نکات اپل واچ: این تنظیمات را تغییر دهید تا بیشترین بهره را ببرید

چهارشنبه 3 آبان 1402 - 11:01
نکات اپل واچ: این تنظیمات را تغییر دهید تا بیشترین بهره را ببرید
ایجاد چند سفارشی سازی می تواند راه درازی داشته باشد.

استفاده از اپل واچ در خارج از جعبه آسان است، اما تغییر چند تنظیمات می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به عنوان مثال، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید سیری را فعال کنید، برنامه‌های خود را به جای شبکه‌ای در یک نمای فهرست نشان دهید و عکس‌های حالت پرتره را از آیفون خود به عنوان پس‌زمینه ساعت خود تنظیم کنید. به‌روزرسانی WatchOS 10 که اپل در ماه سپتامبر راه‌اندازی کرد، میانبرهای جدیدی مانند ویجت‌ها برای مشاهده سریع پیشرفت فعالیت یا آب و هوا را نیز به همراه دارد.شما می‌توانید از این ویژگی‌ها و تنظیمات در هر مدل ساعتی که اپل در حال حاضر می‌فروشد، از جمله Apple Watch SE با 249 دلار، Apple Watch Series 9 با دلار 399 دلار و Apple Watch Ultra 2 مقاوم 799 دلاری استفاده کنید.

همه اهداف فعالیت خود را تنظیم کنید

با عرضه WatchOS 7 در سال 2020، اپل گزینه ای را برای تغییر اهداف شما برای مدت زمانی که می ایستید و ورزش می کنید اضافه کرد. قبلاً فقط می توانستید هدف حرکت (یا کالری) خود را تغییر دهید.

بنابراین به‌جای استفاده از پیش‌فرض‌ها - 30 دقیقه ورزش و مجموع 12 ساعت ایستادن در روز - می‌توانید یکی را متناسب با برنامه روزانه واقعی خود تغییر دهید.این تغییر کوچک این امکان را برای شما فراهم می کند که زمانی که واقعاً روز خود را شروع می کنید، به اهداف خود برسید، نه زمانی که اپل به شما می گوید. به عنوان مثال، اگر در طول شب از ردیابی خواب استفاده می‌کنید و نیاز دارید ساعت خود را بیشتر در صبح شارژ کنید، احساس نمی‌کنید یک ساعت از زمان لازم برای بستن حلقه‌ها را از دست داده‌اید.برنامه Activity را در ساعت خود باز کنید، به معیاری که می‌خواهید تغییر دهید بروید و روی Change Goals ضربه بزنید. تنظیمات خود را برای هر سه معیار انجام دهید و شروع به بستن آن حلقه ها کنید.

ویجت های خود را سفارشی کنید

اپل ابزارک‌هایی را در WatchOS 10 معرفی کرد که ماژول‌هایی هستند که نکات مهمی مانند مدت زمان باقی مانده در تایمر فعلی شما، آب‌وهوا و سرفصل‌های اخبار را نشان می‌دهند.ویجت‌ها دیدن اطلاعات را در یک نگاه و بدون نیاز به پرش بین برنامه‌ها آسان‌تر می‌کنند، اما تنها زمانی مفید هستند که داده‌هایی را که واقعاً به دیدن آنها علاقه دارید را نشان دهند. برای ویرایش و سفارشی کردن ویجت‌ها، با کشیدن انگشت از صفحه ساعت به بالا شروع کنید تا به پشته ویجت خود دسترسی پیدا کنید.سپس، روی صفحه نمایش اپل واچ را فشار داده و نگه دارید تا وارد حالت ویرایش شوید، مشابه روشی که برنامه ها را در صفحه اصلی آیفون ویرایش می کنید. متوجه خواهید شد که یک ویجت خالی با علامت مثبت اکنون در بالای پشته قرار دارد. با ضربه زدن روی آن ویجت، به مجموعه‌ای از ویجت‌ها می‌روید که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید که می‌توانند به پشته شما اضافه شوند. همچنین می‌توانید روی نماد قرمز منهای در کنار ویجت موجود ضربه بزنید تا در حالت ویرایش، آن را حذف کنید.

وقتی باتری شما رو به اتمام است، حالت کم مصرف را روشن کنید

اگر اپل واچ سری 4 یا بالاتر دارید که دارای واچ او اس 9 یا بالاتر است، می توانید از حالت کم مصرف استفاده کنید. این کار با خاموش کردن نمایشگر همیشه روشن، محدود کردن سنسورهای خاص و غیرفعال کردن ویژگی‌هایی مانند اعلان‌های ریتم نامنظم قلب، عمر باتری را حفظ می‌کند. برای روشن کردن آن، منوی تنظیمات را در اپل واچ خود باز کنید، به باتری پایین بروید و سوئیچ کنار حالت کم مصرف را تغییر دهید. همچنین می‌توانید دکمه کناری را فشار دهید تا مرکز کنترل از صفحه ساعت خود باز شود، روی میانبر باتری ضربه بزنید و حالت کم مصرف را فشار دهید.

اسکرین شات های بسیار طولانی و تصادفی

برای گرفتن اسکرین شات در اپل واچ، دکمه Digital Crown و کناری را همزمان فشار دهید. این یک روش ساده و راحت است، مگر اینکه شما مانند من باشید و متوجه شوید که اغلب به طور تصادفی آن را فعال می کنید و برنامه Photos را با تصاویر تصادفی صفحه ساعت خود پر می کنید.برای غیرفعال کردن امکان گرفتن اسکرین شات به طور کلی، برنامه تنظیمات را در ساعت خود باز کنید یا از برنامه Watch در تلفن خود استفاده کنید و به قسمت عمومی بروید و به پایین بروید تا Screenshots را پیدا کنید. روی این گزینه ضربه بزنید و سوئیچ کنار Enable Screenshots را برای یک رول دوربین بدون شلوغی خاموش کنید.

عکس های حالت پرتره را که می خواهید روی مچ دست خود ببینید انتخاب کنید

می توانید عکس های حالت پرتره را به عنوان پس زمینه صفحه ساعت خود تنظیم کنید. اما ابتدا باید تنظیمات برنامه Watch را در آیفون خود بررسی کنید. برای شروع، برنامه Watch را اجرا کنید و به برگه Face Gallery در پایین صفحه بروید. سپس به پایین اسکرول کنید تا گزینه Portraits را ببینید. روی گزینه Choose Photos در زیر Content ضربه بزنید تا حداکثر 24 عکس را انتخاب کنید که وقتی مچ دست خود را بالا می آورید یا روی صفحه ضربه می زنید به طور خودکار می چرخند.

آن اعلان های پر سر و صدا را خاموش کنید

ساعت های هوشمند می توانند برای بررسی محتاطانه یک هشدار یا زمان مفید باشند. اما اعلان‌های بلند می‌توانند هدف را شکست دهند. با فشار دادن دکمه کناری، حالت بی‌صدا اپل واچ را روشن کنید تا مرکز کنترل راه‌اندازی شود. سپس روی نمادی که شبیه زنگ است ضربه بزنید تا حالت بی‌صدا فعال شود.همچنین می‌توانید این کار را با باز کردن منوی تنظیمات اپل واچ، اسکرول کردن به Sound & Haptics و تغییر سوئیچ کنار حالت بی‌صدا انجام دهید. همچنین یک نوار لغزنده صدا برای تنظیم میزان صدای بلند یا بی صدا اعلان های دریافتی در صورتی که ترجیح می دهید آنها را به طور کامل بی صدا نکنید، وجود دارد.

قفل اپل واچ خود را با آیفون باز کنید

تایپ رمز عبور برای باز کردن قفل اپل واچ ممکن است سخت باشد، اما راه ساده‌تری برای انجام آن وجود دارد. می‌توانید زمانی که قفل آیفون شما باز است، قفل اپل واچ شما به‌طور خودکار باز شود.روی Digital Crown ضربه بزنید و به منوی تنظیمات اپل واچ بروید. به پایین بروید و به Passcode بروید و مطمئن شوید که سوئیچ کنار Unlock with iPhone روشن است. اکنون آیفون شما همچنین هشداری را نشان می‌دهد که می‌گوید هر زمان که این کار را انجام دهید، از آیفون شما برای باز کردن قفل اپل واچ استفاده می‌شود.

پیدا کردن برنامه های خود را آسان تر کنید

ساعت می‌تواند همه برنامه‌های شما را در یک فهرست حروف الفبا نمایش دهد.یا در برنامه Watch در تلفن خود یا در برنامه تنظیمات در ساعت، روی App View > List View ضربه بزنید. اکنون، وقتی Digital Crown را فشار می‌دهید تا صفحه ساعت خود را ترک کنید، فهرستی از برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید که می‌توانید به سرعت در میان آنها پیمایش کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد