رونمایی فیسبوک از اولین عینک واقعیت مجازی !

َArya پنجشنبه 5 مهر 1403 - 10:49
رونمایی فیسبوک از اولین عینک واقعیت مجازی !

زاکربرگ توجیه خود را برای سرمایه‌گذاری‌های سنگین در واقعیت مجازی و افزوده بر این باور استوار می‌کند که این فناوری در نهایت به عینک‌های سبک و شفاف منتهی خواهد شد که گرافیک‌ها و اطلاعات کامپیوتری را بر روی دنیای واقعی همپوشانی می‌کنند. زاکربرگ پیش‌تر گفته بود که سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار و سخت‌افزار VR مراحل اولیه برای رسیدن به این عینک‌هاست که ممکن است تا یک دهه طول بکشد.زاکربرگ روز چهارشنبه، نمونه اولیه‌ای از آنچه این عینک‌ها ممکن است شبیه باشند را به نمایش گذاشت.

این نمونه اولیه با قاب سیاه ضخیم، به نام Orion، به مصرف‌کنندگان فروخته نخواهد شد، اما متا می‌گوید از آن‌ها به صورت داخلی استفاده خواهد کرد تا شرکت به کار خود در جهت عینک‌های مصرف‌کننده‌ای که امیدوار است روزی به فروش برساند، ادامه دهد.زاکربرگ گفت: "این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم." متا امیدوار است که نسخه بعدی Orion به عنوان اولین عینک‌های AR کامل این شرکت، در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد، اما زاکربرگ بدون ارائه جدول زمانی برای زمان ممکن این اتفاق، این را گفت.Orion اولین عینک‌های AR "کاملاً کاربردی" متا است، همانطور که زاکربرگ گفت، و این دستگاه از طریق بی‌سیم به یک "پک" کوچک متصل است. این نمونه اولیه از یک جزء دستبند برای دریافت سیگنال‌های عصبی کاربران و اجازه دادن به آن‌ها برای کنترل عینک‌های Orion با استفاده از مغز خود استفاده می‌کند. این فناوری از خرید CTRL-Labs در سال 2019 توسط شرکت نشأت گرفته است.زاکربرگ گفت که Orion به کاربران امکان می‌دهد بازی کنند، با چندین پنجره چندوظیفه‌ای انجام دهند و با افراد در سراسر جهان با استفاده از یک آواتار واقعی، کنفرانس ویدیویی داشته باشند.

این اولین بار نیست که متا یک نمونه اولیه از دستگاه‌های آینده یا پروژه‌های تحقیقاتی را به صورت عمومی برای نشان دادن به سرمایه‌گذاران و کارمندان جایی که فناوری VR و AR به سمت آن پیش می‌رود، منتشر می‌کند. عینک‌های Orion بهبودی نسبت به Project Nazare، عینک‌های هوشمند نمونه اولیه هستند که زاکربرگ در سال 2021، زمانی که شرکت نام خود را از فیسبوک تغییر داد، اعلام کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد