تبلیغات در اینستاگرام: پایان دوران اسکرول بی دردسر؟

َArya پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 09:07
تبلیغات  در اینستاگرام: پایان دوران اسکرول بی دردسر؟

دیگر دوران اسکرول بی‌وقفه و رد شدن از تبلیغات با یک حرکت انگشت به پایان رسیده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اینستاگرام در حال آزمایش نوع جدیدی از تبلیغات است که کاربران را مجبور می‌کند پیش از ادامه اسکرول، به مدت زمان مشخصی به آن‌ها توجه کنند. این تبلیغات که شبیه به آنچه در یوتیوب می‌بینیم عمل می‌کنند، با یک تایمر معکوس همراه هستند و تا اتمام آن، امکان اسکرول به پایین صفحه وجود ندارد.

این تغییر رویکرد، واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است. از یک سو، برندگان این ماجرا، تبلیغ‌دهندگان هستند. آن‌ها حالا می‌توانند مطمئن باشند که پیام تبلیغاتی‌شان به طور کامل به مخاطب القا می‌شود و دیگر نگرانی بابت رد شدن سریع تبلیغ وجود ندارد. این امر می‌تواند منجر به افزایش اثربخشی تبلیغات و در نتیجه، رونق کسب و کارها شود.اما در سوی دیگر، کاربران قرار دارند که به نظر می‌رسد چندان از این تغییر خوشحال نیستند. آزادی عمل همیشگی آن‌ها در اینستاگرام با محدودیت مواجه شده و این موضوع می‌تواند منجر به احساس سرخوردگی و آزردگی شود. همچنین، نگرانی‌هایی در مورد افزایش زمان نمایش تبلیغات و در نتیجه، کاهش رضایت کلی از پلتفرم وجود دارد.با این حال، نباید فراموش کرد که اینستاگرام هنوز در حال آزمایش این قابلیت است. واکنش‌های کاربران، قطعا در تصمیم نهایی این شبکه اجتماعی برای اعمال این تغییر به صورت دائمی، تاثیرگذار خواهد بود. چه بسا اینستاگرام با در نظر گرفتن بازخوردها، به راه‌حلی میانه برسد، مثلا محدود کردن تعداد تبلیغات غیرقابل اسکرول در طول روز یا ارائه گزینه‌ای برای کوتاه‌تر کردن زمان نمایش آن‌ها.

فارغ از سرنوشت نهایی این قابلیت، یک چیز مسلم است: اینستاگرام به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه تبلیغات برای هر دو طرف، یعنی کاربران و تبلیغ‌دهندگان، است. این تلاش برای برقراری تعادل بین منافع این دو گروه، می‌تواند به آینده‌ای روشن‌تر برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی منجر شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد