تراشه VR جدید کوالکام

TIRAN دوشنبه 18 دی 1402 - 20:37
تراشه VR جدید کوالکام
تراشه VR جدید کوالکام قدرت بیشتری به رقبای اپل ویژن پرو می‌دهد.

سامسونگ و گوگل درباره جزئیات هدست واقعیت ترکیبی پیشرفته آینده خود که امیدوار است با ویژن پرو اپل رقابت کند، سکوت اختیار کرده اند ، اما اکنون حداقل می دانیم که دستگاه از چه پردازنده ای استفاده خواهد کرد - نسخه جدیدی از تراشه های XR کوالکام.
تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 کوالکام که روز پنجشنبه معرفی شد ، در سخت افزار سامسونگ و همچنین تعدادی دیگر از هدست های آینده قرار خواهد گرفت. جزئیات کوالکام در مورد تراشه جدید نشان می‌دهد که هدست سامسونگ چه کاری می‌تواند انجام دهد و موجی از هدست‌های گران‌تر و متمرکز در یکی دو سال آینده می‌تواند به ارمغان بیاورد.

Meta's Quest 3 که پاییز گذشته وارد بازار شد، اولین هدست با تراشه نسل بعدی XR2 Gen 2 کوالکام بود که گرافیک، کیفیت دوربین عبور رنگی، پشتیبانی از دوربین خارجی و امکانات هوش مصنوعی داخلی را افزایش داد.

کوالکام تأیید کرده است که برخی از شرکای خود علاوه بر سامسونگ، دستگاه‌های آینده را با تراشه جدید تولید می‌کنند: HTC Vive، Immersed (یک شرکت نرم‌افزار کاری که در حال حاضر در حال ساخت ویزور VR خود است )، شرکت چینی ورزش‌های الکترونیکی Play for Dream و یک شریک سخت‌افزاری که هنوز اعلام نشده است. در نمایشگاه CES امسال در لاس وگاس هفته آینده نشان داده شد.

نمایشگرهای 4K، عبور از واقعیت ترکیبی بهتر

بزرگترین مزیت تراشه جدید در ارائه نمایشگرهای با وضوح بالاتر و دوربین ها و ردیاب های همزمان بیشتر است، از جمله ردیابی چشم و ردیابی تمام بدن بسته به اینکه سازندگان چگونه می خواهند سخت افزار خود را طراحی کنند. کوالکام با استفاده از تراشه جدید با نرخ نوسازی 90 هرتز، رزولوشن 4.3K پیکسل در هر چشم را وعده داده است.

سنسور، دوربین، ردیاب بیشتر

انتظار می رود هدست هایی با این تراشه ارتقا یافته کوالکام حسگرهای بیشتری نیز داشته باشند. XR2 Plus Gen 2 از حداکثر 12 دوربین و سنسور به طور همزمان پشتیبانی می کند، که این تعداد در XR2 Gen 2 در Quest 3 8 دوربین است. برخی از این دوربین ها می توانند مربوط به فیلم برداری خارجی یا ردیابی حرکت یا سنسورهای عمق باشند. سایرین، همانطور که کوالکام مشخص کرد، داخلی خواهند بود: دوربین‌های ردیابی چشم و چهره بسیار شبیه به دوربین‌های متا کوئست پرو یا ویژن پرو اپل. اگر Quest 3 Pro منتشر شود، متا می تواند یکی دیگر از نامزدهای احتمالی برای هدستی با استفاده از این تراشه باشد.

انواع دیگری از سنسورها نیز می توانند در بازی باشند. علاوه بر سنسورهای دوربین درون کنترلی، بسیار شبیه به آنچه در کنترلرهای Quest Pro (که دارای تراشه‌های خاص خود هستند)، سنسورهای ردیابی تمام بدن نیز می‌توانند در این کار باشند. یا روش های جدید برای حس کردن حرکات دست و بدن. گزارش‌ها قبلاً نشان داده‌اند که سامسونگ و گوگل ممکن است از فناوری حسگر Soli مبتنی بر رادار برای کمک به ردیابی حرکات نزدیک بدن استفاده کنند.

اتصال با دستگاه های دیگر

پشتیبانی از Wi-Fi 7 که می تواند به معنای اتصال سریعتر به لپ تاپ، تبلت و تلفن باشد. کوالکام قبلاً دارای فناوری رندر تقسیم شده است که پردازش را بین هدست و سایر رایانه‌ها به اشتراک می‌گذارد و در حال بررسی راه‌هایی برای همکاری تلفن‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده است. این می گوید که رابطه بین دستگاهی می تواند حتی در هدست های این تراشه های جدید، از جمله استفاده از تلفن های همراه با هدست، قوی تر باشد. باکادیر می گوید که گفتگو با شرکا برای فعال کردن زیرساخت ها در حال انجام است، اما تلفن ها بخش کلیدی هستند. علاوه بر اشتراک‌گذاری رندر، دستگاه‌ها می‌توانند در عملکردهای هوش مصنوعی یا حسگرهای اشتراک‌گذاری با یکدیگر همکاری کنند. باکادیر به یکی از کاربردهای احتمالی برای تناسب اندام اشاره می کند، استفاده از دوربین تلفن برای ردیابی بدن برای تمرینی که در VR یا AR انجام می شود، زیرا این دو دستگاه به یکدیگر متصل می شوند.

اپل در حال حاضر به شدت بر روی معرفی Vision Pro به عنوان یک کامپیوتر کامل که می تواند با مک ها نیز متصل شود، تکیه کرده است. سامسونگ و گوگل ممکن است رویکرد مشابهی برای هدست خود داشته باشند، اتصال بهتر با رایانه ها و تلفن ها و شاید سیستم عامل اندروید گوگل. 

شهرام ایزدی، نایب رئیس AR در گوگل، در بیانیه‌ای از طریق بیانیه مطبوعاتی کوالکام، به طور خاص از اندروید استفاده می‌کند و می‌گوید: «ما برای اکوسیستم اندروید هیجان‌زده هستیم تا از قابلیت‌های اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 استفاده کند و
تجربه‌های جدیدی را فراهم کند.»

سامسونگ و گوگل از زمان اعلام همکاری در زمستان سال گذشته در مورد برنامه های هدست واقعیت مختلط خود صریح بوده اند، اما اطلاعات بیشتری باید در سال جاری ارائه شود. CNET قبلاً دریافته بود که اتصال با تلفن‌ها احتمالاً بخشی از کاری است که دستگاه سامسونگ انجام می‌دهد و سازگاری با برنامه‌های دو بعدی در فروشگاه Play Google به آن برتری نسبت به Meta می‌دهد، که با وجود اجرای سیستم‌عامل ساخته شده هنوز از برنامه Google Play پشتیبانی نمی‌کند. در اندروید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد