گوگل پیکسل 8 پرو در مقابل آیفون 15 پرو مکس، گلکسی اس 23 اولترا

TIRAN دوشنبه 17 مهر 1402 - 09:56
گوگل پیکسل 8 پرو در مقابل آیفون 15 پرو مکس، گلکسی اس 23 اولترا
Pixel 8 Pro ترفندهای نرم‌افزار ویرایش رسانه جدیدی را ارائه می‌کند، اما چگونه می‌توان آن را با گوشی‌های برتر مقایسه کرد؟

Pixel 8 Pro جدیدترین گوشی برتر گوگل است که دارای پردازنده جدید، صفحه نمایش روشن تر و دوربین های بهتر نسبت به نسل قبلی خود است. اما با رقابت سختی با دو گوشی دیگر که بر بازار گوشی های هوشمند برتر تسلط دارند، روبرو است: آیفون 15 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا. 

Pixel 8 Pro بر روی چیپست جدید Tensor G3 اجرا می شود، نسل سوم از سری سیلیکونی که گوگل برای تقویت پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه خود طراحی کرده است. به نظر نمی رسد که چیپست های تنسور در بنچمارک هایی مانند Geekbench به اندازه تراشه A17 Pro در iPhone 15 Pro Max یا تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در Galaxy S23 Ultra قدرت عملکردی نداشته باشند. باید منتظر بمانیم تا بتوانیم پیکسل 8 پرو را به طور کامل آزمایش کنیم تا ببینیم عملکرد آن در مقایسه با سایرین چگونه است.

اما چیپست Tensor بسیاری از ترفندهای ساده ویرایش رسانه خانواده پیکسل را فعال می کند، مانند پاک کن جادویی برای حذف عناصر از عکس، پاک کن جادویی صوتی برای کاهش نویز پس زمینه، و بهترین عکس برای ترکیب بهترین تکه های عکس پشت سر هم. اینها پر زرق و برق ترین مزیت های نرم افزاری پیکسل 8 پرو نسبت به رقبا هستند (در میان سایرین)، حتی اگر Magic Eraser از نظر فنی برای گوشی های دیگر از طریق برنامه Google Photos در دسترس است.

مزیت بزرگ دیگری که پیکسل 8 پرو دارد ضمانت هفت سال سیستم عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی است. این به مراتب بیشتر از گوشی های سامسونگ مانند Galaxy S23 Ultra است که چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی داشته است. و اپل در مورد مدت زمان پشتیبانی از تلفن‌ها نامشخص است - به عنوان مثال، به‌روزرسانی iOS 17 که به تازگی منتشر شده، آیفون 8 و آیفون X را که هر دو در سال 2017 منتشر شده‌اند، پشت سر می‌گذارد، بنابراین به‌روزرسانی‌های پنج ساله سیستم‌عامل تخمین پایین‌تری است. برای یک آیفون جدیدسخت افزار دوربین پشتی Pixel 8 Pro شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر است. روی کاغذ، این دوربین‌ها احتمالاً عکس‌های واضح‌تری نسبت به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو در آیفون ۱۵ پرو مکس تولید خواهند کرد، هرچند که برای مقایسه آن با فناوری منحصربه‌فرد «تتراپریسم» اپل در دوربین زوم آن باید آزمایش کنیم. (دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون ممکن است تقریباً با دوربین اصلی پیکسل 8 پرو قابل مقایسه باشد).

در مورد دوربین های پشتی، پیکسل 8 پرو ممکن است با بزرگترین چالش گلکسی اس 23 اولترا مواجه شود که دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی دارد. در حالی که تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض دارد، گوشی برتر سامسونگ دارای دو دوربین تله فوتو است: یک زوم اپتیکال 10 مگاپیکسلی و یک زوم اپتیکال 10 مگاپیکسلی که قادر به زوم دیجیتال تا 100 برابر است. . اما با توجه به قیمت اولیه 1200 دلاری گوشی، این مشخصات دوربین پیچیده با توجه به قیمت اولیه 1000 دلاری پیکسل 8 پرو و قیمت 1100 دلاری آیفون 15 پرو مکس منطقی به نظر می رسد.

هر سه گوشی دوربین‌های سلفی تقریباً مشابهی دارند: پیکسل 8 پرو دارای دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی است، در حالی که آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا هر دو دارای دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی هستند.

از نظر طراحی، این سه گوشی ظاهر بسیار متفاوتی دارند. Pixel 8 Pro بلوک دوربین افقی عریض نسل قبلی خود را حفظ کرده است که عرض گوشی را در بر می گیرد. یک نوار فلزی دور سه دوربین پشتی گوشی، با فلاش و سنسور دمای جدید در سمت راست (برای بررسی مواد غذایی و در انتظار تایید FDA، پوست خود) پیچیده شده است. بقیه قاب پشتی گوشی شیشه مات است و کناره های آن گرد است.

آیفون 15 پرو مکس دارای اضلاع مسطح و بلوک دوربین مربعی مدل قبلی خود است و لنزهایی بزرگتر از آیفون های قبلی دورتر هستند. گلکسی اس 23 اولترا از نظر فیزیکی بزرگ‌ترین دوربین این دسته است، اگرچه طراحی آن به سمت مینیمالیسم گرایش داشته است، تنها با پنج دوربین که از قاب پشتی تزئین نشده بیرون می‌آیند (یعنی بدون بلوک بزرگ دوربین)، و همچنین کناره‌های گرد.

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED پیکسل 8 پرو (3120 در 1440 پیکسل) به اندازه صفحه نمایش قبلی خود است، اما روشن تر است و حداکثر 2400 نیت با نرخ تازه سازی 1 تا 120 هرتز دارد. وضوح تصویر کمی واضح تر از صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED (2796x1290 پیکسل) آیفون 15 پرو مکس است و با صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED (3088x1440 پیکسل) Galaxy S23 Ultra (هر دو اپل) برابری می کند. و گوشی های سامسونگ دارای نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز هستند).

این گوشی ها از نظر سایر مشخصات سخت افزاری نیز بسیار شبیه به هم هستند. پیکسل 8 پرو با 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. اپل هرگز میزان حافظه گوشی های خود را مشخص نمی کند، اگرچه GSMArena می گوید آیفون 15 پرو مکس دارای 8 گیگابایت است و این گوشی با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. گلکسی اس 23 اولترا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود، اما می توان آن را برای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی نیز پیکربندی کرد. هیچ یک از این سه اسلات برای ذخیره سازی قابل ارتقا ندارند، بنابراین باید فایل های اضافی خود را در فضای ابری ذخیره کنید یا یک SSD خارجی متصل کنید.به طور مشابه، اپل ظرفیت باتری تلفن های خود را فاش نمی کند و فقط می گوید که تا 29 ساعت پخش ویدیو دارد (به عبارت دیگر، باید تمام روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد). پیکسل 8 پرو دارای باتری 5050 میلی آمپر ساعتی است در حالی که باتری گلکسی اس 23 ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد.

برای اولین بار برای اپل، آیفون 15 پرو مکس به جای کانکتور لایتنینگ دارای پورت USB-C است و دارای 25 وات شارژ سیمی و همچنین 15 وات شارژ بی سیم است. پیکسل 8 پرو تا 30 وات شارژ سیمی و 23 وات بی سیم دارد، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا با 45 وات شارژ سیمی و 15 وات بی سیم سریع ترین سرعت را دارد.برای اینکه ببینیم پیکسل 8 پرو چگونه در برابر آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا قرار می گیرد، هر گوشی را در این نمودار مقایسه ای کنار هم قرار داده ایم:

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد