گوگل پس از پیشنهاد ریختن چسب روی پیتزا، از نتایج جستجوی هوش مصنوعی خود دفاع می‌کند

َArya شنبه 12 خرداد 1403 - 08:39
گوگل پس از پیشنهاد ریختن چسب روی  پیتزا، از نتایج جستجوی هوش مصنوعی خود دفاع می‌کند

اخیراً، گوگل به دلیل ارائه نتایج جستجوی نادرست و گمراه‌کننده از جمله پیشنهاد استفاده از چسب برای چسباندن پنیر پیتزا، مورد انتقاد قرار گرفته است. در پاسخ به این انتقادات، گوگل از سیستم هوش مصنوعی خود دفاع کرده و اذعان داشته که این سیستم هنوز در حال توسعه است و گاه ممکن است اشتباه کند.

در اوایل ماه مه، گوگل از ویژگی جدیدی به نام "AI Overviews" رونمایی کرد که خلاصه‌ای از نتایج جستجو را با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. با این حال، این ویژگی به سرعت به دلیل ارائه اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده مورد انتقاد قرار گرفت. به عنوان مثال، در پاسخ به سوالی در مورد نحوه چسباندن پنیر به پیتزا، AI Overviews پیشنهاد استفاده از چسب را داد.گوگل در پاسخ به این انتقادات، اذعان داشته که سیستم هوش مصنوعی آن هنوز در حال توسعه است و گاه ممکن است اشتباه کند. لیز رید، مدیر جستجوی گوگل، در پست وبلاگی نوشت: "هیچ سیستم هوش مصنوعی کاملی وجود ندارد و AI Overviews نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سیستم در حال یادگیری و پیشرفت است و ما به رفع اشکالات و بهبود دقت آن ادامه خواهیم داد."

استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه خلاصه‌ای از نتایج جستجو، ایده جدیدی است که پتانسیل‌های زیادی را به همراه دارد. با این حال، این سیستم‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند و می‌توانند نتایج نادرست و گمراه‌کننده ارائه ‌دهند. گوگل باید برای رفع اشکالات این سیستم‌ها و افزایش دقت آنها تلاش کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد