اپل در دوراهی هوش مصنوعی: رقابت Gemini و OpenAI برای آینده آیفون

َArya شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 09:07
اپل در دوراهی هوش مصنوعی: رقابت Gemini و OpenAI برای آینده آیفون

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در انتخاب موتور هوش مصنوعی برای قدرت بخشیدن به قابلیت‌های آتی هوش مصنوعی در آیفون‌ها با چالش روبرو است. در حالی که مذاکرات با موتور قدرتمند هوش مصنوعی Gemini گوگل ادامه دارد، به نظر می‌رسد معامله‌ای احتمالی با OpenAI، که به خاطر ابزار ChatGPT خود شناخته می‌شود، در حال نهایی شدن است.

در ماه مارس، گزارش‌هایی مبنی بر علاقه اپل به ادغام قابلیت‌های تولید متن و تصویر مبتنی بر ابر Gemini در iOS 18 منتشر شد. این همکاری می‌توانست امکانات هوش مصنوعی پیشرفته‌ای مانند تعاملات هوشمندتر را به آیفون‌ها بیاورد. با این حال، به نظر می‌رسد این مذاکرات بدون توافق نهایی ادامه دارد.از سوی دیگر، گزارش اخیر بلومبرگ حاکی از آن است که اپل و OpenAI برای استفاده از ChatGPT در آیفون‌ها "به توافق نزدیک شده‌اند." کارکردهای دقیق ChatGPT در iOS هنوز مشخص نیست، اما خود معامله هنوز تأیید نشده است.

این وضعیت، اپل را با یک چالش جالب روبرو می‌کند. Gemini یک راه‌حل مبتنی بر ابر قوی ارائه می‌دهد، در حالی که OpenAI ممکن است از طریق ChatGPT مجموعه نقاط قوت متفاوتی به ارمغان بیاورد. اپل ممکن است قبل از تصمیم‌گیری نهایی، عواملی مانند هزینه، کارکردهای خاص و پتانسیل توسعه آینده را بررسی کند.انتظار می‌رود اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) که در 10 ژوئن برگزار می‌شود، iOS 18 و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن را رونمایی کند. این رویداد می‌تواند سکویی باشد که اپل انتخاب خود را روشن کند - اینکه آیا با Gemini به توافق می‌رسد، معامله OpenAI را نهایی می‌کند یا راه دیگری را در پیش می‌گیرد.

تصمیم اپل تأثیر قابل‌توجهی بر جهت‌گیری ادغام هوش مصنوعی در آیفون‌ها خواهد داشت. Gemini و OpenAI هر دو رهبر در این زمینه هستند و مشارکت آن‌ها می‌تواند مرزهای امکانات را در دستگاه‌های تلفن همراه جابجا کند. با نزدیک شدن به WWDC، انتظار برای دیدن اینکه اپل کدام شریک هوش مصنوعی را انتخاب می‌کند، به پایان خواهد رسید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد