همه چیز در مورد Apple Watch Ultra 2 Hands-On

چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 10:51
همه چیز در مورد Apple Watch Ultra 2 Hands-On
اپل واچ اولترا 2 با صفحه نمایش جدید و بسیار درخشان

در یک نگاه، اپل واچ اولترا 2 با قیمت 799 دلار ممکن است برای اولین نسل اولترا در صورت مشاهده آن بر روی مچ دست دیگران، قابل قبول باشد. این همان اندازه 49 میلی متر است و قاب نیز از تیتانیوم ساخته شده است. اما صفحه نمایش آن به حداکثر 3000 نیت می رسد که آن را به روشن ترین صفحه نمایش در بین ساعت های اپل تبدیل می کند. Ultra 2 که در کنار اپل واچ سری 9 معرفی شد، دومین ساعت رده بالای اپل در فضای باز است و در 22 سپتامبر(31شهریور) وارد بازار می شود.

این یک تکامل از Apple Watch Ultra سال گذشته است که من آن را هیجان انگیزترین ساعت در چند سال اخیر نامیدم. پس از مدت کوتاهی با Ultra 2 در Apple Park، من بیشتر تحت تاثیر صفحه نمایش و ویژگی‌های جدیدی مانند Double Tap قرار گرفتم که به شما امکان می‌دهد با یک حرکت ساده، ساعت را کنترل کنید. چند ابزار دیگر در Ultra 2 برای علاقه مندان به ورزش نیز وجود دارد، اما لزوماً ارتقاء از نسل اول اولترا را تضمین نمی کند.

اپل واچ اولترا اصلی، همچنین ۷۹۹ دلار، برداشت اپل از یک ساعت ماجراجویی برای رقابت با ساعت‌هایی مانند گارمین بود. هدف آن طیف گسترده ای از علاقه مندان به ورزش است، با ویژگی های ویژه برای غواصان و کوهنوردان، به نام یک زوج. اما Ultra همچنین برای هرکسی که اپل واچ با بزرگترین صفحه نمایش و باتری با طول عمر بیشتر می‌خواهد جذاب است - این موضوع همچنان برای Ultra 2 صادق است.

صفحه نمایش روشن تر و صفحه ساعت مدولار اولترا جدید
Ultra 2 حداکثر روشنایی صفحه را به 3000 نیت می رساند که نسبت به Ultra اصلی که دارای صفحه نمایش 2000 نیت بود افزایش قابل توجهی دارد. این امر باعث می‌شود که در موقعیت‌های روشن و در فضای باز مانند برف یا نور خورشید، دیدن آن آسان‌تر شود. ساده‌ترین راه برای مشاهده افزایش روشنایی، فعال کردن چراغ قوه از مرکز کنترل برای مشاهده تفاوت با نسل اول Ultra بود.Ultra 2 همچنین دارای یک صفحه ساعت جدید انحصاری به نام Modular Ultra است که از لبه نمایشگر برای نمایش جزئیات بیشتر مانند ارتفاع، عمق یا ثانیه استفاده می کند. من در مدت کوتاهی که با Ultra 2 انجام دادم شکاف هایی برای حداقل هفت مورد پیدا کردم تا بتوانید واقعاً این صفحه ساعت را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.حالت شب هنگامی که نور به اندازه کافی کم است با استفاده از حسگر نور محیط به طور خودکار فعال می شود، این ویژگی در صورت استفاده از WatchOS 10 به صفحه ساعت Wayfinder در نسل اول Ultra نیز می رسد. اپل نسل دوم اولتراواید باند را اضافه کرده است. تراشه ای که از جستجوی دقیق برای آیفون 15 پشتیبانی می کند.

بهبودهای Double Tap و Siri

به اشتراک گذاشته شده با سری 9، Double Tap است، حرکتی که می توانید برای کنترل ساعت از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید برای پاسخ دادن به تماس، انگشت شست و اشاره خود را با هم ضربه بزنید. این کار را از طریق شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب انجام می دهد.این مبتنی بر کاری است که اپل با AssistiveTouch انجام داده است، که امکان دسترسی بیشتر از طریق ژست‌ها را فراهم می‌کند، اما مجزا است.

Double Tap به طور پیش فرض فعال است و نحوه عملکرد آن بسته به زمینه تغییر می کند. می‌توانستم مچ دستم را بالا بیاورم تا زمان را ببینم، سپس دو ضربه سریع بزنم تا پشته هوشمند یا ابزارک‌های موجود در WatchOS 10 ظاهر شود. دوباره دوبار ضربه بزنید و در حال پیمایش در میان ویجت‌ها بودم. برنامه تایمر را باز کنید و می‌توانم شمارش معکوس را با دو ضربه سریع شروع یا متوقف کنم. شما می توانید با همان حرکت به تماس ها پاسخ دهید.این یکی از ویژگی هایی است که توسط تراشه جدید S9 پشتیبانی می شود، همان چیزی که سری 9 از آن استفاده می کند. همچنین سیری روی دستگاه را تامین می کند که نوید دیکته دقیق تری را می دهد. همچنین می‌توانید از سیری بخواهید تا به‌روزرسانی‌ای در مورد معیارهای سلامتی شما ارائه دهد، مانند اینکه بپرسد شب قبل چقدر خوابیده‌اید.

ابزار دوچرخه‌سواری بیشتر و دامنه ارتفاع بیشتر

Ultra 2 با نرم افزار جدید WatchOS 10 ابزارهای بیشتری را نیز برای دوچرخه سواران ارائه می دهد، از جمله جفت شدن با دستگاه های بلوتوث مانند پدال های قدرت سنج. همچنین به لطف Live Activities می‌توانید معیارهای دوچرخه‌سواری خود را روی صفحه آیفون ببینید. این ویژگی‌ها را در چند ماه گذشته در نسخه بتا عمومی WatchOS 10 با Ultra اصلی آزمایش شده و به عنوان یک دوچرخه‌سوار، آنها را واقعا مفید می‌دانم.Ultra 2 همچنین دارای دامنه ارتفاع وسیع تری است، از 500 متر زیر آب تا 9000 متر از سطح زمین. به‌روزرسانی‌های برنامه Depth اکنون جلسات شما را ثبت می‌کند تا بتوانید آنها را در ساعت یا آیفون مرور کنید، به‌علاوه برنامه Oceanic Plus از Huish Outdoors اکنون از غواصی آزاد پشتیبانی می‌کند.اپل همچنین مقدار مواد بازیافتی را در کیس افزایش داده است، از تیتانیوم کاملاً بکر در نسل اول اولترا به تیتانیوم بازیافتی 95 درصد در Ultra 2. عمر باتری مانند اولترا اصلی باقی می‌ماند که با استفاده منظم به مدت 36 ساعت رتبه‌بندی می‌شود. و تا 72 ساعت در حالت کم مصرف

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد