اسپیس‌اکس قصد دارد استارلینک را برای ارائه سرعت‌های گیگابیتی ارتقا دهد!

َArya چهارشنبه 25 مهر 1403 - 09:30
اسپیس‌اکس قصد دارد استارلینک را برای ارائه سرعت‌های گیگابیتی ارتقا دهد!

اسپیس‌اکس در تاریخ 11 اکتبر به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست تأیید تغییراتی را ارائه داده که به گفته این شرکت، به سرویس استارلینک امکان ارائه اینترنت با سرعت گیگابیت در ثانیه و تأخیر بسیار پایین را می‌دهد. اسپیس‌اکس اعلام کرده است که این تغییرات باعث ارائه اینترنت پرسرعت و اتصال موبایل در سراسر آمریکا و میلیاردها نفری که هنوز به اینترنت مناسب دسترسی ندارند، خواهد شد.

این شرکت به دنبال "چندین تغییر کوچک اما معنادار در پیکربندی مداری و پارامترهای عملیاتی سیستم ماهواره‌ای نسل دوم" خود است. این تغییرات به منظور بهبود پایداری در فضا، پاسخ به تقاضای در حال رشد، و استفاده کارآمدتر از طیف‌های فرکانسی انجام خواهد شد. از جمله این تغییرات، کاهش ارتفاع ماهواره‌ها از 525، 530 و 535 کیلومتر به 475، 480 و 485 کیلومتر است.ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، بیان کرده که ماهواره‌های نسل جدید استارلینک که تنها با موشک استارشیپ قابل پرتاب هستند، باعث افزایش 10 برابری پهنای باند و کاهش تأخیر با ارتفاع پایین‌تر خواهند شد. اسپیس‌اکس از سال 2016 وعده سرعت‌های گیگابیتی برای استارلینک را داده بود، و اکنون با این تغییرات به دنبال تحقق آن است.

اسپیس‌اکس همچنین خواستار تغییر زاویه‌های ماهواره‌ها برای بهبود عملکرد شبکه شده و به FCC اعلام کرده که کاهش زاویه حداقلی از 25 درجه به 20 درجه، امکان اتصال به ایستگاه‌های زمینی بیشتری را فراهم می‌کند و مدت‌زمان اتصال ماهواره‌ها به ایستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.در این میان، ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزارهای پیشرفته‌تری مجهز خواهند شد که از فناوری‌های جدید پردازش و پوشش هدفمندتر استفاده می‌کنند. اسپیس‌اکس همچنین درخواست استفاده منعطف‌تر از مجوزهای طیف‌های فرکانسی را برای پشتیبانی از خدمات موبایل و اینترنت خانگی ارائه کرده است.

تغییرات پیشنهادی اسپیس‌اکس باید توسط FCC تأیید شوند و سایر شرکت‌ها فرصتی برای ارائه اعتراضات خود خواهند داشت. این شرکت باید نشان دهد که این تغییرات تأثیر منفی بر کاربران دیگر طیف‌ها و اپراتورهای ماهواره‌ای نخواهد داشت.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد