مایکروسافت سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 را معرفی کرد: تمرکز بر هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها

َArya دوشنبه 6 فروردین 1403 - 10:20
مایکروسافت سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 را معرفی کرد: تمرکز بر هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها

مایکروسافت به‌تازگی سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 را به‌عنوان "اولین کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی که برای کسب‌وکارها ساخته شده‌اند" معرفی کرد. این دستگاه‌های جدید از نظر عملکرد، امنیت و قابلیت مدیریت، قوی هستند و آن‌ها را به یارانی ایده‌آل برای محیط‌های کاری پویای امروزی تبدیل می‌کنند.

مناسب برای کسب‌وکار و هوش مصنوعی

سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 بر نیازهای کسب‌وکارها تمرکز دارند. هر دو دستگاه از جدیدترین پردازنده‌های Intel Core Ultra استفاده می‌کنند که شامل CPU، GPU و واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه هستند. این ادغام NPU سطح جدیدی از تجربیات هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد و امکاناتی مانند Windows Studio Effects و Live Captions را فعال می‌کند. کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از این NPU برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی سفارشی استفاده کنند.

قدرتمند و پرسرعت

مایکروسافت می‌گوید سرفیس لپ‌تاپ 6 دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود، سرفیس لپ‌تاپ 5 است. سرفیس پرو 10 نیز جهش قابل توجهی در عملکرد داشته و تا 53 درصد سریع‌تر از سرفیس پرو 9 است.

امن و قابل مدیریت

امنیت برای کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو دستگاه به Windows Hello Enhanced Sign-in Security مجهز شده‌اند که احراز هویت چند عاملی را تسهیل می‌کند. سرفیس پرو 10 در مدل‌های Wi-Fi دارای کارت‌خوان NFC داخلی است، در حالی که برخی مدل‌های سرفیس لپ‌تاپ 6 برای گزینه‌های احراز هویت اضافی، کارت‌خوان‌های هوشمند یکپارچه ارائه می‌دهند.

بخش‌های IT از ویژگی‌های قابلیت مدیریت این دستگاه‌ها استقبال خواهند کرد. مایکروسافت فرآیندهای مدیریت و خدمات‌رسانی را برای هر دو سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 ساده‌تر کرده است.

طراحی شده برای تطبیق‌پذیری

سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 تطبیق‌پذیریِ مشهور خانواده Surface را حفظ می‌کنند. آن‌ها از نمایشگر با نسبت تصویر 3:2 با فناوری صفحه لمسی PixelSense استفاده می‌کنند که فضای کاری کافی و کنترل لمسی بصری را ارائه می‌دهد.

Microsoft Copilot: همراه هوش مصنوعی شما

یکی از نکات برجسته، ادغام یک کلید اختصاصی Microsoft Copilot در هر دو دستگاه است. این دسترسی با یک لمس، به کاربران کمک سریع از هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و گردش کار را در ویندوز و سایر برنامه‌های مایکروسافت ساده می‌کند.

 دستگاه‌های جدید Surface به‌طور واضح برای کاربران تجاری که به دنبال یک ابزار قدرتمند، امن و هوشمند هستند، هدف قرار گرفته‌اند. سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 با تمرکز بر ادغام هوش مصنوعی و طراحی بازنگری‌شده برای عملکرد و قابلیت مدیریت بهتر، به نظر می‌رسد که در دنیای رایانه‌های تجاری، تأثیر قوی بر جای بگذارند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد