همکاری ری‌بن و متا برای ساخت عینک های هوشمند !

َArya پنجشنبه 5 مهر 1403 - 11:40
همکاری ری‌بن و متا برای ساخت عینک های هوشمند !

متا، در همکاری با شرکت ری بن، یک مدل عینک هوشمند به نام ری‌بان متا را عرضه کرده است که با قیمت شروع از 299 دلار، در سال 2023 معرفی شد. این عینک‌ها دارای دوربین داخلی هستند و با وجود نداشتن نمایشگر، از بلندگوهای کوچکی بهره‌مند هستند که به دستگاه اجازه می‌دهند موسیقی پخش کند یا با متا AI، دستیار صوتی این شرکت، تعامل داشته باشد.

در رویداد روز چهارشنبه، متا ویژگی‌های جدید متا AI را برای عینک‌های هوشمند ری‌بان خود اعلام کرد. به‌عنوان مثال، عینک‌های ری‌بان متا قادر خواهند بود تشخیص دهند که کاربر به یک علامت به زبان اسپانیایی نگاه می‌کند و در صورت درخواست، می‌توانند آن را به گوش کاربر ترجمه کنند. این ویژگی جدید، به‌روزرسانی مهمی است که متا اعلام کرده است. دوربین همچنین می‌تواند کدهای QR را اسکن کند و اطلاعاتی مانند عناوین کتاب‌ها را از عکس‌هایی که می‌گیرد، استخراج کند.یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این عینک‌ها، توانایی به خاطر سپردن حقایق مانند جایی که کاربر پارک کرده است، می‌باشد. لی چن میلر، معاون رئیس محصول مسئول عینک‌های ری‌بان متا، به CNBC گفت که هنگام سفر، از این عینک‌ها برای گرفتن عکس از در اتاق هتل خود استفاده می‌کند و بعداً از متا AI می‌خواهد که شماره را یادآوری کند.این ویژگی‌ها در "اواخر امسال" در دسترس خواهند بود، همانطور که شرکت اعلام کرد.

عینک‌های هوشمند ری‌بان متا، طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، در سه فصل اول خود بیش از 730،000 واحد فروش داشته‌اند. در ماه جولای، زاکربرگ به سرمایه‌گذاران گفت که آن‌ها "زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند."

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد