آی‌پد پروهای جدید از نرخ رفرش پایین‌تر پشتیبانی می‌کنند، اما نمایشگر همیشه روشن ندارند

TIRAN چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 09:05
آی‌پد پروهای جدید از نرخ رفرش پایین‌تر پشتیبانی می‌کنند، اما نمایشگر همیشه روشن ندارند

آی‌پد پروهای جدید 11 و 13 اینچی که در سال 2024 عرضه شدند، به نمایشگرهای OLED مجهز شده‌اند که از نرخ رفرش 10 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این پیشرفتی نسبت به مدل‌های قبلی است که فقط می‌توانستند به 24 هرتز برسند. با این حال، برخلاف آیفون 15 و اپل واچ، این دستگاه‌ها هنوز از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کنند.

کاهش نرخ رفرش به این معنی است که صفحه نمایش می‌تواند در صورت عدم نمایش محتوای متحرک، تصاویر را با سرعت کمتری به‌روزرسانی کند. این امر می‌تواند به طور قابل توجهی مصرف باتری را به خصوص در هنگام استفاده از برنامه‌های ثابت مانند کتابخوان یا مرورگر وب، کاهش دهد.در حالی که کاهش نرخ رفرش یک مزیت برای عمر باتری است، فقدان نمایشگر همیشه روشن یک امتیاز منفی است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهمی مانند زمان، تاریخ، اعلان‌ها و درصد باتری را بدون نیاز به روشن کردن کامل صفحه نمایش مشاهده کنند.احتمالاً دلیل اینکه آی‌پد پروهای جدید از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کنند این است که پنل‌های آنها به اندازه کافی کم مصرف نیستند تا به نرخ رفرش 1 هرتز که برای این ویژگی ضروری است، دست پیدا کنند. با این حال، با پیشرفت فناوری نمایشگر، ممکن است این قابلیت در مدل‌های آینده آی‌پد پرو تعبیه شود.

آی‌پد پروهای جدید 11 و 13 اینچی با پشتیبانی از نرخ رفرش 10 هرتز، گامی به جلو در زمینه مصرف باتری برداشته‌اند. با این حال، فقدان نمایشگر همیشه روشن، یک ناامیدی برای برخی از کاربران خواهد بود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد