مشخصات مدل جدید آیفون SE لو رفت!

َArya شنبه 14 مهر 1403 - 12:31
مشخصات مدل جدید آیفون SE لو رفت!

شرکت اپل، در حال کار بر روی نسل جدیدی از آیفون SE است و گزارشات اخیر نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند در سال آینده معرفی خواهد شد. منابع قابل اعتماد که پیش از این جزئیات دقیقی درباره آیفون 16 درز داده بودند، اکنون اطلاعات بیشتری در مورد آنچه می‌توانیم از آیفون SE 4 انتظار داشته باشیم، را لو داده اند.

در حالی که نسل فعلی آیفون SE شبیه آیفون 8 است، مدل جدید دارای ظاهری مدرن‌تر، مشابه آیفون 14 خواهد بود. این شامل اضلاع تخت و یک پنل OLED با یک بریدگی در بالا است. منابع ما تأیید می‌کنند که آیفون SE 4، با نام رمز V59، دارای همان رزولوشن نمایشگر 1170x 2532 آیفون 14 خواهد بود.اپل همچنین Face ID را به آیفون SE 4 خواهد آورد و به دکمه هوم با Touch ID در آیفون پایان خواهد داد. با این حال، Dynamic Island همچنان منحصر به مدل‌های پریمیوم خواهد بود.گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که اپل می‌خواهد SE جدید را با ویژگی‌های هوش مصنوعی سازگار کند و منابع ما می‌گویند که این امکان با تراشه A18 با 8 گیگابایت رم امکان‌پذیر خواهد بود. اپل از همان نوع جدیدترین SoC خود در آیفون 16 پایه استفاده خواهد کرد، با یک GPU 5 هسته‌ای.در مورد دوربین، آیفون SE 4 دارای همان دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین جلو 12 مگاپیکسلی آیفون 15 و 15 پلاس خواهد بود. با این حال، شنیده‌ایم که SE جدید لنزهای اولتراواید یا تله‌فوتو نخواهد داشت. اپل احتمالاً از سنسور 48 مگاپیکسلی برای گفتن این موضوع استفاده خواهد کرد که SE جدید قادر به گرفتن عکس‌هایی با بزرگنمایی 2x "اپتیکال" است.

اما مطمئناً یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آیفون SE 4، اولین مودم 5G اپل خواهد بود. این شرکت در سال 2019 بخش مودم اینتل را برای خلاص شدن از مودم‌های کوالکام خریداری کرد، اما گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که مودم‌های نمونه توسعه‌یافته توسط اپل چندین خرابی را تجربه کرده‌اند.اما به نظر می‌رسد اپل به موفقیت نهایی در قرار دادن اولین مودم 5G خود در دست‌های بسیاری از مردم اطمینان دارد. منابع می‌گویند که V59 مجهز به یک مودم بی‌سیم طراحی شده توسط اپل است. این مودم با نام رمز "Centauri" بسیار جاه‌طلبانه است و همچنین Wi-Fi، بلوتوث و GPS را مدیریت خواهد کرد.در حالی که اپل قطعاً از نظر مالی از داشتن مودم خود بهره‌مند خواهد شد، این شرکت همچنین از آن برای بهبود ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده خواهد کرد. همچنین مودم جدید مصرف باتری را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد، به‌ویژه زمانی که کاربران حالت کم مصرف را در آیفون روشن می‌کنند.اگرچه برنامه اپل این است که در آینده مودم خود را به همه دستگاه‌های خود بیاورد، این شرکت تصمیم گرفت ابتدا آن را در آیفون SE 4 قرار دهد تا نوعی آزمایش انجام دهد.

همانطور که توسط منابع دیگر گفته شده است، آیفون SE 4 در بهار 2025 معرفی خواهد شد. در حالی که آیفون SE فعلی از 429 دلار شروع می‌شود، تحلیلگران معتقدند که نسل بعدی گران‌تر خواهد بود، و احتمالاً بین 459 تا 499 دلار قیمت خواهد داشت.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد