اوپن‌ای‌آی نسخه ابتدایی اپلیکیشن ChatGPT برای ویندوز را منتشر کرد

َArya شنبه 28 مهر 1403 - 09:44
اوپن‌ای‌آی نسخه ابتدایی اپلیکیشن ChatGPT برای ویندوز را منتشر کرد

روز پنجشنبه، اپن‌ای‌آی نسخه اولیه اپلیکیشن ChatGPT برای ویندوز را، پس از عرضه موفق نسخه مک در ماه مه، روانه بازار کرد.کاربران هم اکنون می‌توانند آن را به‌صورت رایگان از فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز دانلود کنند.

اپن‌ای‌آی این انتشار را به عنوان یک مرحله آزمایشی (بتا) معرفی کرده است. در توضیحات فروشگاه مایکروسافت آمده: «این نسخه‌ای اولیه است و قصد داریم تا پایان سال جاری تجربه کامل را برای تمامی کاربران فراهم کنیم.» نکته جالب توجه اینکه، این اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز با رتبه‌بندی ESRB برای نوجوانان («T for Teen») فهرست شده است، با وجود آنکه یک بازی ویدیویی نیست.پس از اجرای اپلیکیشن، کاربران ملزم به ورود به حساب کاربری ChatGPT هستند. محیط اپلیکیشن تقریباً مشابه نسخه تحت وب آن است و کاربران می‌توانند به مدل‌های متعددی از جمله GPT-4o، GPT-4o with Canvas، 01-preview، 01-mini، GPT-4o mini و GPT-4 دسترسی داشته باشند. همچنین قابلیت تولید تصاویر با استفاده از DALL-E 3 و تحلیل فایل‌ها و تصاویر بارگذاری شده نیز وجود دارد.کاربران ویندوز 11 می‌توانند با استفاده از کلید میانبر Alt+Space به‌سرعت یک پنجره کوچک ChatGPT را باز کنند تا هر زمان که نیاز بود به‌سرعت سؤالی بپرسند. (البته این ویژگی در ویندوز 10 کار نمیکند).همانند نسخه وب، تمامی پردازش‌های هوش مصنوعی این اپلیکیشن در سرورهای ابری اپن‌ای‌آی انجام می‌شود، به این معنی که برای استفاده از آن، اتصال به اینترنت الزامی است.

انتشار این اپلیکیشن برای ویندوز، قدمی دیگر در جهت دسترسی بیشتر به ChatGPT و بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های مختلف است. همچنین انتظار می‌رود که اپن‌ای‌آی به توسعه این اپلیکیشن ادامه داده و ویژگی‌های جدید و به‌روزتری را به آن اضافه کند.در نهایت، همچون همیشه، توصیه می‌شود با احتیاط از ChatGPT استفاده کنید و آن را به عنوان مرجع قطعی برای تصمیم‌گیری‌های مهم در نظر نگیرید. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد