شارژ بهینه‌سازی شده باتری در آیفون: افزایش طول عمر باتری با هوش مصنوعی

َArya پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 14:24
شارژ بهینه‌سازی شده باتری در آیفون: افزایش طول عمر باتری با هوش مصنوعی

شارژ بهینه‌سازی شده باتری (Optimized Battery Charging) قابلیتی در آیفون است که با استفاده از یادگیری ماشینی، الگوی شارژ روزانه شما را یاد می‌گیرد و زمان شارژ گوشی را طوری تنظیم می‌کند که باتری تا زمانی که به آن نیاز دارید، در سطح 80% باقی بماند و سپس 20% باقی‌مانده را درست قبل از اینکه از آن استفاده کنید، شارژ می‌کند. این کار به منظور کاهش فشار روی باتری و در نتیجه افزایش طول عمر آن انجام می‌شود.

نحوه عملکرد و فواید

 آیفون از طریق الگوی استفاده شما از گوشی و زمان شارژ معمول، زمان خواب شما را تخمین می‌زند. با توجه به زمان خواب شما، آیفون طوری برنامه‌ریزی می‌کند که شارژ گوشی تا زمانی که بیدار می‌شوید، به 80% برسد و سپس 20% باقی‌مانده را درست قبل از اینکه از آن استفاده کنید، شارژ می‌کند.اگر در زمان برنامه‌ریزی شده برای شارژ نهایی، از گوشی خود استفاده کنید، آیفون شارژ را به طور موقت متوقف می‌کند و بعداً آن را از سر می‌گیرد.با کاهش زمان صرف شده در حالت شارژ کامل، سایش باتری کاهش یافته و عمر آن طولانی‌تر می‌شود. دیگر لازم نیست نگران شارژ کردن گوشی خود در طول شب و آسیب رساندن به باتری باشید. آیفون در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، شارژ می‌شود و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

نحوه فعال کردن شارژ بهینه‌سازی شده باتری

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی باتری ضربه بزنید.
  3. روی "سلامت باتری" ضربه بزنید.
  4. "شارژ بهینه‌سازی شده" را فعال کنید.

نکات

برای اینکه این قابلیت به درستی کار کند، ضروری است که الگوی خواب ثابتی داشته باشید.اگر به طور مکرر در زمان‌های مختلف از شب شارژ می‌کنید، ممکن است این قابلیت به طور موثر عمل نکند.می‌توانید این قابلیت را در هر زمان با رفتن به تنظیمات > باتری > سلامت باتری > "شارژ بهینه‌سازی شده" غیرفعال کنید.

با استفاده از شارژ بهینه‌سازی شده باتری و رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید طول عمر باتری آیفون خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از آن برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد