اپل به دنبال کشف قابلیت تولید تصاویر مستهجن، برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی را از اپ استور حذف کرد!

َArya شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:43
اپل به دنبال کشف قابلیت تولید تصاویر مستهجن، برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی را از اپ استور حذف کرد!

اپل در اقدامی قاطع، تعدادی از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را که قابلیت تولید تصاویر مستهجن بدون رضایت افراد را داشتند، از اپ استور حذف کرد. این اقدام در پی گزارش‌هایی صورت گرفت که نشان می‌داد این برنامه‌ها از طریق تبلیغات در اینستاگرام، امکان سوءاستفاده از تصاویر افراد را ترویج می‌کردند.

همه چیز از گزارشی توسط 404 Media آغاز شد. این رسانه در بررسی‌هایی که انجام داد، متوجه شد که برخی از برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی در اپ استور، در تبلیغات خود به قابلیت تولید تصاویر مستهجن بدون رضایت افراد اشاره می‌کردند. اپل بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، دست به کار شد و برنامه‌های متخلف را از اپ استور حذف کرد. این اقدام نشان می‌دهد که اپل در زمینه مقابله با محتوای نامناسب و سوءاستفاده از تصاویر افراد، جدیت دارد.

حذف برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی که قابلیت سوءاستفاده از تصاویر افراد را داشتند، اقدامی مهم در راستای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است. این اقدام نشان می‌دهد که اپل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان، به مسئولیت‌های خود در قبال کاربرانش آگاه است و برای مقابله با سوءاستفاده از فناوری تلاش می‌کند.علاوه بر این، این اقدام می‌تواند پیامی هشداردهنده برای سایر توسعه‌دهندگان برنامه باشد. آنها باید بدانند که اپل به طور جدی با محتوای نامناسب و سوءاستفاده از تصاویر افراد برخورد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، بدون تردید اقدام به حذف برنامه‌های متخلف خواهد کرد.

حذف برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی که قابلیت سوءاستفاده از تصاویر افراد را داشتند، اقدامی مهم در راستای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است. اپل باید به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه دهد و اقدامات بیشتری برای مقابله با این مشکل انجام دهد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد