بررسی هدفون Bose QuietComfort Ultra

چهارشنبه 26 مهر 1402 - 10:13
بررسی هدفون Bose QuietComfort Ultra
سونی رقابت جدی دارد!!

در سال 2015، Bose مجموعه ای از هدفون های سیمی به نام SoundTrue Ultra Earbuds را منتشر کرد که یکی از محصولات مورد علاقه من بود. آنها چند سال پیش متوقف شدند، اما Bose نام Ultra را برای پرچمدار جدید QuietComfort Ultra Earbuds (299 دلار)(14.950.000 تومن) و هدفون Quiet Comfort Ultra که من در اینجا بررسی می‌کنم، بازگردانده است. این هدفون با قیمت 429 دلار (21.450.000 تومن)، گران‌ترین هدفون Bose تا به امروز است.جای تعجب نیست که آنها بسیار خوب هستند. اما آیا آنها بهتر از WH-1000XM5 سونی، ایرپاد مکس اپل و برخی دیگر از هدفون های حذف کننده نویز "ممتاز" در این رنج قیمت هستند؟ بیایید مستقیماً وارد بررسی شویم تا بتوانم برای شما پاسخ دهم.

طراحی هدفون QC Ultra کاملا جدید است. این به نوعی تلاقی بین مدل پرچمدار قبلی Bose، هدفون حذف نویز 700 و QuietComfort 45s است که به یک مدل جدید 350 دلاری(17.500.000 تومن) تبدیل شده است که Bose به سادگی آن را هدفون QuietComfort نامیده است.

هدفون 700 دارای قطعات فلزی بود، اما هدفون QC Ultra دارای یک یوغ آلومینیومی و بازوهایی است که به داخل هدبند می‌چرخند. یکی دیگر از ارتقاء طراحی لولای دوگانه آنها است، بنابراین آنها هر دو تا می شوند و به صورت صاف تا می شوند، که به آنها امکان می دهد کیف حمل کوچکتری نسبت به هدفون 700 و Sony WH-1000XM5s داشته باشند، که هر دو فقط صاف تا می شوند. فقط مواظب باشید انگشتتان در لولای اولترا گیر نکند که من چند بار انجام دادم و یک نیشگون گرفتن ناخوشایند گرفتم.این هدفون با دوام احساس می‌شود و به‌طور شگفت‌انگیزی سبک وزن است و وزن آن ۲۵۴ گرم است، که فقط چند گرم بیشتر از هدفون ۷۰۰ است. وزن Sony WH-1000XM5 ۲۴۹ گرم است، در حالی که AirPods Max بسیار سنگین‌تر، وزن آن ۳۸۵ گرم است.

نمایندگان Bose به من گفتند که QC Ultras به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای طیف وسیع‌تری از انواع سر طراحی شده‌اند و مانند سایر هدفون‌های Bose، استفاده از آنها کاملاً راحت است. آنها کمی بیشتر از سونی ها گیره داشتند، اما من توانستم آنها را برای چند ساعت بدون مشکل بپوشم. مانند سایر هدفون های روی گوش، اگر آنها را در محیط های گرم استفاده کنید، گوش شما را بخار می کند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت وجود کثیفی روی دست یا فقط داشتن پوست چرب، نسخه مشکی هدفون ممکن است در نهایت لکه هایی را نشان دهد. نسخه دود سفید اینطور نیست.

من کنترل آنها را دوست دارم. هدفون QC Ultra دارای ترکیبی از دکمه‌های کنترل فیزیکی به همراه یک نوار لمسی خازنی برجسته در قسمت گوش راست است که دسترسی به آن و استفاده از آن با احساس تنهایی آسان است.

دکمه اصلی چند منظوره روی هدفون به شما امکان می دهد صدای خود را با یک ضربه مکث و پخش کنید، با یک ضربه دوبار آهنگ ها را به جلو پرش کنید و با سه ضربه آن را به عقب برگردانید. پایین نگه داشتن دکمه به شما امکان می دهد از طریق حذف کامل نویز، یک حالت آگاهی و یک حالت غوطه وری که لغو کامل نویز را فعال می کند، به همراه ویژگی جدید صوتی فضایی Bose با ردیابی سر که آن را Immersive Audio می نامد تغییر دهید. همچنین یک حرکت لمسی و نگه داشتن برای نوار صدا وجود دارد که به عنوان میانبر قابل تنظیم است. می‌توانید آن را به یکی از چهار عملکرد نگاشت کنید: شنیدن سطح باتری، تغییر صدای فراگیر (چرخه در تنظیمات ثابت، حرکت و خاموش)، دسترسی به دستیار صوتی و از سرگیری Spotify.

ویژگی های هدفون QC Ultra Bose

در حالی که Bose اشاره می‌کند که هم این مدل Ultra روی گوش و هم Earbuds QC Ultra جدید آن دارای "حذف نویز در کلاس جهانی" هستند - و مطمئناً این کار را انجام می دهند - ویژگی واقعی که در این چرخش منتشر می شود، Immersive Audio است، نسخه سفارشی آن. صوتی فضایی Bose می‌گوید Immersive Audio فراتر از جلوه‌های ویژه می‌رود و یک صحنه صوتی وسیع‌تر و جادارتر ایجاد می‌کند تا محتوای شما بدون توجه به پلتفرم یا دستگاه صوتی چند بعدی و لایه‌ای شود.

مانند هدفون های دیگری که دارای صدای فضایی هستند - برای مثال آخرین AirPods اپل - هدفون QC Ultra و QC Ultra Earbuds دارای دو حالت صوتی فضایی هستند: یکی حالت "هنوز" بدون ردیابی سر و یک حالت "حرکت" که از سر استفاده می کند. ردیابی و به صدا اجازه می دهد تا "با شما حرکت کند، بنابراین همیشه در مقابل شما باشد." Bose می گوید که با فیلم ها و هر آهنگ استریو کار می کند، اما واقعا برای گوش دادن به موسیقی طراحی شده است.استفاده از ویژگی Immersive Audio صحنه صدا را گسترده تر می کند و این توهم را ایجاد می کند که صدای شما بیشتر خارج از ذهن شما است. با برخی از آهنگ‌ها بهتر از سایر آهنگ‌ها کار می‌کند، اما صدا را کمی باز می‌کند و کیفیتی بهتر به آن می‌دهد.

اکثر مردم احتمالاً ترجیح می‌دهند آن را روشن نگه دارند، اما نقطه ضعف آن این است که درگیر کردن آن تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری دارد. عمر باتری این هدفون تا 24 ساعت در سطوح صدای متوسط با حذف نویز روشن است. اما با درگیر شدن صدای فراگیر، این تعداد به 18 ساعت کاهش می یابد.

حالت آگاه معادل حالت شفافیت اپل است و کاملاً طبیعی به نظر می رسد و تقریباً هیچ صدای خش خش قابل شنیدنی ندارد. همچنین یک ویژگی ActiveSense جدید وجود دارد که در برخی از ANC ها در صورتی که صدا در اطراف شما بیش از حد بلند شود (به عنوان مثال، صدای بوق یا چکش جک کارگران ساختمانی) اجرا می شود. این شبیه به ویژگی Adaptive Audio AirPods Pro 2 است که برای AirPods Max در دسترس نیست زیرا به تراشه H2 اپل نیاز دارد که در آن مدل وجود ندارد.

همانطور که گفتم، نگه داشتن دکمه چند منظوره به شما امکان می دهد سه حالت صدا را تغییر دهید. من حالت های صدای پیش فرض را ذکر کردم، اما می توانید حالت های صدای اضافی را در برنامه اضافه کنید و سپس سه مورد از آنها را به عنوان موارد دلخواه تعیین کنید تا بتوانید به راحتی آنها را تغییر دهید. هنگام ایجاد حالت صدا، شما به سادگی سطح حذف نویز مورد نظر خود را سفارشی می‌کنید (از هیچ‌کدام تا حداکثر) و تصمیم می‌گیرید که آیا می‌خواهید صدای همهجانبه (فعال یا حرکتی) فعال شود و کاهش نویز باد روشن یا خاموش شود. همچنین می‌توانید پروفایل صدا را با اکولایزر برنامه تغییر دهید.

به لطف استفاده از حسگرها در گوش‌کاپ، وقتی هدفون را از گوش خود خارج می‌کنید، صدای شما متوقف می‌شود و با قرار دادن مجدد آن، پخش مجدد از سر می‌گیرد. فراتر از آن، اگر هدفون خود را در جایی قرار دهید و فراموش کنید آنها را خاموش کنید، برای حفظ عمر باتری به حالت خواب می‌روند. همچنین باید آنها را پس از مدت زمان مشخصی کاملاً خاموش کنید. تنظیم پیش‌فرض 24 ساعت است، اما می‌توانید آن را در برنامه Bose Music به پنج دقیقه تغییر دهید. این حالت خواب شبیه به ویژگی های ذخیره انرژی AirPods Max است.

در حالی که هدفون های QC Ultra هنوز فاقد جفت شدن بلوتوث چند نقطه ای هستند - Bose هنوز در حال کار بر روی افزودن این ویژگی است - که به شما امکان می دهد به طور همزمان به دو دستگاه متصل شوید و صدا را بین آنها تغییر دهید، هم هدفون QC Ultra و هم هدفون QC این ویژگی را دارند. من توانستم بدون هیچ مشکلی بین صدا در آیفون 14 پرو و دستگاه اندرویدی سوئیچ کنم. هدفون نیز با رایانه شما جفت می شود، اما صدای بلوتوث رایانه می تواند دشوارتر باشد، به خصوص در رایانه های شخصی ویندوزی قدیمی و مکینتاش.

هدفون QC Ultra و Earbuds QC Ultra به بلوتوث 5.3 مجهز شده اند، در حالی که هدفون QC جدید از بلوتوث 5.1 استفاده می کند و فاقد ویژگی صوتی Immersive Bose است.در نهایت، هر دو مدل Ultra آماده LE Audio هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را از طریق یک به‌روزرسانی سیستم‌افزار ارتقا داد تا شامل ویژگی‌های LE Audio مانند Auracast باشد که به شما امکان می‌دهد پخش‌های صوتی را از طریق بلوتوث تنظیم کنید، مثلاً از تلویزیون در باشگاه. استاندارد LE Audio همچنین شامل پشتیبانی از کدک صوتی LC3 است.

بهبودهای اندک در کیفیت صدای بسیار خوب

مدتی را صرف مقایسه کیفیت صدای هدفون QC Ultra با Sony WH-1000XM5 و AirPods Max کردم. در حالی که هدفون QC Ultra دارای درایورهای مشابه با هدفون 700 است، صدای Ultras نسبت به 700 بهبود یافته است. این یک پیشرفت بزرگ نیست، اما Ultras کمی تمیزتر و آشکارتر به نظر می رسد، با باس عمیق اما به خوبی تعریف شده است. از آنجایی که آنها دارای درایورهای یکسانی هستند، بیشتر دستاوردهای کیفیت صدا از یک چیپست قدرتمندتر است که قدرت پردازش دیجیتال را بهبود بخشیده است. Bose همچنین دارای ویژگی است که صدا را برای گوش های خاص شما بهینه می کند.

هر دو سونی XM5 و AirPods Max هدفون هایی با صدای عالی هستند و کیفیت صدا کاملاً ذهنی است، زیرا هرکسی گوش های متفاوت و سلیقه های موسیقی متفاوتی دارد. اما من می‌توانم بگویم این Bose از نظر کیفیت صدا از Sony و AirPods Max جلوتر است. سونی مشخصات صدای کمی گرم‌تر دارد و Bose کمی طبیعی‌تر از AirPods Max است. منظورم این است که کمی دقیق تر به نظر می رسد.

استفاده از حالت Immersive Audio صدا را باز می کند و کیفیتی بهتر به آن می دهد. همه چیز کمی پویاتر به نظر می رسد و آوازها کمی جلوتر می آیند و بین سازها با درخشش بیشتر در تریبل جدایی بیشتری وجود دارد. وقتی به حالت استریو برگردید، همه چیز کمی کسل کننده تر به نظر می رسد. گوش‌های شما در نهایت تنظیم می‌شوند و به اندازه‌ای متوجه نمی‌شوید، اما تمایل طبیعی افراد این است که صدای فراگیر را درگیر کنند (این که حالت ثابت یا حرکت را انتخاب کنید موضوع دیگری است).

برای آزمایش، من عمدتا اکولایزر را در تنظیمات مسطح پیش فرض می گذارم. این فقط یک اکولایزر سه باندی است -- شما می توانید از چند پیش تنظیم انتخاب کنید یا لغزنده ها را خودتان تنظیم کنید. در حالت ایده‌آل، این یک اکولایزر پنج باندی خواهد بود، اما در سال‌های گذشته، Bose به شما اجازه تنظیم صدا را نمی‌داد (فقط صدای امضای Bose وجود داشت)، بنابراین داشتن این میزان کنترل نیز یک امتیاز مثبت است.

هدفون در تنظیمات پیش فرض نسبتاً متعادل است. بوز نیز مانند Beats مورد انتقاد قرار می گرفت به خاطر داشتن فشار بیس، اما دیگر اینطور نیست. بیس قدرتمند است اما بی‌نظیر نیست و حتی در ولوم‌های بالاتر هم محکم می‌ماند.

من از چند سرویس استریم از جمله Apple Music، Spotify و Qobuz برای گوش دادن به آهنگ ها استفاده کردم و کابل هدفون را نیز وصل کردم تا در حالت سیمی، هم با آمپلی فایر هدفون و هم بدون آن، گوش بدهم. من واقعاً در حالت سیمی متوجه ضربه ای در صدا نشدم، اما برای اطمینان باید چند آزمایش دیگر انجام دهم.

من به یک ترکیب التقاطی از موسیقی گوش دادم. آهنگ‌ها شامل Spoon's Knock Knock، Athletes of God's Don't Wanna Be Normal، Orbital's Dirty Rat، Bjork's Hollow، Drake's Passionfruit، Pixies's Vault of Heaven، Florence and The Machine's Choreomania و آهنگ‌های مختلف Foo Fighters بودند. به نظر می رسد هدفون برای گوش دادن به انواع سبک های موسیقی مناسب است.

حذف نویز عالی و عملکرد عالی در تماس صوتی

من با صحبت در مورد عملکرد حذف نویز و تماس صوتی به پایان می‌برم. همانطور که گفتم، Bose به اندازه معمول در مورد حذف نویز صحبت نمی کند. شاید به این دلیل است که به همان اندازه که هست خوب است و خودش صحبت می کند. می توانید در مورد اینکه آیا سونی یا بوز قابلیت حذف نویز بهتری دارند - و اپل نیز عالی است - بحث کنید، اما من اینها را در خیابان های پر هیاهو نیویورک می پوشیدم و هدفون ها واقعاً همه چیز اطرافم را خفه می کردند، از جمله صدای مردم. درجه یک است.

عملکرد تماس صوتی نیز عالی است. به من گفته شد که آنها پنج میکروفون در هر گوشواره دارند (چهار میکروفون خارجی و یکی در داخل ایرکاپ) که به عملکرد حذف نویز و تماس صوتی کمک می کند. در حالی که من از میزان صدای پس‌زمینه‌ای که هدفون‌های QC Ultra اجازه می‌دهند تا حدی ناامید شدم، این مشکلی در مورد این Ultras با اندازه کامل نبود. حتی در محیط‌های پر سر و صدا، تماس‌گیرندگان می‌گویند که فقط صدای کمتری از پس‌زمینه را می‌شنوند در حالی که صدای من به وضوح می‌آید. اگر می‌خواهید حسی از عملکرد تماس صوتی هدفون QC Ultra داشته باشید، من یک تماس آزمایشی را در بررسی ویدیویی همراهم از این هدفون نشان می‌دهم، پس آن را بررسی کنید.

نظرات نهایی هدفون QC Ultra Bose

علیرغم این واقعیت که Bose در سال 2019 هنگامی که از نام تجاری QuietComfort خود فاصله گرفت و با انتشار هدفون 700 با نام ضعیف Noise Cancelling Headphones تصمیم بدی گرفت، این هدفون طرفداران زیادی دارد. هدفون QuietComfort Ultra ممکن است ارتقاء بزرگی نسبت به 700 نداشته باشد (در نهایت همان درایورها را دارد)، چه از نظر طراحی و چه از نظر عملکرد، پیشرفت های معنی داری را ارائه می دهد. اگر من صاحب 700 بودم، اگر هدفونم هنوز در شرایط خوبی بود، عجله ای برای تمام شدن خرید نداشتم، اما مطمئناً وسوسه می شدم که اگر و زمانی که Ultras به فروش می رسد، آن را ارتقا دهم.

من فکر می‌کنم هدفون QC Ultra جایگزین قانع‌کننده‌ای برای سونی WH-1000XM5s و Apple AirPods Max است و همچنین نسبت به مدل‌های ممتاز مانند Bowers & Wilkins PX7 S2E (400 دلار)، یک مجموعه بسیار خوب دیگر از هدفون، برتری کمی دارد. اگر این مدل‌ها کمی خارج از محدوده قیمتی شما هستند، Sennheiser Momentum 4 Wireless که تا 250 دلار در فروش کاهش یافته است، یک گزینه است. Beats Studio Pro نیز همینطور است، که برای پاییز Prime Day به 180 دلار کاهش یافت و باید در طول تعطیلات شاهد تخفیف باشد. اما اگر به دنبال بهترین هدفون حذف نویز هستید، هدفون Bose QC Ultra قطعا در بالای پشته یا نزدیک به آن است، حتی با وجود نکات منفی کوچک. امیدواریم با گذشت زمان با چند ارتقاء سیستم عامل بهتر شوند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد