ویژگی های iPhone 15 Pro و Pro Max

چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 10:26
ویژگی های iPhone 15 Pro و Pro Max
iPhone 15 Pro و Pro Max Hands-On شامل ویژگی های قاب تیتانیوم، دوربین با زوم 5 برابر و ویدیوی فضایی

آیفون 15 پرو و پرو مکس اولین بار در رویداد پاییزی سالانه اپل در روز سه شنبه معرفی شدند. از لحظه‌ای که آن‌ها را در محوطه‌ای در داخل سالن استیو جابز برداشتم، می‌توانم بگویم که در مقایسه با مدل‌های Pro قبلی، اصلاحات قابل‌توجهی وجود دارد. آیفون 15 پرو و پرو مکس به جای فولاد ضد زنگ موجود در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس سال گذشته، با تیتانیوم ساخته شده اند و در نتیجه سبک تر هستند.در سال‌های اخیر، اپل از تلفن‌های حرفه‌ای خود استفاده کرد تا پیشرفت‌های فناوری را به همراه داشته باشد، در حالی که مدل‌های استاندارد را با فناوری سال قبل حفظ کرد، احتمالاً هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و انگیزه ارتقاء به مدل‌های پریمیوم گران‌تر را فراهم می‌کند. این موضوع در مورد آیفون های استاندارد 15 و 15 پلاس که امتیازات 14 پرو را در سال گذشته دریافت کردند، ثابت شده است. آیفون 15 پرو و پرو مکس این سنت را ادامه می‌دهند و از آنجایی که شایعات در مورد آیفون 15 اولترا بی‌اساس بودند، اینها پیشرفته‌ترین گوشی‌های اپل هستند.

وزن سبک تر و احساس حجم کمتر تأثیر مثبتی بر جای گذاشت. Pros جدید حاشیه‌های نازک‌تری برای شیشه‌های کمی بیشتر روی صفحه‌نمایش جلویی دارند - که هنوز ۶.۱ اینچ برای iPhone 15 Pro و ۶.۷ اینچ برای iPhone 15 Pro Max است.

در مورد رنگ‌ها، آیفون 15 پرو و پرو مکس در چهار رنگ متالیک عرضه می‌شوند: تیتانیوم سیاه و سفید سنتی، و همچنین تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی با رنگ خاکستری.

آیفون 15 پرو از 999 دلار شروع می شود، در حالی که آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار  شروع می شود. در حالی که پرو مکس از قیمت اولیه 1099 دلاری سال گذشته برای آیفون 14 پرو مکس گرانتر است، آیفون 15 پرو مکس جدید از 256 گیگابایت شروع می شود که دو برابر حافظه داخلی قبلی خود است.

یک ویژگی جدید دیگر نیز وجود دارد: یک دکمه اکشن که جایگزین سوئیچ قطع صدا آیفون‌ها برای سال‌هاست. به‌طور پیش‌فرض، می‌توانید برای بی‌صدا کردن یا لغو صامت طولانی مدت فشار دهید. می‌توانید آن را برای راه‌اندازی تعدادی میانبر مانند روشن کردن چراغ قوه، ضبط یادداشت صوتی یا حتی باز کردن دوربین سفارشی کنید. هنگامی که برنامه دوربین باز شد، از دکمه اکشن به عنوان دکمه فیزیکی شاتر برای عکس گرفتن میشه استفاده کرد. کمی شبیه به Sony Xperia 1 V و دکمه شاتر سخت افزاری اختصاصی آن هست.

دوربین های بهتر، زوم بهتر
آیفون 15 پرو و پرو مکس دارای دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور بزرگتر هستند. عکس‌ها به‌طور پیش‌فرض ۲۴ مگاپیکسلی هستند و اسکن لیدار، عکاسی در نور کم و شب را افزایش می‌دهد. این گوشی ها همچنین دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض هستند که از آیفون 14 پرو سال گذشته به ارث رسیده است.

اما ویژگی بزرگ امسال زوم بهتر است، البته فقط برای گوشی های پریمیوم بزرگتر. Pro دوربین تله فوتو 3 برابری قبلی خود (معادل لنز 77 میلی متری) را حفظ می کند، در حالی که Pro Max دارای زوم اپتیکال 5 برابری (معادل لنز 120 میلی متری) است - یک طراحی "تتراپریسم" که نور را چندین بار شکست می دهد تا زوم بیشتری را در داخل دوربین ایجاد کند. قاب فشرده آیفون. وقتی دوربین تله فوتو جدید Pro Max را امتحان کردم، دیدم که 5 برابر با 3 برابر در 15 Pro تفاوت ایجاد می کند. من حتی توانستم بزرگنمایی دیجیتالی را تا 25 برابر بزرگنمایی کنم

گوشی‌های اندرویدی پیشرفته، به‌ویژه سری گلکسی اس سامسونگ، سال‌ها چیزی شبیه به دوربین‌های پریسکوپ دارند، اگرچه از استراتژی طراحی استفاده می‌کنند که لنزها را درون قاب گوشی قرار می‌دهند و از یک آینه برای زاویه‌دهی آنها به پشت استفاده می‌کنند. از گوشی به عنوان مثال، گلکسی اس 23 اولترا دارای یک دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری است.

اپل همچنین سعی دارد با افزودن مراحل زوم بینابینی بیشتر در رابط برنامه دوربین، عکاسان حرفه ای بیشتری را جذب کند. با باز بودن برنامه دوربین، کاربران می توانند روی دکمه زوم 1 برابر ضربه بزنند تا بین فواصل کانونی محبوب - 24 میلی متر، 28 میلی متر و 35 میلی متر - جابجا شوند و هنگام باز کردن برنامه، یکی از آنها را به عنوان فاصله کانونی پیش فرض تنظیم کنند.

دوربین تتراپریسم آیفون 15 پرو مکس یعنی 5 برابر تله فوتو بهتر

دوربین‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس همچنین قابلیت‌های ویدیویی گسترده‌تری دارند، مانند رمزگذاری vlog، و همچنین استفاده از سرعت انتقال سریع‌تر کابل‌های USB-C برای عکس‌برداری و انتقال فوری عکس‌های گرفته شده با حداکثر وضوح، فرمت Pro Raw از آیفون 15 شما. حرفه ای به مک. همچنین می تواند ویدیو را با فرمت ProRes مستقیماً در یک درایو حافظه خارجی ضبط کند.آیفون 15 پرو و پرو مکس از ویژگی آینده‌نگر در فیلم‌برداری فضایی بهره می‌برند و از دوربین‌های متعدد برای گرفتن ویدیوهایی با عمق قابل مشاهده در هدست Apple Vision Pro AR/VR استفاده می‌کنند.

پردازنده سریعتر، بازی بیشتر

آیفون 15 پرو و پرو مکس با پردازنده A17 Pro Bionic، یک تراشه 3 نانومتری که دارای 19 میلیارد ترانزیستور برای عملکرد سریعتر است، عرضه می شود. پردازنده گرافیکی شش هسته ای جدید تا 20 درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی A16 است و ردیابی اشعه را امکان پذیر می کند.اپل سال‌هاست که بازی‌های موبایلی را در عرضه‌های آیفون خود تحت فشار قرار داده است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا توسعه‌دهندگان یوبی‌سافت و کپکام نسخه‌های کامل کنسول را به ترتیب برای iPhone Assassin's Creed Mirage و همچنین Resident Evil 8 و Resident Evil 4 Remake معرفی کردند. . (دو مورد آخر تأیید کردند که اواخر امسال برای آیفون 15 پرو عرضه می شوند، با Assassin's Creed در اوایل سال 2024.) Death Stranding هیدئو کوجیما نیز برای آیفون 15 پرو عرضه می شود.

در حالی که اپل پتانسیل بازی های تلفن همراه آیفون 15 پرو را افزایش داد، سیلیکون A17 Pro نیز از برنامه های واقعیت افزوده بهره می برد.

آیفون 15 پرو با iOS 17 راه اندازی می شود (که در 22 سپتامبر(31شهریور) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت) که حالت StandBy را که در WWDC 2023 پیش نمایش شده بود را معرفی می کند. اساساً گوشی را به حالت غیرفعال تر در شب منتقل می کند و نشان می دهد زمان در ابزارک‌های برنامه و نوع بزرگ. وقتی تلفن را به طرفین می‌چرخانید، فعال می‌شود، اما برای استفاده در هنگام نصب تلفن روی پایه MagSafe، شبیه گران‌ترین ساعت زنگ دنیاست.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد