نگاهی به اپل واچ سری 9( ژست دوبار ضربه، عملکرد سریعتر)

چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 09:54
نگاهی به  اپل واچ سری 9( ژست دوبار ضربه، عملکرد سریعتر)
تراشه جدید S9 اپل واچ سری 9 نقش زیادی در ویژگی های جدید این ساعت دارد.

اپل در رویداد Wonderlust خود در روز سه‌شنبه، اپل واچ سری 9 را معرفی کرد که عملکرد سریع‌تر، پردازش سیری روی دستگاه و حرکت جدیدی به نام Double Tap را به ارمغان می‌آورد. سری 9 از 399 دلار (19.950.000 تومن) شروع می شود و بلافاصله قبل از عرضه در 22 سپتامبر(31 شهریور) برای پیش خرید در دسترس است.

این تغییرات باید تعامل با ساعت را سریع‌تر و آنی‌تر احساس کند و همچنان موضوعی است که اپل با به‌روزرسانی WatchOS 10 خود در ماه ژوئن معرفی کرد. پردازنده جدید معمولاً به سایر ویژگی‌های جدید اپل واچ مانند سنسور اکسیژن خون سری 6، صفحه نمایش بزرگتر سری 7 یا سنسورهای دمای سری 8 روی صندلی عقب می‌نشیند. اما تراشه جدید S9 نقش مهمی در برجسته‌ترین تغییرات سری 9، مانند Double Tap و پردازش Siri روی دستگاه دارد.

Double Tap یک حرکت جدید برای دستکاری ساعت بدون لمس صفحه نمایش آن است. با استفاده از عقربه ساعت خود، به سادگی دو بار انگشت اشاره و شست خود را به هم بزنید - بدون نیاز به لمس صفحه نمایش اپل واچ - و می توانید کارهایی مانند پاسخ دادن به تماس را انجام دهید. ایده این ویژگی جدید این است که استفاده از ساعت را بدون نیاز به استفاده از دست دیگر آسان‌تر کند. این بسیار شبیه به حرکت دوباره در دسترس به عنوان بخشی از حالت دسترسی موجود اپل واچ به نام AssistiveTouch است.

اپل می‌گوید: «این ژست توسط موتور عصبی سریع‌تر اپل واچ سری 9 امکان‌پذیر شده است که داده‌های شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر نوری قلب را با الگوریتم جدید یادگیری ماشینی پردازش می‌کند.» این الگوریتم نشانه منحصر به فرد حرکات ریز مچ دست و تغییرات در جریان خون را زمانی که انگشت اشاره و شست دو بار ضربه می زنند، تشخیص می دهد.

این شرکت گفت که این ژست در یک به روز رسانی نرم افزاری در ماه اکتبر در دسترس خواهد بود.

در مدت کوتاهی که برای تست از سری 9 استفاده شد، از Double Tap برای پیمایش در میان ویجت‌ها، پاسخ به تماس تلفنی، راه‌اندازی تایمر و تغییر نور فلاش تنظیم و استفاده شد . بیشتر اوقات دقیقاً کار می کرد، اما مواقعی وجود داشت که مجبور بودم بیش از یک بار ژست را انجام دهم تا ساعت پاسخ دهد. بازخورد لمسی و یک نماد کوچک در بالای صفحه به شما اطلاع می دهد که Double Tap کار می کند. ممکن است تغییر دهنده بازی نباشد، اما Double Tap می‌تواند برای رد کردن آلارم‌ها و پاسخ دادن به تماس‌ها زمانی که دستان من پر است ،مفید باشد.

از آنجایی که اپل واچ سری 9 می تواند داده ها را روی خود دستگاه پردازش کند، سیری باید سریعتر عمل کند زیرا نیازی به ارسال درخواست به فضای ابری ندارد. مهمتر از آن، می‌توانید سؤالات مرتبط با سلامت سیری بپرسید، مانند اینکه شب گذشته چقدر خوابیده‌اید. این موضوع با توجه به محبوبیت اپل واچ به عنوان ردیاب سلامت و تناسب اندام بسیار مهم است. پردازش داده ها روی خود دستگاه از ارسال آن به فضای ابری امن تر است، که برای درخواست های سلامت محور بسیار مهم است.همچنین ادغام‌های جدیدی بین اپل واچ و هوم پاد وجود دارد که امکان مشاهده پخش رسانه‌ای در دستگاه شما را از مچ دست فراهم می‌کند. Precision Finding - که می‌تواند با استفاده از یک تراشه باند فوق‌باند جدیدتر در مقایسه با مدل‌های قبلی، شناسایی آیفون 15 شما را آسان‌تر کند - به سری 9 نیز می‌آید.نسخه آلومینیومی سری 9 در رنگ های صورتی، نور ستاره ای (سفید)، نقره ای، نیمه شب (مشکی) و قرمز محصول، رنگ نسخه ویژه ای که به مبارزه صندوق جهانی علیه ایدز و کووید-19 کمک می کند، در دسترس خواهد بود. نسخه فولاد ضد زنگ در رنگ های طلایی، نقره ای و گرافیت عرضه خواهد شد.اپل همچنین جنبه دیگری از طراحی اپل واچ را برجسته می کند: پایداری. سری 9 اولین محصول بی کربن اپل است و اپل همچنین از 100٪ کبالت بازیافت شده در باتری برای اولین بار استفاده می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد