تفاوت‌های PS5 اسلیم و PS5 معمولی

TIRAN جمعه 3 آذر 1402 - 17:47
تفاوت‌های PS5 اسلیم و PS5 معمولی

تفاوت‌های PS5 اسلیم و PS5 معمولی

سونی در سال 2023، پس از گذشت بیش از دو سال از عرضه پلی استیشن 5، نسخه جدید و کوچک‌تری از این کنسول را با نام PS5 اسلیم معرفی کرد. این مدل جدید از نظر مشخصات فنی تفاوتی با نسخه معمولی ندارد، اما در برخی موارد از جمله اندازه، وزن، حافظه و مصرف انرژی تغییراتی داشته است.

اندازه و وزن

مهم‌ترین تفاوت PS5 اسلیم با نسخه معمولی، اندازه و وزن آن است. این مدل جدید از نظر ابعاد 15 درصد کوچک‌تر و 18 درصد سبک‌تر از نسخه معمولی است. به طور دقیق، ابعاد نسخه دیسک‌خور PS5 اسلیم 358 در 216 در 96 میلی‌متر و وزن آن 3.2 کیلوگرم است. این در حالی است که ابعاد نسخه دیسک‌خور PS5 معمولی 390 در 260 در 104 میلی‌متر و وزن آن 4.5 کیلوگرم است.

حافظه

دیگر تفاوت قابل توجه PS5 اسلیم با نسخه معمولی، حافظه آن است. این مدل جدید از حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره می‌برد که 175 گیگابایت بیشتر از نسخه معمولی است. این افزایش حافظه به کاربران امکان می‌دهد بازی‌ها و محتوای بیشتری را روی کنسول خود ذخیره کنند.

مصرف انرژی

طبق اعلام سونی، PS5 اسلیم در حالت بازی 30 درصد کمتر از نسخه معمولی انرژی مصرف می‌کند. این امر به لطف بهبودهای انجام شده در طراحی و مهندسی این مدل جدید صورت گرفته است.

قیمت

سونی قیمت PS5 اسلیم را با نسخه معمولی یکسان اعلام کرده است. بنابراین، نسخه دیسک‌خور PS5 اسلیم با قیمت 499 دلار و نسخه دیجیتال آن با قیمت 399 دلار در دسترس کاربران قرار دارد.

جمع‌بندی

PS5 اسلیم یک کنسول قدرتمند و جمع‌وجور است که برای افرادی که به دنبال یک کنسول PS5 با اندازه کوچک‌تر و حافظه بیشتر هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این مدل جدید از نظر مشخصات فنی تفاوتی با نسخه معمولی ندارد، اما در برخی موارد از جمله اندازه، وزن، حافظه و مصرف انرژی تغییراتی داشته است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد