بهترین آیفون در سال 2023و کدام گوشی اپل را باید خرید؟...

جمعه 17 شهریور 1402 - 12:22
بهترین آیفون در سال 2023و کدام گوشی اپل را باید خرید؟...
در اینجا بهترین مدل های آیفون متناسب با نیاز شما آورده شده است.

ما به سرعت به رویداد پاییز آیفون اپل نزدیک می شویم. نمایش "هوس شگفت انگیز" برای روز سه شنبه، 12 سپتامبر(21شهریور)، در مقر این شرکت در کوپرتینو، کالیفرنیا برنامه ریزی شده است - و ما انتظار داریم اپل از آیفون 15 رونمایی کند. اما تا زمانی که تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل پارک، استیو جابز تئاتر را روی صحنه بگذارد، باید این کار را انجام دهیم. منتظر بمانید تا مطمئن شوید که آیفون های جدید چگونه خواهند بود. بنابراین اگر به دنبال خرید یک آیفون جدید هستید، توصیه کلی من این است که این کار را نکنید. صبر کنید و ببینید اپل چه چیزی را اعلام می کند و تخفیف هایی که مدل های قدیمی آیفون احتمالاً دریافت خواهند کرد.
در حال حاضر، اپل هشت مدل آیفون عرضه شده بین سال‌های 2020 و 2023 را به فروش می‌رساند. چیزی به نام "بهترین" آیفون واقعی وجود ندارد، اما بسته به نیاز، بودجه و ترجیحات شما، برخی از مدل‌ها برای شما بهتر از بقیه خواهند بود. قیمت آیفون SE 2022 از 429 دلار (به دلار امروز 50تومن)_(21.450.000 تومن)شروع می شود و برای آیفون 14 پرو مکس با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی فوق العاده به 1599دلار (به دلار امروز 50تومن)_(79.950.000 تومن) می رسد. اگر به دنبال بهترین معاملات آیفون هستید، ما شما را نیز در آنجا پوشش می دهیم.

بهترین آیفون در حال حاضر چیست؟
بهترین آیفون، آیفون 14 پرو است. تمام جدیدترین ویژگی‌های اپل، از جمله تراشه A16 Bionic، دوربین اصلی ارتقا یافته، جزیره دینامیک، و همچنین ابزارهایی مانند تشخیص تصادف خودرو و SOS از طریق ماهواره را دارد. همه افراد به دنبال خرید گوشی از اپل مدل 14 پرو هستن، اما اگر بهترین ها را می خواهید، آیفون 14 پرو را تهیه کنید. چیزی بزرگتر می خواهید؟ آیفون 14 پرو مکس را دریافت کنید.

بهترین آیفون های 2023

آیفون 14
وقتی آیفون 14 را بررسی کردیم، گفتیم که اساساً پردازنده آیفون 13 پرو و دوربین اصلی داخل بدنه آیفون 13 است. اما این بخشی از جذابیت آن است. آشنایی یکی از کلیدهای موفقیت اپل با آیفون بوده است. و به قول معروف، "اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن."

بهترین ویژگی‌های آیفون ۱۴ ویژگی‌هایی هستند که ممکن است هرگز نبینید یا از آنها استفاده نکنید - و این لزوما چیز بدی نیست. این شامل «تشخیص تصادف» می‌شود، که می‌تواند به خدمات اضطراری در هنگام تصادف خودرو اطلاع دهد. SOS اضطراری از طریق ماهواره به شما امکان می دهد از ماهواره برای ارسال پیام به توزیع کننده های اضطراری در مکان های بدون پوشش آنتن استفاده کنید و در حالی که آیفون 14 دارای طراحی تقریباً مسطح مشابه آیفون 12 و 13 است، از جمله پوشش محافظ سرامیکی و بدنه ای مقاوم در برابر آب، داخل آن کاملاً بازطراحی شده است. تعمیر شیشه پشتی 14 راحت تر و مقرون به صرفه تر است زیرا دیگر به قطعات داخلی متصل نیست.

تمام گوشی‌های سری آیفون 14 تنها در ایالات متحده از eSIM استفاده می‌کنند و دوربین سلفی جدیدی دارند که برای اولین بار دارای فوکوس خودکار است. یک ابزار تثبیت‌کننده ویدیوی جدید به نام Action mode را اضافه کنید، یک حالت سینمایی ارتقا یافته که می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه و iOS 16 ضبط کند، و یک گوشی عالی خواهید داشت.
مزایا:

ارتقاء دوربین اصلی عالی است.
فوکوس خودکار باعث می شود عکس های سلفی بهتر به نظر برسند.
قابلیت تعمیر بهبود یافته استقبال می شود.
حالت عمل صاف است.
معایب:

عکس های Ultrawide یک پله پایین تر از نظر کیفیت تصویر هستند.
ارتقاء سال به سال حداقل است.
فیلم‌های ضبط‌شده در نور کم بسیار خوب به نظر می‌رسند.

آیفون 14 پرو

از پشت، آیفون 14 پرو شبیه به 13 پرو سال گذشته به نظر می رسد. اما اجازه ندهید این یکسانی شما را فریب دهد. این صفحه نمایش 14 Pro است که در آن چیزی متفاوت و شگفت انگیز در جریان است. بریدگی نمایشگر، که مدل‌های قبلی آیفون Face ID را تعریف می‌کرد، به یک بریدگی صفحه‌نمایش قرص شکل تبدیل شده است که می‌تواند هشدارهای سیستم و فعالیت‌های پس‌زمینه مانند دریافت تماس یا پخش موسیقی را نشان دهد. اپل این قابلیت را جزیره پویا می نامد. 

آیفون 14 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با نرخ تازه سازی تطبیقی است که بسته به آنچه روی صفحه نمایش است بین 1 تا 120 هرتز تنظیم می شود. همچنین دوربین‌های ارتقا یافته، پردازنده سریع‌تر، نمایشگر همیشه روشن، iOS 16 و ویژگی‌های ایمنی جدید مانند تشخیص تصادف و کمک اضطراری از طریق ماهواره را دریافت می‌کند. همه این ارتقاء ها تراشه جدید A16 Bionic اپل است که در استفاده از آن احساس شادی می کند.

دوربین اصلی دارای سنسور جدید 48 مگاپیکسلی بزرگتر است. در حالی که مگاپیکسل بیشتر لزوماً به معنای عکس های بهتر نیست، اپل پیکسل ها را به گروه های چهارتایی تقسیم می کند و آنها را در یک پیکسل بزرگتر ترکیب می کند. نتیجه یک عکس 12 مگاپیکسلی است که روشن تر است و نویز تصویر کمتر و جزئیات بهتری دارد.

مزایا:

جزیره پویا لذت بخش است.
دوربین اصلی عکس های عالی می گیرد.
تراشه A16 Bionic به سرعت در حال ساخت است.
معایب:

دوربین تله فوتو فقط در نور شدید خوب است.
ای کاش راه ساده تری برای ساده کردن نمایشگر همیشه روشن وجود داشت.
سنگین است.

آیفون 13

آیفون 13 در واقع، اگر با آیفون 14 وسوسه شده اید و می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، یک 13 بگیرید. آنها اساساً همان بدنه، صفحه نمایش یکسان و پردازنده A15 Bionic دارند. اگرچه از نظر فنی، پردازنده آیفون 14 دارای یک هسته گرافیکی اضافی است.

آیفون 13، مانند 12 قبل از خود، با طراحی مربع ضلعی خود مشخص می شود. این گوشی از شارژ 5G و MagSafe پشتیبانی می‌کند و دوربین‌هایی همتراز با دوربین‌های برترین آیفون 12 پرو مکس 2020 دارد.

اما بهترین ویژگی آیفون 13 باتری بزرگتر آن است که در آزمایشات ما با یک بار شارژ 4.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 و نزدیک به 3 ساعت بیشتر از آیفون 14 جدید دوام آورد.

13 همچنین دارای حالت سینمایی است که در اصل یک نسخه ویدیویی از حالت پرتره است و iOS 16، همه اینها به یک گوشی عالی تبدیل می شود.

بررسی Apple iPhone 13 ما را بخوانید.

مزایا:

دوربین های جدید دوست داشتنی هستند.
عمر باتری طولانی تر.
حالت سینمایی سرگرم کننده است.
معایب:

هنوز هم یک بریدگی کوچکتر می خواهید.
حالت سینمایی بیشتر یک ویژگی جدید است تا یک ویژگی حرفه ای.
دوربین سلفی می تواند بهتر باشد.

آیفون 14 پلاس
از زمانی که آیفون XS مکس در سال 2018 عرضه شد، تنها یک گزینه برای کسانی که صفحه نمایش بزرگ را دوست دارند وجود داشته است: پرداخت یک دلار بالا و دریافت مدل Max با ویژگی های اضافی که ممکن است لزوماً به آن نیاز نداشته باشید (مانند دوربین تله فوتو یا نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا).

14 پلاس تمام ویژگی های آیفون 14 را دارد و مانند 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است که نمایشگر بزرگتری برای تماشای فیلم، بازی و عکس گرفتن در اختیار شما قرار می دهد. 14 پلاس می تواند به شما اجازه دهد بیشتر روی صفحه نمایش قرار بگیرد یا فقط همه کارهایی را که آیفون 14 انجام می دهد اما بسیار بزرگتر نشان می دهد.

اگر بین آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس تصمیم می گیرید و به دوربین تله فوتو، صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا یا وزن اضافی نیاز ندارید، می گویم با 14 پلاس بروید و 200 دلار پس انداز کنید.

بررسی اپل آیفون 14 پلاس ما را بخوانید.

مزایا:

سلفی های فوکوس خودکار مناسب هستند.
وزن کمتری نسبت به آیفون 14 پرو مکس دارد.
دوربین اصلی خوبه
عمر باتری طولانی تر از آیفون 14 (تا کنون).
معایب:

برای صفحه نمایش بزرگتر خود به ویژگی های iOS بیشتری نیاز دارد.
قیمتی کمتر از 14 Pro Max دارد، اما همچنان گران است.
فاقد صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا

آیفون 13 مینی
چه کسی گفته است که گوشی های کوچک در سال 2022 وجود ندارند؟ آیفون 13 مینی فوق‌العاده است، زیرا همه چیزهایی را که آیفون 13 دارد در خود دارد - فقط کوچک‌تر است. همان ظاهر لبه‌های مربعی، پشتیبانی از 5G و دوربین‌های مشابه را دارد. ویژگی بارز 13 Mini صفحه نمایش 5.4 اینچی OLED آن است که از Dolby HDR پشتیبانی می کند. اگر خیلی کوچک به نظر می رسد، در نظر بگیرید که مدل های پلاس، مانند آیفون 8 پلاس، دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی در داخل بدنه بسیار بزرگ تری هستند. راز 13 Mini این است که فاقد آن حاشیه‌های غول‌پیکر است که آیفون را در دهه اول معرفی کرده بود.

صفحه نمایش با محافظ سرامیکی اپل پوشانده شده است و بدنه مانند تقریباً تمام گوشی های این لیست دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. 13 Mini دارای پردازنده A15 Bionic است که آن را در سطح عملکردی مشابه آیفون 14 و 14 پلاس قرار می دهد.

آیفون 13 مینی تقریبا همان قیمت آیفون 12 است، اما مینی در واقع با یک بار شارژ بیشتر از آیفون 12 بزرگتر دوام می آورد. من فقط توصیه می کنم 13 مینی را با توجه به اندازه اش تهیه کنید. اگر با یک تلفن کوچک خوب نیستید، ممکن است ناامید شوید. 

در مورد آیفون 13 مینی اپل بیشتر بخوانید.

مزایا:

دوربین های جدید دوست داشتنی هستند.
عمر باتری طولانی تر.
حالت سینمایی سرگرم کننده است.
معایب:

هنوز هم یک بریدگی کوچکتر می خواهید.
حالت سینمایی بیشتر یک ویژگی جدید است تا یک ویژگی حرفه ای.
دوربین سلفی می تواند بهتر باشد.

آیفون 14 پرو مکس
بهترین عمر باتری
آیفون 14 پرو مکس دارای همان پردازنده A16 Bionic، دوربین های مشابه و ویژگی های مشابه است. اما از دو جهت با 14 پرو متفاوت است: صفحه نمایش 6.7 اینچی با نرخ رفرش بالا و باتری بزرگتر. در حقیقت، در آزمایشات ما، آیفون 14 پرو مکس بیشترین عمر باتری را در بین گوشی های موجود در این لیست داشت.

آیفون 14 پرو مکس از هر نظر برجسته است. اما من فقط در صورتی که می خواهید یک آیفون بزرگتر از مدل پرو داشته باشید، آن را تهیه کنید، زیرا وزن آن بسیار زیاد است. این 34 گرم از آیفون 14 پرو و 37 گرم از آیفون 14 پلاس سنگین تر است. بیشتر این وزن از بدنه استیل ضد زنگ 14 Pro Max ناشی می شود.

بررسی Apple iPhone 14 Pro Max ما را بخوانید.

مزایا:

جزیره پویا لذت بخش است.
دوربین اصلی عکس های عالی می گیرد.
تراشه A16 Bionic به سرعت در حال ساخت است.
معایب:

دوربین تله فوتو فقط در نور شدید خوب است.
ای کاش راه ساده تری برای ساده کردن نمایشگر همیشه روشن وجود داشت.
گوشی سنگینه

آیفون 12
بهترین آیفون حدود 600 دلار
آیفون 12 طراحی صاف آن آغازی برای نسل فعلی گوشی های اپل بود. از بین همه چیزهای موجود در این لیست، این قدیمی‌ترین و همچنین یکی از ارزان‌ترین آنهاست، به خصوص اگر می‌خواهید آیفونی با ظاهری امروزی و Face ID داشته باشید.

آیفون 12 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با پوشش سرامیکی اپل برای دوام، تراشه A14 Bionic هنوز بسیار سریع، پشتیبانی از 5G و شارژ MagSafe است.

آیفون 12 برنده جایزه انتخاب سردبیران CNET در سال 2020 شد. اگر تصمیم به خرید آیفون 12 دارید و توانایی پرداخت 50 دلار بیشتر را دارید، قطعاً توصیه می‌کنم فضای ذخیره‌سازی را از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت ارتقا دهید. 

بررسی اپل آیفون 12 ما را بخوانید.

مزایا:

طراحی جدید مربعی.
پشتیبانی از 5G برای هر دو زیر 6 و mmWave.
عکس ها و فیلم های کم نور.
همه چیز MagSafe
معایب:

Baseline 12 تنها 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد.
باتری می تواند بیشتر دوام بیاورد.
بررسی اپل آیفون 12 ما را بخوانید.

آیفون SE
بهترین آیفون مقرون به صرفه
با قیمت 429 دلار، شاید فکر کنید تنها جذابیت آیفون SE (2022) قیمت آن است. و مسلما این یک عامل بزرگ است. در ظاهر، آیفون SE همان بدنه آیفون 8 را دارد که آن را به تنها آیفون موجود در این لیست تبدیل می کند که هنوز تاچ آیدی دارد. در داخل، SE همان پردازنده A15 آیفون 13، 13 مینی، 14 و 14 پلاس را دارد که سخت افزار دوربین 2017 را می گیرد و جادوی عکاسی محاسباتی اپل را به آن تزریق می کند.

SE نمایانگر طراحی کلاسیک آیفون است اما با قابلیت اضافه شده برای اجرای آخرین نسخه iOS و برنامه ها. یکی از به‌روزرسانی‌های بی‌صدا در سال 2022 این بود که قاب پشتی SE به شیشه پشتی مورد استفاده در آیفون 13 و 13 مینی ارتقا یافت. iPhone SE به سادگی مقرون به صرفه ترین راه شما برای دسترسی به تمامی سرویس های اپل مانند FaceTime، iMessage و iCloud است.

مزایا:

مقرون به صرفه
دکمه Home و Touch ID FTW.
عمر باتری خوب تا الان
دوربین عکس ها و فیلم های خوبی می گیرد.
معایب:

فاقد حالت شب برای عکس.
صفحه نمایش می تواند روشن تر باشد.
حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش قدیمی به نظر می رسند.
دوربین سلفی با دوربین عقب همتراز نیست.
شارژر 20 واتی USB-C شامل نمی شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد