وقتی جاروبرقی به جای تمیز کردن، فحش می دهد!

َArya پنجشنبه 26 مهر 1403 - 10:31
وقتی جاروبرقی به جای تمیز کردن، فحش می دهد!

پس از هک شدن ربات‌های جاروبرقی، کاربران در چندین ایالت آمریکا با صدای ناسزاهای نژادپرستانه مواجه شدند. بر اساس گزارشات منتشر شده هکرها توانستند کنترل فیزیکی این جاروبرقی‌های هوشمند را به دست بگیرند و از طریق قابلیت صوتی داخلی این دستگاه‌ها به افراد در خانه‌ها ناسزا بگویند.

در ابتدا، کاربران صداهای نامفهومی از دستگاه‌های خود شنیدند و سپس متوجه شدند که دوربین‌های این جاروبرقی‌ها و کنترل‌های از راه دور از طریق اپلیکیشن دستگاه روشن شده است.همه دستگاه‌های هک شده توسط برند Ecovac تولید شده‌اند و به طور خاص، مدل Deebot X2 این شرکت تحت تأثیر قرار گرفته است. این هک توسط یکی از مشتریان پس از ثبت شکایت از طریق پشتیبانی تأیید شد.دستگاه‌های هوشمند از دیرباز به دلیل آسیب‌پذیری‌های احتمالی، مورد نگرانی کارشناسان امنیتی و کاربران بوده‌اند. در ماه آگوست، محققان امنیت سایبری چندین نقص در محصولات Ecovac، از جمله ماشین‌های چمن‌زنی، کشف کردند که به هکرها این امکان را می‌داد تا کنترل میکروفون‌ها و دوربین‌ها را از طریق اتصال بلوتوث تلفن همراه به دست بگیرند. محققان امنیتی نتیجه گرفتند که امنیت این شرکت «بسیار، بسیار، بسیار ضعیف» است.عناصر طراحی که برای حفاظت از کاربران ایجاد شده بودند، مانند هشدار صوتی که نشان می‌دهد دوربین جاروبرقی روشن است، به راحتی توسط هکرها خاموش شدند.

شرکت Ecovac در بیانیه‌ای  اعلام کرده است که نقص‌های کشف شده را رفع نخواهد کرد و کاربران نیازی به نگرانی بیش از حد در این باره ندارند. این شرکت سابقه مشکلات امنیتی دارد که شامل هک دوربین دستگاه‌ها و جاسوسی سایبری از کاربران می‌شود و نگرانی‌هایی را در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربران که در سرورهای ابری ذخیره می‌شود، برانگیخته است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد