بهترین هدست واقعیت مجازی 2023

سه شنبه 11 مهر 1402 - 12:58
بهترین هدست واقعیت مجازی 2023
شاید زمان خوبی برای انتظار باشد

VR ممکن است هنوز به عنوان یک سرگرمی خاص در بازی تلقی شود، اما ممکن است به سرعت در حال تغییر باشد. در حال حاضر بهتر است تا جایی که می توانید کمتر هزینه کنید. Meta Quest 2 چند ساله، یک هدست مستقل که اکنون به 300 دلار( 15.000.000 تومن) بازگشته است، هنوز بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای اکثر مردم است، اما Meta Quest 3 آینده می تواند ارزش انتظار را داشته باشد. انتظار می رود Quest 3 دارای دوربین های رنگی، پردازنده بهتر و طراحی کوچکتر باشد. در این نقطه از سال ممکن است بخواهید برای رسیدن آن، به احتمال زیاد پاییز امسال، خودداری کنید.

PlayStation VR 2 550 دلاری سونی که در اوایل سال جاری عرضه شد، یک تجربه واقعیت مجازی کنسول عالی را برای دارندگان پلی استیشن 5 ارائه می‌کند و شامل ردیابی چشم مانند Vision Pro اپل است، اما بی‌سیم نیست و همچنان یک لوازم جانبی نسبتا گران است (هزینه آن بیشتر از خود PS5). با این حال، این دومین هدست VR مورد علاقه ما در حال حاضر است. اما اگر صبور باشید، ممکن است سونی یک بسته تعطیلات را در اواخر امسال ارائه دهد.در همین حال، هدست Vision Pro تازه معرفی شده اپل (و 3499 دلار) - یک دستگاه VR/AR مستقل و مستقل که اپل آن را به عنوان یک رایانه کامل فضایی قرار می دهد - تا سال 2024 وارد بازار نمی شود، اما به عنوان بالاترین قیمت است. و تجربه با بالاترین وضوح در افق. بر اساس اولین نسخه ی نمایشی، سخت افزار قطعا تحت تاثیر قرار می دهد، اما نرم افزار بیشتر ناشناخته باقی مانده است. در این مرحله، دستگاه اپل بسیار یک محصول منتظر و منتظر است، اگرچه توانایی آن برای اجرای انواع برنامه های iPad و باز کردن چندین برنامه سه بعدی به طور همزمان می تواند آن را به یک گزینه منحصر به فرد برای افرادی با کیف پول غول پیکر تبدیل کند.

Vision Pro تنها هدست واقعیت ترکیبی واقعیت مجازی موجود نیست: در این دسته انتظار بیشتری داشته باشید، که VR را با ویدیوهای محیط اطراف شما با استفاده از دوربین‌های عبور رنگی ترکیب می‌کند که تقریباً شبیه واقعیت افزوده است. فناوری اپل در حال حاضر بهترین به نظر می رسد، اما Meta Quest Pro 1000 دلاری همچنین دارای دوربین های رنگی و ردیابی چشم است، اگرچه دوربین های عبوری آن به مراتب کمتر از Vision Pro هستند. و Quest 3 آینده ارزان‌تر متا وعده می‌دهد که با حسگرهای عمق افزوده، واقعیت ترکیبی را حتی بهتر مدیریت کند. HTC Vive XR Elite 1100 دلاری، نوع مشابهی از محصول است که حتی کوچکتر است، اما شامل ردیابی چشم و نرم افزاری نیست که در هنگام امتحان کردن، احساس کاملی نداشته باشند.

قیمت یک هدست VR جدید این روزها به وضوح در حال افزایش است. اگر قیمت بزرگترین نگرانی شماست، Quest 2 همچنان بهترین ارزش را در VR ارائه می دهد: یک تجربه کاملاً بی سیم، با دسترسی به یک کتابخانه عالی از بازی های خارق العاده. همچنین می‌توان آن را برای انجام بازی‌هایی مانند Half-Life: Alyx یا اجرای انواع برنامه‌های کامپیوتری VR به رایانه شخصی متصل کرد. متا به مرور زمان نرم افزار خود را با امکانات اضافی بهبود می بخشد.

هر کسی در صنعت VR و AR که به دنبال کشف ردیابی چهره نسل بعدی یا واقعیت ترکیبی قبل از Vision Pro است، ممکن است Quest Pro را در نظر بگیرد، اما هر کس دیگری باید منتظر Quest 3 باشد.قوی ترین برنامه های VR تمایل به بازی و تناسب اندام دارند. برای تناسب اندام، یک هدست مستقل مانند Quest 2 عملاً اجباری است تا از گره خوردن سیم جلوگیری شود و مطمئن شوید که می توانید در اطراف حرکت کنید.

کوالکام در موجی از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که مستقیماً به تلفن ها وصل می شوند پیشرفت کرده است، اما در حال حاضر نرم افزار این دستگاه ها در حال پیشرفت است. Vision Pro آینده اپل هنوز با آیفون کار نمی کند و بیشتر یک دستگاه کار خانگی باشد تا یک دستگاه کاملاً متحرک.

در همین حال، سامسونگ، گوگل و کوالکام همکاری خود را برای محصولات آینده اعلام کرده اند که نشان می دهد هدست واقعیت ترکیبی ممکن است در چند سال آینده وارد بازار شود. اگر می‌خواهید یک دستگاه متصل به تلفن داشته باشید، احتمالاً باید منتظر بمانید و ببینید محصولات آینده سامسونگ و گوگل چگونه از بین خواهند رفت.

اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید، یک هدست واقعیت مجازی متصل به رایانه هنوز هم همه کاره ترین مجموعه نرم افزار را برای یک تجربه VR همهجانبه ارائه می دهد، و همچنین به شما امکان می دهد از آن هدست برای ابزارهای خلاقانه و تجاری استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک سیستم VR قدرتمندتر همچنان تا حد زیادی به دسکتاپ یا لپ تاپ متصل است و ممکن است به سنسورهای خارجی نیاز داشته باشد. Valve مدتی است که هیچ سخت افزار VR جدیدی ندارد و جالب است که ببینیم آیا به زودی چیز جدیدی اعلام می شود یا خیر.

Meta Quest 2

Quest 2 به قیمت 300 دلاری( 15.000.000 تومن) خود بازگشته است که در ابتدا در سال 2020 معرفی شده بود و هنوز هم بهترین و همه کاره ترین هدست واقعیت مجازی حال حاضر است. همچنین، با توجه به اینکه نیازی به کنسول بازی، تلفن یا رایانه شخصی ندارد، مقرون به صرفه ترین است.Quest Pro 1000 دلاری ارتقاهایی را در نمایشگر، کنترل‌کننده‌ها ارائه می‌کند و ویژگی‌هایی مانند واقعیت ترکیبی بهتر و ردیابی چشم/چهره را اضافه می‌کند، اما ارزش آن برای کاوش‌گران VR روزمره ارزش این هزینه را ندارد، به خصوص با Quest 3 بهبود یافته که اواخر امسال عرضه می‌شود.توصیه ما این است که منتظر Quest 3 باشید، اگرچه این هدست 200 دلار بیشتر قیمت خواهد داشت. متا در حال حاضر از Quest 2 با نرم افزارهای آینده پشتیبانی می کند، اما مشخص نیست که چقدر بیشتر ادامه خواهد داشت.حافظه 128 گیگابایتی مدل پایه برای ذخیره ده‌ها بازی و برنامه کافی است، اگرچه به خاطر داشته باشید که پس از خرید راهی برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر وجود ندارد. متا همچنین اکنون به حساب‌ها اجازه می‌دهد از ورود فیسبوک دور بزنند، اگرچه هنوز یک حساب متای جدید مورد نیاز است.Quest 2 من را به خاطر تطبیق پذیری و سرگرمی خود به یاد نینتندو سوییچ می اندازد و دارای کتابخانه رو به رشدی از برنامه های تناسب اندام به طرز شگفت انگیزی موثر است. Quest 2 همچنین می‌تواند با رایانه شخصی متصل شود تا برنامه‌های پیشرفته‌تری را از Steam یا کتابخانه برنامه‌های خود Meta، با استفاده از یک کابل USB-C یا بی‌سیم اجرا کند. 

PlayStation VR 2

PSVR 2 گران است (550 دلار) و برای کار کردن به پلی استیشن 5 نیاز دارد. متصل است، بی سیم نیست. با این حال، صفحه نمایش HDR OLED، کیفیت گرافیک، ردیابی چشم داخلی و کنترلرهای پیشرفته فوق العاده - که دارای همان ارتعاشات و محرک های بازخورد نیروی تطبیقی مانند کنترلرهای PS5 DualSense هستند - به این هدست حس برتری می دهد که بهترین بازی های آن را می سازد. در سطح متفاوتی اجرا کنند این می‌تواند نقطه‌ای برای برترین بازی‌های رایانه شخصی واقعیت مجازی باشد، اما در حال حاضر دارای انحصاری‌هایی مانند Gran Turismo 7، Resident Evil Village و Horizon: Call of the Mountain است.PSVR 2 تاکنون فاقد هرگونه نرم افزار متاورز اجتماعی است و بیشتر شبیه یک هدست طراحی شده برای راه اندازی و اجرای بازی های واقعیت مجازی است. بسیاری از بازی‌های این هدست پورت‌هایی از عناوینی هستند که می‌توانید در عوض آن‌ها را در دستگاه‌هایی مانند Quest 2 دریافت کنید. با این حال، با عرضه بازی‌های بیشتری که برای این سخت‌افزار بهینه‌سازی شده‌اند، PSVR 2 می‌تواند به سرعت از بسته VR مستقل متمایز شود. شاید بخواهید منتظر بمانید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد، مگر اینکه اکنون آماده باشید و به سونی اعتماد کنید.

Meta Quest Pro

هدست واقعیت مجازی استپ‌آپ متا ردیابی چشم و چهره، دوربین‌های عبور رنگی که به ایجاد تجربه‌های واقعیت ترکیبی کمک می‌کند، نوع طراحی متفاوتی که راحت‌تر روی عینک قرار می‌گیرد، کنترل‌کننده‌های کوچک‌تری که دوربین‌های ردیاب خود را دارند و قیمت بسیار بالاتری را اضافه می‌کند. Quest 2. Quest Pro برنامه ها و نرم افزارهای مشابه Quest 2 را اجرا می کند و همچنین می تواند به عنوان یک هدست متصل به رایانه شخصی کار کند. Quest Pro به عنوان یک ابزار حرفه ای متمرکز بر کار در نظر گرفته شده است و به نظر نمی رسد برای بازی بهینه شده باشد. اما واقعاً برای نیازهای کاری اکثر افراد نیز بهینه سازی نشده است، زیرا هدست های VR هنوز ابزاری یکپارچه برای رایانه های شخصی و تلفن ها نیستند. وضوح صفحه نمایش و کیفیت لنز Quest Pro به طور قابل توجهی بهتر از Quest 2 است. این احتمالاً پیش نمایشی از برخی از ارتقاهایی است که در Quest 3 خواهیم دید، که باید منتظر آن باشید. بررسی Meta Quest Pro ما را بخوانید.

HP Reverb G2

اگر ایده شما از بهترین هدست واقعیت مجازی داشتن بهترین کیفیت تصویر در VR مصرف کننده است، Reverb G2 HP برنده است. برای گیمرهای جدی (یا طرفداران VR Racing sim)، احتمالا بهترین انتخاب شماست. وضوح 2160x2160 در هر چشم و میدان دید 114 درجه بهترین ها در این رنج قیمت هستند و هدست سبک وزن و راحت نیز دارای بلندگوهای کشویی فوق العاده ای است که توسط Valve طراحی شده است. این از نظر فنی یک هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت ویندوز است که ترجیح می دهد در اکوسیستم واقعیت مجازی ویندوز 10 مایکروسافت راه اندازی شود، اما با Steam VR پل می شود و با آن بازی ها و برنامه ها نیز کار می کند. راه‌اندازی ردیابی اتاق مبتنی بر دوربین داخلی نسبت به ایستگاه‌های پایه خارجی Valve Index آسان‌تر است، اما بیشتر مستعد خطاهای ردیابی است. کنترل‌کننده‌های ارائه‌شده، بر اساس طراحی کنترل‌کننده واقعیت مجازی مایکروسافت، نسبت به کنترل‌کننده‌های Quest 2 یا کنترل‌کننده‌های Valve Index سخت‌تر هستند. همچنین، بلندگوهای روی گوش تنها انتخاب صوتی شما هستند. جک هدفون وجود ندارد

Valve Index

هدست Valve به اندازه زمانی که در سال 2020 معرفی شد، پیشرفته نیست، اما سازگاری سخت افزاری Steam VR و Vive، صدای عالی و کنترلرهای فانتزی آن، همچنان سخت افزار آن را قابل تامل می کند. کنترل‌کننده‌های بند انگشتی Valve به فشار حساس هستند و می‌توانند هر پنج انگشت را ردیابی کنند و تقریباً مانند دستکش هستند. همه برنامه‌ها از آنها نهایت استفاده را نمی‌برند، اما سخت‌افزار Valve با HTC Vive که همچنین بر روی پلتفرم Steam VR ساخته شده است، سازگار است. هدست Index دارای صدای عالی و صفحه نمایش واضح و با میدان دید وسیع است، اما وضوح نمایشگر آن به خوبی رقبا نیست.Index با جعبه های "فانوس دریایی" خارجی مشابه HTC Vive کار می کند، به این معنی که ابتدا باید آن ها را در یک اتاق تنظیم کنید. به اندازه Quest 2 یا HP Reverb G2 که می تواند اتاق را با دوربین های داخل هدست ردیابی کند، مستقل نیست. همچنین قطعاً بی‌سیم نیست، اما اگر قبلاً سخت‌افزار قدیمی‌تری HTC Vive دارید، می‌توانید قسمت‌هایی از Index را برای ترکیب و مطابقت اضافه کنید. به نظر می‌رسد این سخت‌افزار ممکن است زودتر به‌روزرسانی شود. بررسی Valve Index ما را بخوانید.

چگونه هدست های VR را آزمایش می کنیم

با وجود اینکه هدست‌های واقعیت مجازی رایج تقریباً یک دهه است که وجود دارند، برنامه‌هایی که اجرا می‌کنند و رایانه‌ها، تلفن‌ها و کنسول‌های بازی که با آن‌ها کار می‌کنند مدام تغییر می‌کنند. ما برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کلیدی را روی هدست‌ها اجرا می‌کنیم، اگر آنها به صورت مستقل طراحی شده‌اند، عمدتاً از آنها در حالت مستقل استفاده می‌کنیم، یا با رایانه شخصی، کنسول بازی یا تلفن اگر در اصل به عنوان ابزار جانبی متصل هستند، از آنها استفاده می‌کنیم.

ما از هدست‌ها برای ترکیبی از کار، بازی، تناسب اندام و کاربردهای خلاقانه استفاده می‌کنیم و مراقب جایی که هدست‌ها دارای نقاط درد هستند (لحظه‌های ناراحتی، احساس قطع ارتباط، یا احساس تهوع یا اعوجاج) هستیم. استفاده از فناوری مانند VR اغلب می‌تواند تجربه‌ای کاملاً ذهنی باشد، اما با توجه به جزئیات متوجه می‌شویم که هر محصول در کجا مفید است.

مقایسه نیز کلیدی است: من تقریباً به تمام دستگاه‌های پوشیدنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در 15 سال گذشته نگاه کرده‌ام و همچنین بسیاری از فناوری‌های پوشیدنی، تلفن و مناظر رایانه را پوشش داده‌ام. نحوه عملکرد این دستگاه ها به عنوان کنسول های بازی، دستگاه های تناسب اندام، لوازم جانبی کار و ابزارهای اجتماعی همه حوزه های کلیدی هستند. ما همچنین به نمایشگرها، صدا، کنترلرها و امکانات برای عینک فکر می کنیم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد