مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 را دقیقاً یک سال دیگر به پایان می‌رساند

َArya پنجشنبه 26 مهر 1403 - 10:25
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 را دقیقاً یک سال دیگر به پایان می‌رساند

مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 دقیقاً در تاریخ 14 اکتبر 2025 به پایان خواهد رسید. این به این معناست که پس از این تاریخ، این سیستم عامل دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی دریافت نخواهد کرد. این تصمیم مایکروسافت بخشی از استراتژی این شرکت برای تمرکز بیشتر بر ویندوز 11 و نسخه‌های جدیدتر آن است.

ویندوز 10، که در سال 2015 منتشر شد، یکی از پرکاربردترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت است و همچنان در بسیاری از رایانه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود. این سیستم‌عامل در طول عمر خود چندین به‌روزرسانی بزرگ دریافت کرده است، اما با ورود ویندوز 11، مایکروسافت تمرکز خود را به این سیستم عامل جدید منتقل کرده است.کاربران ویندوز 10 باید تا قبل از پایان تاریخ پشتیبانی، برنامه‌ای برای ارتقا به ویندوز 11 یا سایر سیستم‌عامل‌ها در نظر بگیرند. در غیر این صورت، رایانه‌های آن‌ها در معرض خطرات امنیتی قرار خواهند گرفت، چرا که بدون به‌روزرسانی‌های امنیتی، ویندوز 10 دیگر در برابر تهدیدات جدید محافظت نمی‌شود.مایکروسافت در گذشته نیز به کاربران یادآوری کرده بود که پشتیبانی از ویندوز 10 تا 2025 ادامه خواهد داشت و اکنون با نزدیک شدن به این تاریخ، کاربران و سازمان‌ها باید برای انتقال به سیستم‌های جدیدتر آماده شوند.

توصیه مایکروسافت به کاربران این است که به تدریج به ویندوز 11 مهاجرت کنند، زیرا این سیستم‌عامل با ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته، عملکرد بهتر و سازگاری با فناوری‌های مدرن طراحی شده است. برای کسانی که دستگاه‌های آن‌ها با ویندوز 11 سازگار نیست، احتمالاً مجبور به ارتقا سخت‌افزاری خواهند شد یا باید به گزینه‌های دیگری برای سیستم‌عامل فکر کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد