Fitbit و هوش مصنوعی برای اتصال معیارهای سلامتی

پنجشنبه 13 مهر 1402 - 14:17
Fitbit و هوش مصنوعی برای اتصال معیارهای سلامتی
Fitbit Labs برنامه جدیدی است که از هوش مصنوعی برای استخراج روندهای عمیق تر در داده های سلامتی و تناسب اندام شما استفاده می کند.

Fitbit می تواند به شما بگوید چقدر دویده اید، چقدر خوب می خوابید و چقدر ممکن است استرس داشته باشید. اکنون، می‌خواهد به شما کمک کند تا تفاوت‌های ظریف این خواندن‌ها را بهتر درک کنید، مانند اینکه چرا برخی تمرین‌ها ممکن است سخت‌تر از سایرین به نظر برسند. و هوش مصنوعی بخش مهمی از چگونگی دستیابی اپلیکیشن تناسب اندام متعلق به گوگل به آن خواهد بود. این شرکت روز چهارشنبه برنامه جدیدی به نام Fitbit Labs را معرفی کرد که از هوش مصنوعی برای ایجاد بینش‌های عمیق‌تر سلامتی و نکات اولیه استفاده می‌کند. در اوایل سال 2024 برای کاربران Fitbit ایالات متحده عرضه می شود و به صاحبان تلفن Pixel اولویت دسترسی داده می شود. جیمز پارک، نایب رئیس، مدیر کل و یکی از بنیانگذاران Fitbit، در رویداد معرفی محصول گوگل به این برنامه اشاره کرد.

پارک در مصاحبه ای پیش از رویداد گوگل گفت: "ما همیشه در مورد اینکه بتوانیم به افراد کمک کنیم تا قطعات مختلف داده های سلامتی خود را به یکدیگر متصل کنند و از آن بینش دریافت کنند صحبت کرده ایم، بنابراین فکر می کنم این اولین قدم است." اگرچه پارک چیز زیادی در مورد این سرویس فاش نکرد، اما Fitbit Labs در ابتدا بر روی ارائه بینش ها و روندهای شخصی تر تمرکز خواهد کرد. این مستلزم استفاده از هوش مصنوعی مولد برای اتصال نقاط بین نقاط داده مختلف است. Fitbit Labs ممکن است بتواند به شما مواردی مانند این را بگوید که چرا بعد از دویدن امروز نسبت به دیروز بیشتر از حد معمول احساس خستگی کردید. برای پاسخ به این سوال، Fitbit اجرای امروز را با موارد قبلی با فاصله مشابه مقایسه می کند و به دنبال تغییراتی در معیارهایی مانند سرعت است. همچنین عواملی مانند دویدن در سربالایی و الگوهای خواب اخیر شما را در نظر می گیرد. Fitbit حتی می‌تواند نموداری برای مقایسه زمان‌های سرعت برای پاسخ به سؤال شما ایجاد کند. پارک گفت: "پیش از این شاید فکر می کردید اما کاملا مطمئن نبودید." اما من فکر می‌کنم با هوش مصنوعی مولد، این سیستم می‌تواند بینش بسیار بهتری را در مورد احتمالات در مورد اینکه چرا همان احساسی را که دارید به شما ارائه دهد. این برنامه نمونه دیگری از این است که چگونه گوگل به شدت به هوش مصنوعی متمایل شده است تا محصولات خود را متمایز کند. به دنبال افزایش سریع ChatGPT در اواخر سال 2022، غول‌های فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و متا برخی از محصولات اصلی خود را بر روی هوش مصنوعی مولد یا هوش مصنوعی متمرکز کرده‌اند که بر اساس داده‌های آموزشی می‌تواند محتوا ایجاد کند. در ساعت هوشمند خود، تأکید می کند که چگونه هوش مصنوعی به ابزارها و خدمات فناوری شکل می دهد که ما روزانه به آنها تکیه می کنیم. طبق گزارش بلومبرگ، این خبر همچنین در حالی منتشر می شود که شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک مربی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی برای اپل واچ است. در این گزارش آمده است که سرویس شایع اپل از داده های هوش مصنوعی و اپل واچ برای ایجاد برنامه های سفارشی استفاده می کند. اپل همچنین سیری را قادر می‌سازد تا به سوالات مرتبط با سلامتی در مورد اپل واچ سری 9 اواخر امسال پاسخ دهد. دستیار گوگل همچنین می تواند به سوالات مرتبط با سلامت پاسخ دهد. ردیابی سلامت زمینه‌ای است که برای بهبود آماده است، به‌ویژه وقتی صحبت از کمک‌رسانی به آمار به‌جای سیل داده‌ها باشد. برندهایی مانند Fitbit، Samsung و Oura در سال‌های اخیر با افزودن ویژگی‌هایی مانند امتیازهایی که میزان استراحت شما را ارزیابی می‌کنند و طلسم حیوانات که نماد عادات خواب شما هستند، در این زمینه پیشرفت کرده‌اند. Fitbit Labs قدم بعدی در این مسیر است. او گفت که چشم انداز وسیع تر پارک برای آزمایشگاه های فیت بیت این است که در نهایت یک "عامل بهداشتی" شخصی سازی شده ایجاد کند که از طریق داده هایی که ما جمع آوری کرده ایم، زمینه های زیادی را درباره شما درک کند. او افزود: «بنابراین من فکر می‌کنم آنچه که ما شاهد آن خواهیم بود، دوران مربی‌گری تناسب اندام، تندرستی و سلامتی واقعاً شخصی‌شده است که توسط هوش مصنوعی مولد قدرت می‌گیرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد