpenAI ChatGPT قرار می‌دهد، که از نوامبر گذشته تاکنون موج‌های جدی ایجاد کرده است . از فین‌تک گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، کسب‌وکارها در حال حاضر سرمایه‌های کلانی برای بهره‌گیری از توانایی‌های مکالمه غیرعادی آن صرف می‌کنند.

اما پیچای از چشم انداز دوئل هوش مصنوعی ناآرام به نظر می رسد.

پیچای در پاسخ به این سوال که آیا گوگل باید زودتر یک رقیب ChatGPT را معرفی می‌کرد، به Wired گفت: «برای من کاملاً روشن نیست که ممکن است این کار نیز انجام شود .

پیچای از سال 2016 در حال افزایش سرمایه گذاری در چیزی است که او آن را "آینده اول هوش مصنوعی" گوگل می نامد. اما او معتقد است که زمان بیشتری برای اصلاح مدل های آن قبل از پرایم تایم نیاز بود. او گفت: «در مورد جایی که هستیم احساس راحتی می کنم.

راه اندازی اولیه چت ربات Bard مبتنی بر LaMDA توسط گوگل در ماه فوریه، پس از افشای حقایق اولیه در مورد تلسکوپ جیمز وب، کمی شکست خورد. اما Bard از آن زمان برای استفاده از مدل چندوجهی جدید گوگل، PaLM 2، ارتقاء بزرگی دریافت کرده است، همانطور که Decrypt می تواند در مقایسه تایید کند ، مدلی که به طور قابل توجهی بهتر از مدل قبلی خود است .

Bard اصلاح‌شده قبلاً ثابت کرده است که می‌تواند با ChatGPT Plus در مناطق خاصی دست به کار شود، در حالی که رایگان و در دسترس‌تر است. یک آزمایش رمزگشایی نشان داد که Bard در مقایسه با ChatGPT ترجمه‌های سریع‌تر و متنی‌تری ارائه می‌دهد. همچنین با پشتیبانی از بیش از 20 زبان برنامه نویسی، رقابت را در هنگام تولید کد شکست داد. اما ChatPGT در این زمینه با ابزار Advanced Data Analytics خود که چت بات را به یک ماشین کدنویسی قدرتمند تبدیل کرده است که اکنون بسیار پیشرفته تر از قابلیت های بومی Bard است، دست به کار شده است.

و ادغام بارد با فهرست گسترده جستجوی بلادرنگ گوگل به چت ربات برتری در پاسخ به سوالات رویدادهای جاری داد. گوگل همچنین سرمایه‌گذار اصلی Anthropic است، استارت‌آپی که در پشت کلود هوش مصنوعی ، قدرتمندترین رقیب ChatGPT تا به امروز است.

کلود می تواند بیش از 100 هزار توکن زمینه را مدیریت کند، به این معنی که کاربران می توانند 10 برابر بیشتر از آنچه که ChatGPT می تواند اطلاعاتی را در اختیار چت ربات قرار دهند. و نتایج به طور منظم آن را از نظر کیفیت بین GPT3.5 و GPT-4 قرار می دهد. با قابلیت‌های زمینه بزرگ کلود، ادغام بارد با گوگل برای مصرف‌کننده معمولی و قابلیت‌های چندوجهی جمینی، گوگل به دنبال تسلط بر فضای هوش مصنوعی و تاج و تختی است که در حال حاضر به OpenAI و مایکروسافت اشغال شده است.

گوگل همچنین یک «رویکرد اکوسیستمی» را برای هوش مصنوعی دنبال می‌کند و قابلیت‌های تولیدی را در محصولات خود مانند Docs، Maps و Search یکپارچه می‌کند. همین هفته، ارتقای هوش مصنوعی جدیدی را با هدف بهبود نحوه یافتن و هضم اطلاعات آنلاین توسط مردم اعلام کرد.

با انتظار Gemini در بال، امپراتوری هوش مصنوعی OpenAI به زودی با بزرگترین چالش خود روبرو خواهد شد. اما در حال حاضر، به نظر می رسد پیچای از اتخاذ رویکردی آهسته و پیوسته خوشحال است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد