گوشی هایی که هنوز هم منتظر انتشارشون هستیم

TIRAN چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 14:06
گوشی هایی که هنوز هم منتظر انتشارشون هستیم
ما قبلاً شاهد عرضه گوشی های هوشمند زیادی از سامسونگ، موتورولا، وان پلاس و گوگل در سال جاری بوده ایم. اما هنوز احتمال بیشتری وجود دارد که در پاییز اتفاق بیفتد.

گوشی هایی که هنوز هم انتظار داریم در سال 2023 ببینیم

ما قبلاً شاهد عرضه گوشی های هوشمند زیادی از سامسونگ، موتورولا، وان پلاس و گوگل در سال جاری بوده ایم. اما هنوز احتمال بیشتری وجود دارد که در پاییز اتفاق بیفتد.اگرچه پیش‌بینی دقیقاً چه چیزی برای صنعت تلفن همراه است دشوار است، اما می‌توان حدس‌های درستی انجام داد، زیرا بسیاری از شرکت‌ها سال به سال به روال عرضه یکسانی پایبند هستند. به عنوان مثال، انتظار می‌رود سری آیفون 15 در ماه سپتامبر وارد بازار شود، احتمالاً برای اولین بار با USB-C شارژ می‌شود. پیکسل 8 شایعه شده گوگل می تواند در پاییز و احتمالا با پردازنده جدید Tensor عرضه شود.چنین راه اندازی هایی به دنبال پیشرفت ظریف اما مهمی است که تلفن ها در سال 2022 انجام دادند. به عنوان مثال، آیفون 14 برای مواقع اضطراری و تشخیص تصادف خودرو اتصال ماهواره ای به دست آورد، در حالی که گوگل راه های بیشتری برای استفاده از تراشه Tensor سفارشی خود در پیکسل 7 پیدا کرد. و 7 Pro. در همین حال، سامسونگ در سال گذشته به سری گلکسی اس پرچمدار خود ظاهری تازه و دوربین ارتقا یافته داد، در حالی که S23 امسال یک گام کوچک رو به جلو است.

در اینجا گوشی‌های جدیدی که بر اساس چرخه‌های عرضه، شایعات و گزارش‌های قبلی، انتظار داریم در پاییز ببینیم، آمده است.

.

سری آیفون 15 اپل

خانواده آیفون جدید اپل معمولا در ماه سپتامبر عرضه می شود، و ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم سال 2023 متفاوت خواهد بود. استفاده از شارژ USB-C یکی از بزرگترین تغییراتی است که انتظار داریم در آیفون های نسل بعدی اپل شاهد باشیم.اتحادیه اروپا اخیراً دستور داده است که تمام تلفن های جدید فروخته شده در منطقه باید تا سال 2024 از شارژ USB-C پشتیبانی کنند. اپل گفت که از این قوانین پیروی می کند اما مشخص نکرد که آیا این بدان معناست که از سال 2023 شاهد تغییر به USB-C خواهیم بود یا خیر. همچنین تایید نشده است که آیفون USB-C عرضه جهانی شود یا اینکه صرفاً یک مدل اروپایی باقی بماند.به گفته راس یانگ، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر و بلومبرگ، در غیر این صورت، انتظار داریم جزیره پویا در آیفون 15 معمولی عرضه شود. بلومبرگ همچنین گزارش می دهد که اپل ممکن است با استفاده از فناوری به نام قالب گیری بیش از حد فشار تزریق پایین، حاشیه های نمایشگر آیفون 15 پرو را به حداقل برساند.به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities، ما همچنین انتظار داریم که شاهد یک دوربین پریسکوپ جدید با زوم اپتیکال بهتر برای iPhone 15 Pro Max و دکمه های حالت جامد برای هر دو تلفن پرو باشیم. این تحلیلگر همچنین معتقد است که اپل ممکن است ویژگی های بیشتری را معرفی کند که Pro Max را از آیفون 15 با اندازه کوچکتر متمایز کند.

انتظار تبدیل سوکت آیفون به USB-C مسلماً بزرگترین دلیل برای هیجان زده شدن در مورد تلفن هوشمند بعدی اپل است. این سوئیچ به این معنی است که کاربران آیفون در نهایت می توانند آیفون، آی پد و مک خود را با همان نوع کابل شارژ شارژ کنند، اصطکاک را کاهش داده و آیفون را بسیار راحت تر می کند. همچنین منتظر این هستم که ببینم آیا اپل آیفون 15 پرو مکس را بیشتر از آیفون 15 پرو متمایز می کند یا خیر. من استدلال کرده‌ام که اپل باید به آیفون‌های بزرگ‌تر خود عملکرد بیشتری بدهد که از صفحه‌نمایش بزرگ‌ترشان، مشابه آی‌پد، بهره می‌برد.

گوشی تاشو OnePlus

 OnePlus قصد دارد اولین گوشی تاشو خود را در نیمه دوم سال 2023 عرضه کند، این شرکت قبل از رویداد خود در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه اعلام کرد. چیز دیگری نمی دانیم. این شرکت هنوز هیچ جزئیاتی در مورد خود دستگاه اعلام نکرده است، دقیقاً چه زمانی قصد دارد گوشی را روانه بازار کند یا اینکه چقدر می تواند هزینه داشته باشد.اما برخی نشت ها تصویری از آنچه ممکن است انتظار داشته باشیم را ترسیم کرده اند. افشاگر برجسته استیو همرستوفر (که بیشتر با نام OnLeaks شناخته می‌شود) جزئیاتی را که گفته می‌شود در مورد تلفن همراه است با وبلاگ MySmartPrice به اشتراک گذاشته است. فاش شده حاکی از آن است که گوشی تاشو OnePlus دارای صفحه نمایش داخلی 7.8 اینچی است که آن را بزرگتر از Galaxy Z Fold 5 می کند و یک دوربین سه لنزی با دوربین های 48 مگاپیکسلی عریض و فوق عریض و یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی دارد. همچنین انتظار می‌رود این گوشی بر روی پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اجرا شود.

گوگل، وان پلاس به دلیل غلبه بر سامسونگ و اپل در قیمت شهرت دارد. این من را امیدوار می کند که گوشی تاشو OnePlus به طور قابل توجهی ارزان تر از Galaxy Z Fold 5 با قیمت 1800 دلار باشد. Oppo Find N2 از برند خواهر OnePlus نیز با استقبال خوبی روبرو شده است، به طوری که Sareena Dayaram سبک ترین گوشی تاشوی که تا کنون حمل کرده است، می داند. بنابراین این احتمال وجود دارد که OnePlus بتواند جای پای خواهر و برادر خود را دنبال کند. بعلاوه، دیدن اینکه سامسونگ در این فضا با رقابت بیشتری روبرو می شود، بسیار خوب خواهد بود.

مجموعه Google Pixel 8

شایعات در مورد انتظارات از خانواده پیکسل 8 که انتظار می‌رود پاییز امسال وارد بازار شود، به گوش می‌رسد. به گفته افشاگر Kuba Wojciechowski، که این اطلاعات را با وبلاگ 91mobiles به اشتراک گذاشته است، مهم‌ترین به‌روزرسانی که ممکن است شاهد آن باشیم، معرفی یک سنسور دما در مدل Pro است.وبلاگ فناوری آلمانی WinFuture گزارش می دهد که ارجاعاتی به دو گوشی هوشمند پیکسل منتشر نشده در کدهای عمومی پیدا کرده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که این دو دستگاه با نام‌های رمز «شیبا» و «هاسکی» هستند و از یک پردازنده جدید با نام رمز «زوما» تغذیه می‌شوند. طبق گفته WinFuture، این کد همچنین نشان می دهد که این دستگاه ها بر روی اندروید 14 اجرا می شوند و دارای 12 گیگابایت رم هستند.

استیو همرستوفر، افشاگر پرکار، همچنین با وبلاگ‌های فناوری MySmartPrice و SmartPrix همکاری کرد تا آنچه گفته می‌شود رندر پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است را منتشر کند. بر اساس این تصاویر، دو گوشی جدید طراحی مشابهی با لبه‌های نرم‌تر در مقایسه با پیکسل 7 و 7 پرو خواهند داشت.

یکی دیگر از افشاگران، یوگش برار، همچنین ادعا می کند که پیکسل 8 شامل یک تراشه جدید Google Tensor به نام G3، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی خواهد بود. بر اساس این فاش، پیکسل 8 باید در اوایل اکتبر با قیمت 649 دلار وارد بازار شود.

من بیشتر به ویژگی های جدیدی که تراشه نسل بعدی گوگل برای تلفن های آینده خود به ارمغان می آورد علاقه مند هستم. تراشه‌های Tensor فعلی گوگل ویژگی‌هایی را فعال کرده‌اند که در زندگی روزمره کاربردی و مفید به نظر می‌رسند، مانند پاک‌کن جادویی و رفع تاری چهره برای بهبود کیفیت عکس و امکان افزودن برچسب‌های بلندگو به رونوشت‌ها در برنامه ضبط. این باعث می‌شود که من در مورد اینکه گوگل می‌تواند چیزهای بعدی را به کجا برساند هیجان‌زده می‌شوم. همچنین جالب است که ببینیم آیا گوگل یک سنسور دما را به مدل Pro می‌آورد و چه موارد استفاده و ویژگی‌هایی برای آن در نظر گرفته است.

به طور کلی

به نظر می‌رسد چشمگیرترین تغییرات در گوشی‌های هوشمند جدید در سال 2023 روی دستگاه‌های پریمیوم مانند تاشوها و نسخه‌های «حرفه‌ای» دستگاه‌های پرچم‌دار وارد می‌شود. بر اساس تحقیقات Counterpoint، با توجه به اینکه فروش گوشی های هوشمند برتر بیش از نیمی از درآمد جهانی گوشی های هوشمند در سال 2022 را به خود اختصاص داده است، منطقی است. در طول سال با انتشار گزارش‌ها و شایعات بیشتر، و زمانی که OnePlus، Apple و Google دستگاه‌های خود را معرفی می‌کنند، چیزهای بیشتری خواهیم دانست.

.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد