خرید Activision توسط مایکروسافت

TIRAN سه شنبه 31 مرداد 1402 - 20:46
خرید Activision توسط مایکروسافت
مایکروسافت قرارداد جدیدی برای خرید Activision Blizzard در انگلستان به CMA پیشنهاد می کند.

مایکروسافت قرارداد جدیدی را به آژانس نظارتی سازمان رقابت و بازار بریتانیا ارائه کرده است که به Ubisoft پیشنهاد می‌کند تا حقوق پخش بازی Activision Blizzard را به مدت 15 سال دریافت کند. 

پس از اینکه CMA خرید اکتیویژن بلیزارد را با مبلغ هنگفت 69 میلیارد دلار در آوریل به دلیل نگرانی‌های مربوط به بازی‌های ابری مسدود کرد ، مایکروسافت تصمیم خود را به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای تأیید رساند. در ماه ژوئیه، یک قاضی کالیفرنیا درخواست FTC برای صدور حکم اولیه در پرونده آن برای جلوگیری از خرید پیشنهادی مایکروسافت را رد کرد. مدت کوتاهی پس از این تصمیم، مایکروسافت اعلام کرد که تلاش های استیناف خود را در بریتانیا برای مذاکره با CMA متوقف می کند و CMA مهلت شرکت را برای انجام این کار تا 29 اوت 2023 تمدید کرد. 

امروز، CMA تایید کرد که قرارداد پیشنهادی اولیه مایکروسافت را مسدود می کند. با این حال، مایکروسافت همچنین امروز قرارداد جدیدی را پیشنهاد داد که حقوق پخش بازی‌های Activision Blizzard را بر روی رایانه شخصی و کنسول به مدت 15 سال برای همیشه به سازنده Assassin's Creed Ubisoft منتقل می‌کند.

در یک پست وبلاگ مایکروسافت آمده است: «در نتیجه توافق با یوبی‌سافت، مایکروسافت معتقد است که خرید اکتیویژن بلیزارد تحت قوانین بریتانیا تراکنش کاملاً متفاوتی با معامله‌ای که مایکروسافت برای بررسی CMA در سال 2022 ارائه کرده است، ارائه می‌کند . به این ترتیب، مایکروسافت امروز تراکنش بازسازی‌شده را به CMA اطلاع داده است و پیش‌بینی می‌کند که فرآیندهای بررسی CMA می‌تواند قبل از انقضای تمدید 90 روزه قرارداد خریدش با Activision Blizzard در 18 اکتبر تکمیل شود.

مایکروسافت می‌گوید تحت این تراکنش بازسازی‌شده، نمی‌تواند بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به‌طور انحصاری بر روی سرویس استریم ابری خودش – Xbox Cloud Gaming – منتشر کند یا به طور انحصاری شرایط مجوز بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را برای سرویس‌های رقیب کنترل کند. می‌گوید این قرارداد «یوبی‌سافت را قادر می‌سازد تا مدل‌های تجاری مختلف را در صدور مجوز و قیمت‌گذاری این بازی‌ها در سرویس‌های استریم ابری در سراسر جهان نوآوری و تشویق کند» و یوبی‌سافت حق پخش ابری بازی‌های Activision Blizzard را از طریق پرداخت یک‌باره به مایکروسافت جبران می‌کند. و از طریق مکانیزم قیمت‌گذاری عمده‌فروشی مبتنی بر بازار، «از جمله گزینه‌ای که از قیمت‌گذاری بر اساس استفاده پشتیبانی می‌کند». 

این قرارداد همچنین به Ubisoft اجازه می‌دهد تا بازی‌های Activision Blizzard را در سرویس‌های بازی ابری در دستگاه‌های غیرویندوزی ارائه دهد. 

CMA تأیید کرده است که این قرارداد جدید به آن پیشنهاد شده است، اما خاطرنشان می کند که هنوز به آن چراغ سبز نشان نداده است. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد