Google Pixel Watch 2 باید بزرگ‌ترین کاستی‌های اولین را برطرف کند

پنجشنبه 13 مهر 1402 - 12:58
Google Pixel Watch 2 باید بزرگ‌ترین کاستی‌های اولین را برطرف کند
با تشخیص خودکار تمرین، ویژگی‌های Fitbit بیشتر و عملکرد سریع‌تر، Pixel Watch 2 شبیه همان چیزی است که اولی باید می‌بود.

گوگل Pixel Watch 2 را با سنسور ضربان قلب جدید، ویژگی‌های ایمنی بیشتر و عملکرد سریع‌تر معرفی کرده است. این تغییرات بر اساس ساعت اولیه پیکسل است و به برخی (اما نه همه) بزرگ‌ترین انتقاداتی که درباره مدل سال گذشته داشتم، پاسخ می‌دهد. این گوشی در 12 اکتبر با قیمت 350 دلار در کنار گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو عرضه می‌شود.Pixel Watch 2 برخلاف نسخه اول می تواند به طور خودکار تمرینات خاصی را شروع و متوقف کند و دارای سنسورهایی برای تشخیص دما و علائم احتمالی استرس است. به گفته جیمز پارک، نایب رئیس، مدیر کل و یکی از بنیانگذاران Fitbit، این به پر کردن شکاف بین Pixel Watch و Fitbit Sense 2 کمک می کند.

او می‌گوید: «هدف این است که واقعاً مطمئن شویم که بهترین چیزهایی را که Google روی سیستم‌عامل Wear OS و غیره روی آن کار می‌کرد، همراه با بهترین تجربیات سلامتی Fitbit دارد، که در مورد Pixel Watch 1 صادق نبود.» در مصاحبه ای پیش از رویداد گوگل گفت.

در غیر این صورت، Pixel Watch 2 بهبودهای بیشتری در زمینه سلامت، ایمنی و عملکرد عمومی دریافت می کند. این شامل چیزی است که گوگل ادعا می‌کند سنسور ضربان قلب دقیق‌تر است، ابزارهای آموزشی بر اساس مناطق ضربان قلب و سرعت دویدن، پردازنده سریع‌تر و گزینه هشدار ایمنی جدید.روی هم رفته، این ارتقاها باید باعث شود که پیکسل واچ 2 رقیب قوی تری برای سری گلکسی واچ 6 سامسونگ و دیگر ساعت های رقیب باشد، اگرچه تا زمانی که آن را امتحان نکنم مطمئناً نمی دانم. Pixel Watch 2 همچنین همه چیز را در لیست آرزوهای من ندارد. من همچنان به عمر باتری بیشتر و حاشیه های باریک تر در قاب صفحه نمایش دایره ای ساعت امیدوار هستم.

Pixel Watch 2 ویژگی های Fitbit بیشتری به دست می آورد

Pixel Watch قبلاً به‌شدت از تأثیر Fitbit استفاده می‌کرد، و Google با Pixel Watch 2 آن را حتی فراتر می‌برد. ساعت جدید سنسورهای Fitbit را برای ردیابی دما و علائم احتمالی استرس به ارث برده است.

مانند Fitbit Sense 2، Pixel Watch 2 دارای یک حسگر فعالیت الکترودرمال پیوسته (cEDA) است که دانه های ریز عرق روی پوست شما را کنترل می کند. این داده ها را با تغییرات ضربان قلب، ضربان قلب و دمای پوست ترکیب می کند تا سیگنال های استرس احتمالی را در طول روز جستجو کند. اما گوگل می گوید عواملی مانند الکل، کافئین و بیماری نیز می توانند بر خواندن تاثیر بگذارند.

اگر Pixel Watch 2 متوجه آنچه ممکن است استرس باشد، شما را وادار می‌کند تا با پیاده‌روی یا تمرین تنفس، حال و هوای خود را ثبت کنید و آرام شوید. پارک می‌گوید که این گزینه‌ها مهم هستند زیرا کاربران در مورد ردیابی استرس چیزی بیش از یک اعلان می‌خواهند.

او گفت: «آنها نه تنها می‌خواهند بدانند چه زمانی اتفاق می‌افتد یا چگونه اتفاق می‌افتد، بلکه می‌خواهند درباره آن چه کار کنند.

در حالی که من متقاعد نیستم که ردیابی استرس یک نقطه فروش عمده برای اکثر مردم باشد، دیدن پیکسل واچ که با توجه به قیمت بالاترش به Fitbit Sense 2 می رسد، قابل تحسین است.

Pixel Watch 2 همچنین دارای یک سنسور ضربان قلب جدید است که از چندین نقطه تماس استفاده می کند، که به این معنی است که داده های بیشتری را دریافت می کند و بنابراین دقیق تر است. همچنین اعلان‌های ضربان قلب بالا و پایین را به Pixel Watch 2 می‌آورد، معیار دیگری که در اصل فاقد آن بود.

گوگل همچنین چند گزینه آموزشی جدید را به Pixel Watch 2 اضافه کرده است که به آن کمک می کند تا با اپل و سامسونگ همگام شود، که هر دو ابزارهایی را برای دوندگان در سال های اخیر اضافه کرده اند. برای مثال، Heart Zone Training، هنگامی که در طول تمرین بین محدوده‌های ضربان قلب خاصی حرکت می‌کنید، هشدار ارسال می‌کند و ساعت همچنین می‌تواند نشانه‌هایی را ارسال کند تا به شما در حفظ سرعت در طول دویدن کمک کند.

تایمر جدید برای هشدار به مخاطبین اضطراری

گوگل در حال افزایش ویژگی های ایمنی پیکسل واچ، مشابه اپل است. Safety Check به شما امکان می‌دهد تایمر را برای موقعیت‌های خاص تنظیم کنید، مانند زمانی که در حال پیاده‌روی به خانه، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا پیاده‌روی هستید. زمانی که تایمر منقضی شود، ساعت از شما می‌پرسد که خوب هستید یا خیر و به شما این امکان را می‌دهد که با خدمات اضطراری تماس بگیرید یا موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید. اگر پاسخ ندهید، Pixel Watch 2 موقعیت مکانی شما را با مخاطبین اضطراری به اشتراک خواهد گذاشت.

به نظر می رسد شبیه به ویژگی Check In که اپل برای آیفون در iOS 17 معرفی کرده است، که به شما اجازه می دهد تا زمانی که به یک مکان خاص رسیدید به صورت خودکار به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود اطلاع دهید. صرف نظر از این، نویدبخش است که گوگل و اپل از ویژگی های ایمنی استفاده کنند که در سناریوهای روزمره به جای موارد اضطراری عملی هستند.Pixel Watch 2 یکی دیگر از ویژگی های ایمنی گرا را به دست می آورد: سیگنال ایمنی. این ویژگی‌هایی مانند بررسی ایمنی و اشتراک‌گذاری موقعیت اضطراری را قادر می‌سازد تا حتی بدون برنامه داده روی Pixel Watch 2 دارای قابلیت سلولی کار کنند. با این حال، سیگنال ایمنی فقط برای اعضای Fitbit Premium در دسترس است.

عملکرد و عمر باتری

در حالی که سلامت و ایمنی جایی است که شما بزرگترین تغییرات را خواهید دید، گوگل می گوید که پیکسل واچ را به روش های دیگری نیز بهبود داده است. یک پردازنده چهار هسته‌ای جدید در داخل ساعت وجود دارد که عملکرد سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد و تاج نیز نرم‌تر حرکت می‌کند. در مدت زمان کوتاهی که با پیکسل واچ 2 داشتم، متوجه شدم که تاج آن کمی راحت‌تر می‌پیچد.

با این حال، به نظر می‌رسد که همان حاشیه‌های بزرگ در Pixel Watch 2 وجود دارد. در حالی که حاشیه‌های قاب‌بندی صفحه نمایش ممکن است هنگام پیمایش در منوها مشخص نباشند، ممکن است هنگام استفاده از صفحه‌های ساعت خاص با پس‌زمینه رنگارنگ، آن‌ها را ببینید. Pixel Watch 2 باتری کمی بزرگتر از مدل قبلی دارد، اگرچه عمر باتری به نظر می رسد که به طور کلی یکسان است و 24 ساعت رتبه بندی می شود. تفاوت این است که گوگل اکنون ادعا می کند که با فعال شدن ویژگی نمایشگر همیشه روشن می تواند یک روز دوام بیاورد.

بزرگترین تغییر فیزیکی پیکسل واچ 2 در قسمت زیرین قاب ساعت است. نه تنها گوگل حسگرهای سلامتی ذکر شده را اضافه کرده است، بلکه یک مکانیسم شارژ جدید مشابه Fitbit Sense وجود دارد. گوگل می گوید که این باتری یک روز کامل را در 75 دقیقه تامین می کند. اما مشخص نیست که آیا این یک پیشرفت قابل توجه است زیرا اولین ساعت پیکسل می تواند در حدود 80 دقیقه به 100٪ شارژ شود. همچنین به این معنی است که کسانی که از ساعت پیکسل قدیمی ارتقا می‌یابند، نمی‌توانند از شارژر قبلی خود برای مدل جدید استفاده کنند، اما شارژرهای قدیمی Fitbit Sense و Versa باید کار کنند.نرم افزار همچنین به لطف سیستم عامل جدید Wear OS 4 گوگل که بهبودهایی را در برنامه هایی مانند YouTube Music، Google Maps و Google Assistant به ارمغان می آورد، تقویت شده است. گوگل همچنین برنامه‌های جدید Gmail و Calendar و همچنین امکان درخواست از دستیار Google برای داده‌های سلامتی Fitbit را راه‌اندازی می‌کند. این درخواست‌ها در فضای ابری پردازش می‌شوند، اما برخلاف اپل واچ سری 9 که پرس‌وجوهای مربوط به سلامت دستگاه را پردازش می‌کند.

به طور کلی، پیکسل واچ 2 شبیه همان چیزی است که اولین مدل باید می بود. گوگل یکی از بزرگترین شکایات من را با ارتقای سرعت پیکسل واچ با Sense 2 از نظر ردیابی سلامت و تناسب اندام برطرف کرد. بررسی ایمنی نیز یک افزودنی خوب است که پیکسل واچ 2 را در سناریوهای خاصی مانند هنگام پیاده روی به تنهایی در خانه در شب مفیدتر می کند. اما من همچنان دوست دارم عمر باتری بیشتر را ببینم، که چالشی در صنعت برای ساعت های هوشمند فراتر از گوگل است.Pixel Watch 2 همچنین هنوز احساس می کند که به جای بالا بردن سطح ساعت های هوشمند، در حال بازی کردن است. با این حال، اولین پیکسل واچ جایزه انتخاب ویرایشگران CNET را به دلیل ظاهر واضح و انتخاب گسترده گزینه‌های ورزشی دریافت کرد. اگر پیکسل واچ 2 ادعاهای گوگل را برآورده کند، می تواند آن جایگاه را حفظ کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد