قابلیت فراخوان هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ حالا برای کامپیوترهای قدیمی‌تر هم در دسترس است!

َArya یکشنبه 13 خرداد 1403 - 09:37
قابلیت فراخوان هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ حالا برای کامپیوترهای قدیمی‌تر هم در دسترس است!

مایکروسافت در رویداد Copilot AI و Surface از ویژگی‌ای به‌نام «فراخوان» (Recall) رونمایی کرد که با هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا هر چیزی را که روی کامپیوترتان دیده‌اید، پیدا کنید. اما خب، این قابلیت فقط روی مدل‌های جدید «Copilot+» قابل دسترس بود که از پردازنده‌های عصبی (NPU) داخلی برای امور هوش مصنوعی بهره می‌بردند.خبر خوب این است که حالا ابزاری به نام «آمپراژ» (Amperage) وجود دارد که توسط فردی با نام مستعار «آلباکور» ساخته شده است. این ابزار به صورت یک اپلیکیشن کنسولی ویندوز روی گیت‌هاب منتشر شده و به شما امکان می‌دهد تا حتی روی کامپیوترهای قدیمی‌تر هم از قابلیت فراخوان استفاده کنید.

ابزار آمپراژ چگونه کار می‌کند؟

فراخوان با گرفتن اسنپ‌شات‌هایی از فعالیت‌های شما در کامپیوتر کار می‌کند. این اسنپ‌شات‌ها به صورت محلی روی دستگاه ذخیره می‌شوند و سپس مدل‌های کوچک زبان چندرسانه‌ای محلی برای تشخیص متن، تصویر و ویدیو در آن‌ها به کار گرفته می‌شوند. حالا فرض کنید دنبال چیزی می‌گردید که قبلا روی کامپیوترتان دیده‌اید، چه یک عکس، یک وب‌سایت، یک سند یا یک ایمیل باشد. کافیست در تایم‌لاین فراخوان به جستجو بپردازید. مایکروسافت می‌گوید حتی اگر سرنخ‌های دقیقی به خاطر نداشته باشید و تنها بتوانید توضیحات مبهمی ارائه دهید، فراخوان می‌تواند به شما کمک کند.

با اینکه در حال حاضر آمپراژ محدودیت‌هایی دارد، اما توسعه‌دهنده‌ی آن اشاره کرده که شاید در به‌روزرسانی‌های بعدی، امکان اجرای فراخوان روی دستگاه‌های بیشتری مثل کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های AMD و Intel که قرار است اواخر امسال عرضه شوند، وجود داشته باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد