ROG Matrix RTX 4090 Champ

TIRAN شنبه 25 شهریور 1402 - 18:15
ROG Matrix RTX 4090 Champ
ایسوس هفته آینده ROG Matrix RTX 4090 Champ را راه اندازی می کند.

ایسوس قرار است هفته آینده در 19 سپتامبر 2023، پرچمدار کارت گرافیک ROG Matrix GeForce RTX 4090 خود را عرضه کند. برد گرافیک در Computex معرفی شد، اما این شرکت تنها به اشتراک گذاشت که از یک سیستم خنک کننده نوآورانه حلقه بسته با فلز حرارتی مایع استفاده می کند. رابط در همین حال، این محصول قبلاً به یک افسانه تبدیل شده است زیرا تقریباً  فرکانس GPU 4 گیگاهرتز را فتح کرده است که اولین مورد در صنعت است.

در توییت ایسوس آمده است : «انتظار تقریباً به پایان رسیده است» . "برای عرضه رسمی کارت گرافیک پرچمدار ما - ROG Matrix GeForce RTX 4090 شمارش معکوس کنید."

Asus ROG Matrix GeForce RTX 4090 یکی از مرموزترین محصولاتی است که اخیراً معرفی شده است. ما می دانیم که دارای پردازنده گرافیکی AD102 انویدیا و 24 گیگابایت حافظه GDDR6X است. با این حال، ایسوس در مورد ساعت‌های از جعبه پردازنده گرافیکی و SGRAM سخت‌گیرانه صحبت کرده است، در عوض بر روی برد مدار چاپی سفارشی خود با ماژول پیچیده تنظیم ولتاژ و سیستم خنک‌کننده‌اش با رابط حرارتی Liquid Metal تمرکز کرده است.

برای اورکلاک موفقیت آمیز در واقع به قدرت فراوان و یک سیستم خنک کننده قدرتمند نیاز است. بنابراین، همه سازندگان کارت‌های گرافیک تمایل دارند از PCB‌های سفارشی با VRM قدرتمند و یک سیستم خنک‌کننده مایع 360 میلی‌متری همه‌کاره استفاده کنند. چیزی که کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090 را متمایز می کند، استفاده از یک عنصر خاص است: مواد رابط حرارتی فلزی مایع (TIM)، که انتقال حرارت را از اجزای داغ به سیستم خنک کننده افزایش می دهد. در حالی که ایسوس نوع خاصی از فلز مایع استفاده شده از TIM را فاش نمی کند، چنین موادی معمولاً از گالیم یا آلیاژهای گالیومی هستند که به دلیل هدایت حرارتی استثنایی خود شناخته شده اند.

با این حال، استفاده از رابط های حرارتی فلز مایع، خطرات و چالش های خاصی را به همراه دارد. این TIM ها رسانای الکتریکی هستند و اگر با دقت و دقت مورد استفاده قرار نگیرند، به طور بالقوه منجر به اتصال کوتاه می شوند. علاوه بر این، آنها می توانند به فلزات خاصی مانند آلومینیوم خورنده باشند. با وجود این چالش‌ها، ایسوس تجربه خود را در استفاده از TIMهای فلزی مایع در لپ‌تاپ‌ها برای چندین سال نشان می‌دهد که نشان‌دهنده اطمینان در کاربرد آنها برای کارت‌های گرافیک است.

در هر صورت، ما از قبل می دانیم که Asus ROG Matrix GeForce RTX 4090 می تواند تقریباً 4 گیگاهرتز پردازنده گرافیکی را با نیتروژن مایع تولید کند، بنابراین هفته آینده خواهیم آموخت که در صورت مجهز شدن به سیستم خنک کننده انبار و Liquid Metal TIM چه توانایی هایی دارد. ایسوس به وضوح می خواست بهترین کارت گرافیک ممکن را بسازد ، بنابراین به زودی متوجه خواهیم شد که آیا موفق شده است یا خیر.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد