اپل واچ Double Tap

یکشنبه 14 آبان 1402 - 08:41
اپل واچ Double Tap
حرکت انگشت جدید اپل نشان دهنده پیشرفت اپل واچ است. اما کامل نیست.

برای سال‌ها، بزرگترین تغییرات اپل واچ احتمالاً شامل قابلیت‌های جدید ردیابی سلامتی است. اما اتفاق متفاوتی در سال 2023 رخ داد. ویژگی جدید سرفصل اپل واچ سری 9 اصلا ربطی به سلامتی نداشت.

در عوض، اپل راه جدیدی را برای تعامل با ساعت از طریق ژستی به نام Double Tap ارائه کرد که در ساعت‌های جدید این شرکت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در 25 اکتبر وارد شد. کافی است انگشت اشاره و شست خود را دو بار با هم ضربه بزنید تا این کار را انجام دهید. قادر به رد اعلان ها، پاسخ به تماس ها و احضار پشته ویجت شما است. این ژست اساسا یک دکمه نامرئی به اپل واچ شما اضافه می کند.

در ارزش اسمی، Double Tap ممکن است تغییری چشمگیر به نظر نرسد. اما وقتی اضافه‌های دیگری را که اپل در سال‌های اخیر ایجاد کرده است، مانند دکمه اکشن اپل واچ اولترا و ویجت‌های WatchOS 10 در نظر می‌گیریم، واضح است که این شرکت در حال تجدید نظر در مورد معنای تعامل با اپل واچ است. اولین اپل واچ بیش از هشت سال پیش به فروش رفت و در آن زمان، اپل چیزهای زیادی در مورد تفاوت بین نحوه رفتار یک مینی کامپیوتری که روی مچ شما قرار می گیرد در مقایسه با یک کامپیوتر بزرگتر که در جیب شما قرار می گیرد، آموخته است.

از زمانی که Double Tap در سری 9 عرضه شد از Double Tap استفاده می‌کنم و دارم به وعده‌های پشت آن پی می‌برم. هرچه کمتر به تعاملات لمسی مانند ضربه زدن، تایپ کردن و پیمایش تکیه کنید، استفاده از صفحه نمایش کوچک اپل واچ آسان تر خواهد بود. با این حال، نسخه Double Tap که امروز وجود دارد مانند یک نقطه شروع به نظر می رسد. استفاده از آن برای چند روز، و پیش نمایش آن در ماه سپتامبر، زمانی که سری 9 را بررسی کردم، باعث شد که گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر و سایر پیشرفت‌ها را بخواهم.

Double Tap برای جایگزینی حرکات اولیه مانند ضربه زدن روی صفحه، چرخاندن Digital Crown یا دیکته کردن دستورات Siri نیست. در عوض، این یک مکمل برای آن اقدامات است که برای مواقعی طراحی شده است که لمس کردن یا صحبت کردن با ساعت شما ممکن است عملی نباشد. شاید در حال قدم زدن در خیابان با یک فنجان قهوه در دست هستید و باید به تماس دریافتی پاسخ دهید. یا شاید شما در وسط پخت هستید و نمی خواهید پس از ورز دادن خمیر، با لمس اپل واچ خود با دست های کثیف خود، تایمر را رد کنید.

Double Tap فقط روی Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 کار می کند، زیرا به تراشه S9 جدید این شرکت نیاز دارد. داده‌های حسگرهایی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب نوری را با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی برای تشخیص حرکات مچ دست و تغییرات در جریان خون پردازش می‌کند، که به آن امکان می‌دهد بفهمد چه زمانی با انگشت اشاره و شست خود ضربه می‌زنید.

می‌توانید از Double Tap برای بیرون کشیدن ویجت‌ها از صفحه اصلی و رد کردن اعلان‌ها استفاده کنید، اما تعداد انگشت شماری از کاربردهای دیگر نیز وجود دارد:

  • یک پیام متنی دریافتی را مشاهده کنید و یک پاسخ اختصاصی را فعال کنید.
  • به تماس تلفنی پاسخ دهید یا پایان دهید.
  • به تعویق انداختن زنگ هشدار
  • توقف، مکث یا از سرگیری یک تایمر.
  • پایان یا از سرگیری یک کرونومتر.
  • موسیقی، کتاب های صوتی و پادکست ها را از سر بگیرید و مکث کنید.
  • با آیفون خود در برنامه دوربین ساعت عکس بگیرید.
  • یادآوری های تمرینی خودکار را شروع یا متوقف کنید.
  • به نمای ارتفاع در برنامه قطب نما دسترسی پیدا کنید.

ساده ترین و واضح ترین توضیح این است که من هنوز خودم را در بسیاری از موقعیت هایی که به Double Tap نیاز دارند ندیده ام. من در هفته گذشته عمدتاً از خانه کار کرده ام، به این معنی که در راه رفتن به دفتر با یک فنجان جاوا دست و پنجه نرم نکرده ام یا در طول رفت و آمد از یک دست برای گرفتن تیرک مترو استفاده نکرده ام. هیچ‌کدام از اینها تقصیر اپل واچ نیست، اما بر این نکته تأکید می‌کند که Double Tap برای موقعیت‌های بسیار خاص در نظر گرفته شده است

حدود یک دهه و نیم است که صفحه‌های لمسی نقش مهمی در زندگی ما بازی کرده‌اند، به این معنی که وقتی صدای یک اعلان دریافتی را احساس می‌کنیم یا می‌بینیم صفحه‌هایمان روشن می‌شوند، شرطی شده‌ایم که روی صفحه ضربه بزنیم و انگشت خود را بکشیم.

با این حال، من در برخی از سناریوها از Double Tap استفاده کرده‌ام، عمدتاً برای رد کردن اعلان‌ها. وقتی روی پروژه‌ای مرتبط با کار تمرکز می‌کنم و یادآوری برای ایستادن یا دریافت هشدار Apple News روی مچ دستم دریافت می‌کنم، Double Tapping به من این امکان را می‌دهد که به سرعت این هشدارها را بدون شکستن تمرکزم کنار بگذارم. این ایده که می توانید یک پیام متنی را بررسی کنید، پاسخی دریافت کنید و بدون یک بار لمس ساعت آن را ارسال کنید نیز قابل توجه است. این در تجربه من به خوبی کار می کرد و نیازی به تلاش های متعدد نداشت.

لحظاتی از این قبیل است که مرا به معنای Double Tap برای جایی که اپل واچ می رود علاقه مند می کند. اپل واچ در این سناریو احساس محیطی و شهودی بیشتری دارد، زیرا نیازی به فشار دادن دکمه خاصی برای انجام کار ندارد. فقط می‌داند که می‌خواهم به پیام جدیدم پاسخ دهم و وقتی روی رقم‌هایم ضربه می‌زنم، آن را ارسال کنم.

اما راه هایی نیز وجود دارد که Double Tap می تواند مفیدتر باشد. یکی، همیشه بلافاصله پاسخ نمی دهد. من متوجه شدم که این اتفاق اغلب با آلارم‌ها می‌افتد، اما مواردی وجود داشته است که چندین بار این حرکت را برای احضار ویجت‌هایم یا رد کردن یک اعلان انجام داده‌ام. با توجه به ارزش آن، همکارانی که سری 9 و اولترا 2 را آزمایش کرده اند، مشکلات مشابهی را گزارش نکرده اند.

Double Tap فقط زمانی کار می کند که صفحه نمایش کاملاً روشن باشد (که نباید با صفحه نمایش همیشه روشن که صفحه ساعت شما را حتی زمانی که مچ دست پایین است و صفحه غیرفعال است، نشان می دهد اشتباه گرفته شود). ممکن است زمانی که صفحه نمایش از نظر فنی در خواب بود، برخی از تلاش‌هایم را انجام دادم، اگرچه شاید این نشان دهنده میزان عمدی بودن این حرکت باشد. با این حال، مطمئناً بهتر از این است که Double Tap بیش از حد حساس باشد، که می تواند منجر به رد تصادفی اعلان ها یا پاسخ ناخواسته به تماس های تلفنی شود. حتی در این صورت، وقتی Double Tap کار نمی کند، می تواند ناامید کننده باشد.

فراتر از آن، ای کاش گزینه های سفارشی سازی بیشتری برای Double Tap وجود داشت. در حال حاضر می‌توانید انتخاب کنید که آیا Double Tap پشته ویجت را ارتقا می‌دهد یا یک ویجت را انتخاب می‌کند، و می‌توانید بین استفاده از آن برای پخش یا توقف موسیقی یا رد کردن یک آهنگ یکی را انتخاب کنید. اینها گزینه های مفیدی هستند، اما ای کاش گزینه های دیگری نیز وجود داشت، به ویژه برای آلارم ها و تایمرها.

من اغلب در طول قبل از تمرین تایمرهای 30 ثانیه ای را تنظیم می کنم تا مطمئن شوم که هر کشش را به اندازه کافی طولانی انجام می دهم. و برای جلوگیری از آسیب، من معمولا این کشش ها را چندین بار تکرار می کنم. این بدان معناست که من معمولاً وقتی تایمر 30 ثانیه‌ای من به پایان می‌رسد، به جای رد کردن، روی دکمه تکرار ضربه می‌زنم. اما از آنجایی که شما فقط می‌توانید با Double Tap تایمرها را رد کنید، نمی‌توانم هنگام کشش از ژست استفاده کنم. من متوجه هستم که این یک شرایط بسیار خاص و خاص است، اما این موقعیتی است که تقریباً هر روز در آن قرار می‌گیرم. و از آنجایی که اپل واچ برای علاقه مندان به ورزش طراحی شده است، به نظر می رسد یک مورد استفاده معقول باشد.

روی هم رفته، Double Tap، دکمه Action و ویجت ها نشان دهنده تلاشی در جهت بصری تر کردن اپل واچ و تعامل آسان با آن است. و این چیز خوبی است. حتی اگر Double Tap کامل نیست، اما نشانه دیگری است که اپل فقط یک تجربه کوچک آیفون را کپی و جایگذاری نمی کند.

قبل از اینکه اپل اعلامیه ای ارائه کند، تقریبا غیرممکن است که بدانیم این غول فناوری چه چیزی برای محصولات آینده در نظر گرفته است. اما من فکر می کنم که این شرکت به لطف هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro آینده خود، در سال های آینده بیشتر بر تعاملات مبتنی بر ژست های حرکتی تمرکز خواهد کرد.در حال حاضر ایده Double Tap و معنای آن برای جهت گیری اپل واچ من را بیشتر از استفاده واقعی از آن هیجان زده می کند. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد