نگاهی از پشت صحنه خط مونتاژ سامسونگ!

جمعه 27 مرداد 1402 - 18:26
نگاهی از پشت صحنه خط مونتاژ سامسونگ!
نگاهی به خط مونتاژ متفاوت سامسونگ

 در کارخانه تولید دستگاه های موبایل سامسونگ در گومی، کره جنوبی، تقریباً سه ساعت دورتر از پایتخت این کشور، تقریباً همه چیز خودکار است.

حتی فرآیند پوشاندن روکش های کفشی که برای ورود به قسمت هایی از تأسیسات لازم است توسط دستگاه انجام می شود.صدای چرخیدن ربات ها، دمیدن واشرهای هوا و جابجایی بازوهای مکانیکی در سرتاسر مرکز شنیده می شود. هر چند وقت یکبار، یک ربات خود مختار یک صدای زیبا را پخش می کند تا ورود خود را نشان دهد. این روبات‌ها که به عنوان AGV (برای وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار) شناخته می‌شوند، در مواد شاتل کف کارخانه به سمت ایستگاه‌های تعیین‌شده‌شان پرسه می‌زنند و توسط مسیرهای آلومینیومی روی کف هدایت می‌شوند. گفته شده است که 80 ربات در تاسیسات Gumi این شرکت وجود دارد، جایی که تلفن هایی مانند Galaxy S23 و Galaxy Z Flip 5 جدید مونتاژ می شوند.

ربات‌های چرخان و بازوهای مکانیکی ممکن است در کارخانه‌هایی در این مقیاس رایج باشند. و با توجه به اینکه تاسیسات سامسونگ از سال 1988 تاکنون 6 میلیارد گجت تولید کرده است و بیش از یک میلیون گوشی پرچمدار در ماه تولید می کند، جای تعجب نیست که این شرکت از کمک های خودکار استفاده کرده است. اما بازدید از کارخانه موبایل سامسونگ، که گلکسی اس 23 اولترا از چیزی فراتر از یک برد مدار به یک محصول کاملا بسته بندی شده تبدیل شده است، نشان می دهد که فرآیند تولید چقدر دانه ای، منظم و البته خودکار است.

.

 

بازدید همچنین زمینه ای را در مورد اینکه چرا اینقدر طول می کشد تا دستگاه های جدید از مفهومی به محصولات تجاری در دسترس تبدیل شوند، ارائه می دهد.

سامسونگ علاوه بر اطمینان از عملکرد صحیح فناوری‌هایی مانند صفحه‌نمایش‌های تاشو یا نمایشگرهای دیگر، باید ماشین‌های جدیدی را توسعه دهد و فرآیندهای بازرسی را در خط تولید ادغام کند تا آنها را در مقیاس جمع کند. هر جزء، حتی اجزای به ظاهر جزئی مانند حسگر اثر انگشت، نقطه مشخصی در خط تولید برای بررسی کیفیت دارد.اما علیرغم تمام این آزمایش‌ها، سامسونگ همچنان درگیر جنجال‌هایی درباره محصولات نادرست است. در سال 2016 به دلیل گرمای بیش از حد مجبور شد گلکسی نوت 7 را فراخوانی کند. و عرضه اولین گوشی تاشو خود، گلکسی فولد، در سال 2019 را به تعویق انداخت، زیرا برخی از بازبینان از شکسته شدن صفحه نمایش خبر دادند. در Reddit جستجو کنید، داستان هایی از صاحبان Galaxy Z Flip با دستگاه های معیوب پیدا خواهید کرد. قبل از بازدید از منطقه ای که گوشی های گلکسی در آن مونتاژ می شوند، در مورد فرآیند نصب سطح دستگاه یاد گرفتم. این جایی است که مواد روی یک برد مدار چاپی که اساساً سیستم قلبی عروقی تلفن گلکسی شما است، نصب و لحیم می‌شوند. مواد از چیزی که شبیه یک قرقره روبانی غول پیکر به نظر می رسد بیرون می آیند و هر بار که پلک می زنید به طور متوسط 23 تا 25 جزء نصب می شود.

پس از فرآیند لحیم کاری و بازرسی های مختلف، یک برد مدار چاپی بزرگ سپس به بردهای جداگانه کوچکتر که تلفن ها را تغذیه می کنند، بریده می شود. یک برد معمولاً به قسمت هایی تقسیم می شود که می تواند چهار تا شش تلفن را تغذیه کند. اگرچه موفق به مشاهده این مراحل نشدم، زیرا امکانات باید دما، رطوبت و گرد و غبار کنترل شود بازوهای رباتیک به سختی Galaxy S23 Ultra نیمه مونتاژ شده را در اطراف تسمه نقاله جابه‌جا می‌کردند و اتصالات را با دقت محکم می‌کردند و پیچ‌ها را وارد می‌کردند.

.

 

بخش بزرگی از خط مونتاژ به بررسی کیفیت اختصاص داده شده است.

سامسونگ می گوید حدود 30،000 تا 50،000 مورد بازرسی تنها برای سری Galaxy S23 وجود دارد. این شامل اتصال S Pen می شود. درگاه شارژ؛ قابلیت ارتباط میدان نزدیک (یا NFC، فناوری که پرداخت‌های بدون تماس را تقویت می‌کند). پانل های صفحه نمایش لمسی؛ حسگر اثر انگشت؛ دوربین ها؛ بلندگوها؛ سینی سیم کارت؛ و اتصالات وای فای همچنین نقاط بازرسی در خط مونتاژ برای تراشه‌هایی وجود دارد که اتصالات 5G موج میلی‌متری و باند فوق‌العاده را فعال می‌کنند، فناوری حسگر مجاورتی که به تلفن‌ها امکان می‌دهد راحت‌تر فایل‌ها را به اشتراک بگذارند و به عنوان کلیدهای دیجیتال ماشین عمل کنند. ربات ها در طول فرآیند مونتاژ همه جا هستند، اما همه ماشین آلات در کف کارخانه سامسونگ نیستند. نزدیک به هزار کارمند تنها در این خط کار می کنند.خط مونتاژ نیز تنها بخشی از امکانات سامسونگ است

.

وجود یک آزمایشگاه اتوماسیون در شرکت

همچنین یک آزمایشگاه اتوماسیون در محل شرکت وجود دارد که در آن سامسونگ دستگاه‌های فعلی و آینده را آزمایش می‌کند تا ببیند آیا در شرایط عادی آن‌طور که باید عمل می‌کنند یا خیر. (این آزمایشگاه قابلیت اطمینان در پردیس شهر دیجیتال سامسونگ در سوون، کره جنوبی، که در آن دستگاه ها تحت شرایط تنبیهی و استرس زا بیشتر ارزیابی می شوند، متفاوت است.) و بله، درست مانند خط مونتاژ، پر از روبات هایی است که به طور هوشمند وظایف محول شده خود را قطع می کنند. سامسونگ می گوید شش ماه آزمایش در این آزمایشگاه معادل دو سال استفاده مصرف کننده است.در این آزمایشگاه است که Z Flips و Z Folds بارها و بارها تا می‌شوند و باز می‌شوند، قلم‌های S به‌طور مداوم به تلفن‌ها متصل و خارج می‌شوند، و دستگاه‌ها به صفحه‌کلیدهای روی صفحه‌نمایش نوک می‌زنند. بازوهای رباتیک به شدت تکان می‌خورند و با ساعت‌های گلکسی روی مچ دست تکان می‌دهند تا تمرینات را شبیه‌سازی کنند. یک محفظه در آزمایشگاه دارای پنج مدل چهره برای آزمایش تشخیص چهره است که یک ویژگی مشترک در اکثر گوشی های هوشمند سامسونگ است. اگرچه نتوانستم داخل را ببینم، اما به من گفته شد که مدل‌های مختلفی برای آزمایش نحوه عملکرد این فناوری در میان قومیت‌های مختلف و در شرایط نوری متعدد وجود دارد. آزمایشی برای ظاهراً هر چیزی که می توانید تصور کنید، از جمله کارهای ساده مانند راه رفتن با تلفن در دست و تکان دادن آن در حین قدم زدن وجود دارد. و اینها تنها کسری از آزمایشاتی است که سامسونگ انجام می دهد. در گوشه‌های دیگر آزمایشگاه، ربات‌ها باتری‌های گوشی‌های سامسونگ را شارژ و خالی می‌کنند، گلکسی بادز را بارها و بارها وصل می‌کنند و حسگرهای اثر انگشت را در دماهای مختلف آزمایش می‌کنند.پس از نگاهی به آزمایشگاه تست و خط تولید سامسونگ، شروع به درک این موضوع کردم که چرا گجت های جدید اینقدر طول می کشد تا از نمونه اولیه به محصول تبدیل شوند.سامسونگ در سال 2011، مدت‌ها قبل از ورود اولین گلکسی فولد در سال 2019، فناوری نمایشگر انعطاف‌پذیر را به نمایش می‌گذاشت. این باعث می‌شود تا ببینم چقدر طول می‌کشد تا سایر دستگاه‌هایی که در مرحله مفهومی هستند به محصولات واقعی برسند.

در CES 2023، کنوانسیون سالانه فناوری که هر ژانویه در لاس وگاس برگزار می‌شود، سامسونگ دستگاه‌های مفهومی با نمایشگرهای کشویی را به نمایش گذاشت که می‌توانند در صورت نیاز گسترش یابند. مدیر موبایل سامسونگ T.M. Roh همچنین در مصاحبه ای که این شرکت علاوه بر آنچه در CES نشان داده شده است، مفاهیم دیگری نیز در دست ساخت دارد. فراتر از تلفن‌ها، سامسونگ همچنین پروژه واقعیت ترکیبی را که با همکاری گوگل و کوالکام ایجاد می‌کند، به نمایش گذاشته است. و شایعاتی در مورد حلقه گلکسی سامسونگ برای ردیابی سلامت شروع شده است. تنها زمان مشخص خواهد کرد که نقشه راه محصولات سامسونگ به کجا می رسد. اما اگر این شرکت در حال آزمایش گجت‌های قابل خم شدن و حلقه‌های هوشمند جدید باشد، مطمئن هستم که آنها در جایی در آزمایشگاه‌های سامسونگ، دور از چشم، آزمایش شده‌اند.

.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد