آیا سری Galaxy S25 سامسونگ محکوم به شکست است ؟

َArya چهارشنبه 18 مهر 1403 - 09:56
آیا سری Galaxy S25 سامسونگ محکوم به شکست است ؟

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، از سال‌ها پیش استراتژی استفاده از تراشه‌های مختلف در مدل‌های گلکسی S خود را دنبال می‌کند. این استراتژی باعث شده است که مدل‌های گلکسی S در مناطق مختلف جهان با تراشه‌های Qualcomm Snapdragon یا Exynos عرضه شوند، اما با عرضه سری S25 این فرایند باری دیگر دستخوش تغییرات پر ریسکی می شود.

در گذشته، تراشه‌های Exynos به عنوان یک گام پایین‌تر از تراشه‌های Snapdragon در نظر گرفته می‌شدند. با این حال، سامسونگ پیشرفت‌های قابل توجهی در بهبود تراشه‌های Exynos داشته است. با این حال، تصمیم شرکت برای استفاده انحصاری از تراشه‌های Snapdragon در مدل‌های پرچمدار خود مانند Galaxy S24 Ultra، Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 نشان می‌دهد که هنوز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد.یکی از دلایل اصلی استفاده سامسونگ از تراشه‌های Snapdragon، نرخ پایین عملکرد تراشه‌های Exynos است. تراشه Exynos 2500، که قرار بود در مدل‌های گلکسی S25 استفاده شود، به دلیل مشکلات تولید، از این پروژه حذف شده است.

شرکت MediaTek، که در گذشته به عنوان تولیدکننده تراشه‌های ارزان‌قیمت شناخته می‌شد، اکنون با معرفی برند Dimensity برای گوشی‌های هوشمند 5G پرچمدار، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. تراشه‌های Dimensity با تراشه‌های Qualcomm رقابت می‌کنند و از نظر عملکرد، هیچ کمبودی ندارند.با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار قدرتمند هستند، انتخاب یک گوشی مناسب به عوامل مختلفی مانند قیمت، ویژگی‌ها و سلیقه شخصی بستگی دارد. تراشه MediaTek 9400، که قرار است در برخی از مدل‌های گلکسی S25 استفاده شود، می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دنبال عملکرد بالا و قیمت مناسب هستند.

سامسونگ باید با دقت تصمیم‌گیری کند تا بتواند بهترین انتخاب را برای مدل‌های گلکسی S25 انجام دهد. استفاده از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 می‌تواند قیمت این گوشی‌ها را افزایش دهد، در حالی که استفاده از تراشه MediaTek ممکن است به برند سامسونگ آسیب برساند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد