تیم کوک تأیید کرد: قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در راهند

َArya دوشنبه 16 بهمن 1402 - 09:58
تیم کوک تأیید کرد: قابلیت‌های هوش مصنوعی  اپل در راهند

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در تازه‌ترین گزارش درآمدی این شرکت، به‌طور رسمی تأیید کرد که اپل در حال توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی است و این قابلیت‌ها در «اواخر سال جاری» در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

کوک در این گزارش گفت: «ما به سرمایه‌گذاری در این و دیگر فناوری‌هایی که آینده را شکل خواهند داد، ادامه خواهیم داد. این شامل هوش مصنوعی نیز می‌شود، جایی که ما همچنان زمان و تلاش زیادی را صرف می‌کنیم و مشتاقیم تا جزئیات کارهای در حال انجام خود در این زمینه را در اواخر سال جاری به اشتراک بگذاریم.»

با وجود اینکه کوک به طور خاص به کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) اشاره نکرد، اما عبارت «اواخر سال جاری» احتمال معرفی این قابلیت‌ها در این کنفرانس که در ماه ژوئن برگزار می‌شود را قوت می‌بخشد. در غیر این صورت، این قابلیت‌ها می‌توانند از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بعدی ارائه شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی از کاربردهای هوش مصنوعی مولد اپل در دست نیست، اما این فناوری پتانسیل ایجاد تحولات بزرگی در طیف وسیعی از محصولات و خدمات این شرکت را دارد. هوش مصنوعی اپل می‌تواند برای موارد زیر به کار رود:

  • تولید محتوای خلاقانه: هوش مصنوعی می‌تواند برای نوشتن داستان، شعر، فیلمنامه، آهنگسازی موسیقی و حتی طراحی تصاویر و ویدیوهای خلاقانه به کار رود.
  • بهبود تجربه کاربری: هوش مصنوعی می‌تواند برای شخصی‌سازی رابط کاربری، ارائه پیشنهادات مرتبط و پیش‌بینی نیازهای کاربران به کار رود.
  • افزایش کارایی: هوش مصنوعی می‌تواند برای خودکارسازی وظایف، تجزیه و تحلیل داده‌ها و استخراج اطلاعات مفید از داده‌ها به کار رود.

ورود اپل به عرصه هوش مصنوعی ، رقابت در این حوزه را به شدت افزایش خواهد داد. شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، متا و سامسونگ در حال سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه هستند و به دنبال توسعه قابلیت‌های جدید و نوآورانه هستند.

عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این شرکت باشد و به این شرکت کمک کند تا در دنیای به سرعت در حال تغییر فناوری، پیشرو باقی بماند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد