خروج مدیر اجرایی مایکروسافت، بعد از خرج از سیستم مایکروسافت

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 13:46
خروج مدیر اجرایی مایکروسافت، بعد از خرج از سیستم مایکروسافت
مدیر اجرایی مایکروسافت پانوس پانای، بعد از خرج از سیستم مایکروسافت قرار است تجارت الکسا و اکو آمازون را رهبری کند

به گزارش بلومبرگ نیوز، به نقل از افراد ناشناس آشنا با این وضعیت، انتظار می رود آمازون Panos Panay، رهبر قدیمی مایکروسافت ویندوز و دستگاه ها را به عنوان مدیر اجرایی جدید بخش که شامل دستیار صوتی Alexa و دستگاه های هوشمند Echo می شود، معرفی کند.

مایکروسافت صبح دوشنبه خروج غافلگیرکننده Panay را اعلام کرد.

پانای جایگزین دیو لیمپ، مدیر دستگاه‌ها و خدمات آمازون می‌شود که در ماه اوت گفت که امسال پس از بیش از 13 سال حضور در این شرکت، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.این خبر در یک هفته مهم برای هر دو شرکت منتشر می شود. آمازون قرار است مراسم رونمایی سالانه محصولات اکو و الکسا خود را صبح چهارشنبه در دومین دفتر مرکزی خود در آرلینگتون ویرجینیا برگزار کند.ما برای اظهار نظر در مورد این گزارش با آمازون تماس گرفتیم. مایکروسافت فراتر از بیانیه قبلی خود در مورد خروج Panay اظهار نظر نمی کند.زمانی که مدیران اجرایی بین شرکت‌ها نقل مکان کرده‌اند، توافق‌های غیررقابتی موضوعی تکراری بوده است. مسائل مربوط به رازداری و اسرار تجاری زمانی مطرح شد که چارلی بل، مدیر ارشد خدمات وب آمازون، آمازون را ترک کرد و در سال 2021 به مایکروسافت پیوست تا بخش امنیتی آن را رهبری کند. این شرکت ها در نهایت به آتش بس رسیدند.مایکروسافت دستیار صوتی کورتانا خود را که قبلاً همتای الکسا بود متوقف کرده است، اما ظهور هوش مصنوعی مولد می‌تواند زمینه‌های جدیدی برای رقابت بین شرکت‌ها ایجاد کند.

گروه الکسای آمازون برای دستیابی به توانایی های مکالمه اشکال جدید هوش مصنوعی، به ویژه ChatGPT که توسط شریک استراتژیک مایکروسافت OpenAI ساخته شده است، تحت فشار است. مدیر عامل آمازون، اندی جاسی، در ماه آوریل به تحلیلگران گفت که آمازون در حال کار بر روی یک مدل زبان بزرگ جدید برای الکسا است که «بسیار بزرگتر، بسیار کلی تر و توانمندتر است».

آمازون در سال 2022 به عنوان بخشی از کاهش در سراسر شرکت، تیم دستگاه‌ها و خدمات خود را اخراج کرد، در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این بخش سالانه 10 میلیارد دلار ضرر می‌کرد.

کسب‌وکارهای ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت در طول همه‌گیری افزایش یافت، اما در آخرین سال مالی شرکت که در ژوئن به پایان رسید، کاهش یافت. درآمد ویندوز 13 درصد کاهش یافت و به 24.7 میلیارد دلار رسید و درآمد دستگاه ها از جمله مجموعه سخت افزاری مایکروسافت سرفیس با 24 درصد کاهش به 5.5 میلیارد دلار رسید.بر اساس ایمیلی که صبح امروز از سوی راجش جها، معاون اجرایی مایکروسافت منتشر شد، یوسف مهدی، معاون شرکت مایکروسافت و مدیر بازاریابی مصرف کننده، تجارت ویندوز و سرفیس را رهبری خواهد کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد