هوش مصنوعی VASA-1 مایکروسافت می‌تواند تصاویر هر شخصی را به حرکت و گفتار درآورد!

َArya شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:01
هوش مصنوعی VASA-1 مایکروسافت می‌تواند تصاویر هر شخصی را به حرکت و گفتار درآورد!

مایکروسافت از ابزاری شگفت‌انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی به نام VASA-1 رونمایی کرد که می‌تواند جان تازه‌ای به تصاویر ساکن ببخشد. این فناوری نوآورانه با ترکیب یک تصویر و یک فایل صوتی، ویدیویی واقع‌گرایانه از فرد مورد نظر خلق می‌کند که گویی در حال صحبت یا آواز خواندن است.

اما VASA-1 فراتر از یک ابزار ساده‌ی لب‌خوانی عمل می‌کند. این هوش مصنوعی قادر است طیف وسیعی از ظرافت‌های چهره و حرکات طبیعی سر را نیز به تصویر بکشد و به ویدیو حس زنده بودن و اصالت ببخشد.قابلیت‌های VASA-1 کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن برای خلق محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی، بازسازی چهره‌های تاریخی، و حتی شبیه‌سازی افراد مشهور در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.با این حال، قدرت این ابزار با خطرات بالقوه‌ای نیز همراه است. سوء استفاده از VASA-1 برای انتشار اخبار جعلی یا ایجاد محتوای توهین‌آمیز و گمراه‌کننده، خطری جدی است که باید به آن توجه کرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که متعهد به استفاده مسئولانه از این فناوری و جلوگیری از سوء استفاده از آن است. این شرکت با وضع دستورالعمل‌های اخلاقی و همکاری با ذینفعان مختلف، تلاش می‌کند تا VASA-1 به ابزاری مفید برای جامعه تبدیل شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد