ادامه جنگ اپل و اپیک گیمز : اپل Fortnite را در اتحادیه اروپا مسدود کرد!

َArya پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 09:29
ادامه جنگ اپل و اپیک گیمز : اپل Fortnite را در اتحادیه اروپا مسدود کرد!

در جدیدترین تحول در نبرد حقوقی بین اپل و اپیک گیمز، اپل با اقدامی تلافی‌جویانه، بازی محبوب Fortnite را در اتحادیه اروپا از اپ استور خود حذف کرد. این اقدام اپل در پاسخ به تلاش اپیک گیمز برای دور زدن مالیات در اپ استور صورت گرفته است.

اپیک گیمز در سال 2020 با معرفی سیستم پرداخت مستقیم در Fortnite، قوانین اپ استور اپل را نقض کرد. اپل در واکنش به این موضوع، Fortnite را از اپ استور خود حذف کرد. اپیک گیمز سپس از اپل به دلیل انحصارطلبی در دادگاه شکایت کرد. در سال 2021، دادگاه در یک حکم جنجالی، اپل را به دلیل برخی از اقدامات انحصارطلبانه‌اش مجازات کرد، اما در عین حال حق اپل برای دریافت 30 درصد کارمزد از تراکنش‌های اپ استور را تأیید کرد.

اپیک گیمز پس از این حکم، به دنبال راه‌هایی برای دور زدن سیستم پرداخت اپل بود. این شرکت در اقدامی جدید، یک حساب توسعه‌دهنده جدید در سوئد ایجاد کرد تا بتواند Fortnite و سایر بازی‌های خود را از طریق اپ استور خود در اروپا عرضه کند.اما اپل در پاسخ به این اقدام، حساب توسعه‌دهنده جدید اپیک گیمز را مسدود کرد. این به معنای آن است که Fortnite دیگر در اپ استور اپل در اتحادیه اروپا قابل دانلود نیست.

اپیک گیمز این اقدام اپل را "نقض آشکار قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا" دانسته و اعلام کرده است که قصد دارد از اپل به مراجع قانونی اروپایی شکایت کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد