هوش مصنوعی جدید متا

TIRAN شنبه 4 شهریور 1402 - 09:22
هوش مصنوعی جدید متا
متا مدل هوش مصنوعی را برای نوشتن کدهای کامپیوتری راه اندازی می کند.

24 اوت (رویترز) - متا پلتفرم (META.O) روز پنجشنبه اعلام کرد که یک مدل هوش مصنوعی (AI) را منتشر خواهد کرد که برای کمک به نوشتن کدهای کامپیوتری طراحی شده است و به پیشرفت خود در فناوری جدید کمک می کند.

کد لاما که به صورت رایگان در دسترس خواهد بود، می تواند بر اساس پیام های متنی انسان کد بنویسد و همچنین می تواند برای تکمیل کد و اشکال زدایی استفاده شود، غول رسانه های اجتماعی در یک پست وبلاگی گفت.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT OpenAI در اواخر سال گذشته، شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرآیندهای تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

صاحب فیس‌بوک و اینستاگرام متا امسال مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی را منتشر کرده است که عمدتاً رایگان هستند، از جمله یک مدل زبان منبع باز به نام Llama، که چالشی جدی برای مدل‌های اختصاصی فروخته شده توسط OpenAI و تحت حمایت مایکروسافت ایجاد می‌کند.

این شرکت گفت که مدل جدید هوش مصنوعی بر روی آخرین مدل متا زبان Llama 2 ساخته شده است و در پیکربندی های مختلف در دسترس خواهد بود، زیرا در حال آماده شدن برای رقابت با ابزار کدنویسی مایکروسافت GitHub Copilot است .

به گفته متا، Code Llama از زبان های برنامه نویسی محبوب مانند Python، Java و C++ پشتیبانی می کند و برای کارهای متنی عمومی توصیه نمی شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد