اپل می گوید آیفون 15 پرو بیش از حد گرم می شود به دلیل اشکال در iOS 17

یکشنبه 9 مهر 1402 - 11:29
اپل می گوید آیفون 15 پرو بیش از حد گرم می شود به دلیل اشکال در iOS 17
اپل می‌گوید به‌روزرسانی‌های اخیر برخی از برنامه‌های شخص ثالث iOS 17، مانند اینستاگرام و اوبر نیز به این مشکل کمک می‌کنند. در اینجا نحوه خنک نگه داشتن گوشی خ

اپل روز شنبه گفت: شکایات گسترده در مورد گرم شدن بیش از حد آیفون 15 پرو و پرو مکس جدید را می توان در چندین عامل از جمله یک باگ نرم افزاری در iOS 17 دنبال کرد.

این شرکت گفت که قاب تیتانیومی و زیرساخت‌های آلومینیومی گوشی‌های جدید به این مشکل کمک نمی‌کنند و گرما را بهتر از فولاد ضد زنگ مورد استفاده در مدل‌های قبلی پرو دفع می‌کنند.

چند روز پس از فروش سری آیفون 15، مردم شروع به به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد چگونگی داغ شدن بیش از حد تلفن های جدیدشان یا احساس گرمای بیش از حد کردند. برخی از کاربران نمی توانستند به راحتی گوشی خود را در دست بگیرند. برخی دیگر تصاویری از دماسنج های مادون قرمز به اشتراک گذاشتند که دمای آیفون آنها را به بیش از 80 درجه فارنهایت نشان می داد.

در حالی که برای بررسی آیفون 15 پرو و پرو مکس با تلفن‌هایم وقت می‌گذراندم، با گرم شدن بیش از حد یکی از آنها مشکلی نداشتم. 15 پرو مکس بعد از اینکه از آداپتور برق 140 واتی مک بوک پرو خود برای شارژ آن استفاده کردم، به طرز محسوسی داغ شد. بعد از اینکه Resident Evil Village را به مدت 30 دقیقه بازی کردم خیلی گرم شد.

اپل در بیانیه‌ای گفت: «ما شرایطی را شناسایی کرده‌ایم که می‌تواند باعث شود آیفون گرم‌تر از حد انتظار کار کند. "ممکن است در چند روز اول پس از راه‌اندازی یا بازیابی دستگاه به دلیل افزایش فعالیت پس‌زمینه، دستگاه گرم‌تر شود. ما همچنین یک اشکال در iOS 17 پیدا کرده‌ایم که بر برخی از کاربران تأثیر می‌گذارد و در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف می‌شود. مشکل دیگر مربوط به آن است. برخی از به‌روزرسانی‌های اخیر برای برنامه‌های شخص ثالث که باعث بارگیری بیش از حد سیستم می‌شوند. ما در حال کار با این برنامه‌نویسان برنامه‌ها روی اصلاحاتی هستیم که در مرحله انتشار هستند.»

فاروک کورکماز، داور فنی، اوایل این هفته ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد دمای آیفون 15 پرو مکس خود در عرض چند دقیقه پس از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام به 98 درجه رسیده است. همین اتفاق در آیفون 14 پرو مکس وی با سیستم عامل iOS 17 نیز رخ داد.

اپل توضیح داد که به‌روزرسانی‌های اخیر برخی از برنامه‌های شخص ثالث در iOS 17، مانند اینستاگرام، آسفالت 9 و اوبر، CPU تراشه A17 Pro را بیش از حد بارگذاری می‌کند و باعث می‌شود آیفون گرم‌تر از حد معمول شود. این شرکت در حال کار با توسعه دهندگان شخص ثالث برای اجرای اصلاحات است. در نتیجه، اینستاگرام نسخه به روز شده اپلیکیشن خود را در 27 سپتامبر منتشر کرد.

نه گیم لافت، توسعه دهنده اینستاگرام، اوبر و آسفالت 9 بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

هیچ صحبتی وجود ندارد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری که باگ iOS 17 را برطرف می‌کند چه زمانی منتشر می‌شود، اما اپل توضیح داد که این اصلاح عملکرد آیفون را کاهش نمی‌دهد.

از نظر شارژ، اپل گفت که 15 Pro و Pro Max از هر آداپتور USB-C که با استاندارد USB-C مطابقت دارد، از جمله USB Power Delivery، پشتیبانی می کند. این شرکت گفت که آیفون خود را تنظیم می کند تا حداکثر شارژ را تا 27 وات محدود کند و اگر از شارژر 20 واتی یا بالاتر استفاده می کنید، در نتیجه گوشی می تواند به طور موقت گرم شود.

صفحه پشتیبانی اپل اشاره می‌کند که آیفون ممکن است در اولین راه‌اندازی، بازیابی آن از پشتیبان یا شارژ بی‌سیم، احساس گرما کند. این تجربه من با تعدادی از مدل های قبلی آیفون و گوشی های اندرویدی بوده است.

اگر آیفون 15 پرو یا پرو مکس دارید و با گرمای بیش از حد مواجه هستید، چند کار وجود دارد که می توانید تا زمانی که اپل آپدیت iOS 17 را منتشر کند، امتحان کنید. حالت کم مصرف را از مرکز کنترل یا در بخش باتری در برنامه تنظیمات روشن کنید. این کار باعث از بین رفتن کارهای پس‌زمینه می‌شود، نرخ تازه‌سازی نمایشگر را به‌طور موقت به 60 هرتز محدود می‌کند و روشنایی را کاهش می‌دهد. گوشی خود را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید یا در محیط بسیار گرم قرار ندهید. و اگر، مانند Korkmaz، مشکوک هستید که ممکن است مشکل از یک برنامه باشد، به‌روزرسانی پس‌زمینه آن برنامه را در بخش عمومی در برنامه تنظیمات غیرفعال کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد