ابزار هوش مصنوعی تولید تصویر سامسونگ: آنقدر خوب که نگران‌کننده است!

َArya شنبه 30 تیر 1403 - 10:02
ابزار هوش مصنوعی تولید تصویر سامسونگ: آنقدر خوب که نگران‌کننده است!

اخبار جالبی برای طرفداران دنیای فناوری و به خصوص علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند سامسونگ منتشر شده است. کمپانی کره‌ای، از یک ابزار هوش مصنوعی جدید با قابلیت تولید تصویر رونمایی کرده است. این ابزار که به نظر می‌رسد در گوشی‌های تاشوی سری گلکسی زد فولد 6 تعبیه شده، با هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود قادر است بر اساس طرح‌های ابتدایی و ساده‌ی شما، تصاویر باکیفیت و بسیار واقعی خلق کند.

با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که قابلیت فوق‌العاده‌ی این ابزار، کمی نگرانی‌هایی را نیز به وجود آورده است. برخی از کارشناسان معتقدند که این ابزار هوش مصنوعی آنقدر خوب عمل می‌کند که تشخیص واقعیت از تصاویر تولید شده توسط آن، بسیار دشوار خواهد شد.این نگرانی از آن جهت مطرح می‌شود که افراد سودجو و یا حتی رسانه‌ها، ممکن است از این ابزار برای تولید تصاویر جعلی و فریبنده استفاده کنند. به این ترتیب، تشخیص صحت و سقم اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، به امری بسیار دشوار تبدیل خواهد شد.سامسونگ هنوز به طور رسمی به این نگرانی‌ها واکنش نشان نداده است. با این حال، به نظر می‌رسد این کمپانی کره‌ای در کنار توسعه‌ی این فناوری، باید به فکر راه‌حل‌هایی برای مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی از آن نیز باشد.

لازم به ذکر است که این فناوری هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد و مطمئناً در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری در این حوزه خواهیم بود. اما نکته‌ی مهم این است که توسعه‌ی هوش مصنوعی، همزمان با ایجاد فرصت‌های جدید، نیازمند توجه به چالش‌های اخلاقی و اجتماعی نیز خواهد بود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد