Google Pixel Watch 2 vs Pixel Watch

شنبه 22 مهر 1402 - 12:42
Google Pixel Watch 2 vs Pixel Watch
Pixel Watch 2 دارای شارژ سریع تر، عمر باتری کمی بیشتر و سنسورهای کنترل استرس Fitbit است.

ساعت پیکسل گوگل به تازگی ارتقا یافته است. Pixel Watch 2 که روز پنجشنبه با قیمت 350 دلار (17.500.000 تومن) عرضه شد، دارای سنسورهای سلامت بیشتر، پردازنده جدید سریع‌تر و عمر باتری کمی بیشتر است. همانطور که در بررسی کامل خود نوشتم، برخی از بزرگترین کاستی های اولین ساعت پیکسل را برطرف می کند.اما آیا ارزش ارتقا از ساعت پیکسل اصلی را دارد؟ با آزمایش هر دو، می توانم بگویم که ارتقاء پیکسل واچ 2 قابل قدردانی است. اما من هنوز ارتقا را توصیه نمی کنم. برخی از ویژگی‌های Pixel Watch 2، مانند تشخیص خودکار تمرین، بررسی ایمنی و ابزار جدید تمرین ضربان قلب و سرعت، در به‌روزرسانی‌های آینده در ساعت قدیمی‌تر ارائه خواهند شد. اگر به نظارت بر استرس منفعل Pixel Watch 2 علاقه خاصی نداشته باشید، که معیار اصلی سلامتی است که در مقایسه با مورد اول ارائه می دهد، منتظر Pixel Watch 3 هستید.

گوگل همچنین اولین پیکسل واچ را با قیمت 280 دلار (279 پوند، 549 دلار استرالیا) می فروشد، که حدود 70 دلار ارزان تر از Pixel Watch 2 است. این باعث می شود اولین پیکسل واچ وسوسه انگیز به نظر برسد، اگرچه پیشنهاد می کنم در صورت داشتن جا، از ساعت جدید استفاده کنید. در بودجه شما اگر بین این دو تصمیم بگیرید، پردازنده جدید و باتری بزرگتر به شما کمک می کند که طول عمر بیشتری از مدل دوم نسبت به مدل اول داشته باشید.

Pixel Watch 2 or Pixel Watch: طراحی

Pixel Watch 2 و Pixel Watch اصلی تقریباً یکسان به نظر می رسند و این چیز خوبی است. هر دو ساعت در اندازه 41 میلی متری در رنگ های نقره ای جلا، مشکی مات و طلایی شامپاین موجود هستند. مانند اولین پیکسل واچ، نسخه جدید دارای صفحه نمایش شیشه ای خمیده است که در مقایسه با اکثر ساعت های هوشمند ظاهری زیبا به آن می دهد. نوارهای ساعت یکسان با هر دو مدل ساعت پیکسل سازگار است.

تنها تفاوت عمده از نظر زیبایی شناسی، پوشش آلومینیومی Pixel Watch 2 است که جایگزین بدنه اصلی استیل ضد زنگ می شود. در حالی که فولاد ضد زنگ ممتاز تر به نظر می رسد، طراحی آلومینیومی پیکسل واچ 2 را با وزن 31 گرم در مقابل 36 گرم سبک تر از مدل اول می کند. در حالی که می توانید تفاوت را احساس کنید، اولین ساعت پیکسل هرگز برای من سنگین نبود.اکنون که گوگل سنسورهای سلامت بیشتر و مکانیزم شارژ جدید را اضافه کرده است، قسمت زیرین ساعت نیز کمی متفاوت به نظر می رسد که در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن بخوانید.تنها شکایت از طراحی Pixel Watch این است که آن حاشیه‌های سیاه قاب صفحه نمایش هنوز هنگام استفاده از صفحه‌های ساعت و برنامه‌های رنگارنگ قابل مشاهده است. همچنین گزینه ای با اندازه بزرگتر برای افرادی که صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهند وجود ندارد.

Pixel Watch 2 در مقابل Pixel Watch: ردیابی تناسب اندام و سلامت

یکی از انتقادات من به اولین ساعت پیکسل این بود که فاقد برخی از حسگرهای سلامت موجود در Fitbit's Sense 2 بود (Fitbit نیز متعلق به گوگل است)، مانند یک دستگاه خوان دمای پوست و یک سنسور برای اندازه گیری فعالیت مداوم الکترودرمال یا EDA، که برای تشخیص علائم بالقوه استرس استفاده می شود. در حالی که این حذفیات مشکل ساز نبودند، اما با توجه به قیمت بالاتر Pixel Watch و در غیر این صورت تجربه محوری Fitbit، انتخابی عجیب به نظر می رسید.

این دیگر در مورد Pixel Watch 2 صدق نمی کند. ساعت هوشمند جدید گوگل هم حسگر دمای پوست و هم حسگر EDA را به دست می آورد و با پیشنهادات Fitbit سرعت آن را افزایش می دهد. این بدان معناست که وقتی پیکسل واچ 2 نشانه‌های احتمالی استرس یا هیجان را تشخیص می‌دهد، در طول روز اعلان‌هایی دریافت می‌کنید که مدل دوم را به انتخاب بهتری نسبت به ساعت اول پیکسل برای کسانی که به دنبال حفظ سطح استرس خود هستند تبدیل می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سلامت پیکسل واچ 2 و مهم‌تر از آن، تشخیص نامنظم ریتم قلب است. در حالی که اولین ساعت پیکسل می‌تواند نوار قلب بگیرد و در صورت بالا یا پایین بودن ضربان قلب به شما هشدار دهد، اگر ریتم قلب نامنظم را تشخیص دهد نمی‌تواند به شما اطلاع دهد. این می تواند برای کسانی که به یک ساعت هوشمند در درجه اول برای سلامت قلب علاقه دارند بسیار مهم باشد، اگرچه مهم است که به یاد داشته باشید که ساعت های هوشمند جایگزین دستگاه های پزشکی نیستند.

وقتی صحبت از ردیابی ورزش می شود، پیکسل واچ 2 و پیکسل واچ اصلی وجوه مشترک زیادی دارند. تفاوت بزرگ این است که Pixel Watch 2 دارای چند ابزار آموزشی جدید است که به شما کمک می کند با سرعت خاصی بدوید و در مناطق ضربان قلب خاص در طول دویدن بمانید. مطمئناً این حالت‌ها به من انگیزه دادند تا در طول دویدن سرعت را بالا ببرم، اگرچه ساعت‌های دویدن مناسب ابزارهای قوی‌تری خواهند داشت. اما وب‌سایت گوگل نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها در آینده به اولین ساعت پیکسل نیز وارد خواهند شد.

این مورد در مورد تشخیص خودکار تمرین نیز مشابه است. برخلاف اولین پیکسل واچ، Pixel Watch 2 می تواند به طور خودکار تمرینات خاصی مانند دویدن، راه رفتن، پارو زدن و چرخیدن را بعد از مدت زمان مشخصی شروع و متوقف کند. این یک ویژگی استاندارد در اکثر ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام است، اما یکی از زمینه‌هایی است که ساعت اولیه پیکسل در مقایسه با رقبای خود فاقد آن بود. با این حال، وب‌سایت گوگل همچنین می‌گوید حالت تمرین خودکار به Pixel Watch اصلی می‌آید.در مقایسه با مدل سال گذشته، Pixel Watch 2 همچنین دارای یک سنسور ضربان قلب جدید با نقاط تماس متعدد است، که در مقایسه با یک مانیتور ضربان قلب بند سینه، به طور چشمگیری دقیق است. در غیر این صورت، هر دو ساعت بسیاری از ویژگی‌های ردیابی سلامت، تناسب اندام و تندرستی را ارائه می‌دهند، مانند نظارت بر خواب، هشدارهای ضربان قلب بالا و پایین، سطح اکسیژن خون در طول شب، و یک GPS داخلی برای ردیابی تمرینات در فضای باز.

Pixel Watch 2 در مقابل Pixel Watch: نرم افزار و ایمنی

Pixel Watch 2 با Wear OS 4، جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل برای ساعت‌های هوشمند، عرضه می‌شود. این به‌روزرسانی اعلان‌های بهبودیافته، پشتیبانی بهتر از متن به گفتار و امکان انتقال آسان‌تر ساعت خود را به یک تلفن جدید به ارمغان می‌آورد. گوگل می گوید که پیکسل واچ اصلی این به روز رسانی را اواخر امسال دریافت خواهد کرد.

هر دو ساعت پیکسل دارای برنامه ای به نام ایمنی شخصی هستند که ویژگی هایی مانند SOS اضطراری و تشخیص سقوط را در خود جای داده است. اما Pixel Watch 2 دارای Safety Check است که به شما امکان می‌دهد تایمر را برای بررسی با مخاطب اضطراری تعیین‌شده خود در شرایط خاص، مانند زمانی که به تنهایی به خانه راه می‌روید، شروع کنید. بار دیگر، انتظار می‌رود اولین ساعت پیکسل این گزینه ایمنی را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کند.

Safety Signal برای Pixel Watch 2 جدید و انحصاری است. به شما امکان می‌دهد از ویژگی‌های ایمنی خاصی مانند اشتراک‌گذاری موقعیت اضطراری بدون برنامه داده در نسخه LTE Pixel Watch 2 استفاده کنید. با این حال، باید در Fitbit Premium مشترک شوید.

Pixel Watch 2 در مقابل Pixel Watch: عملکرد و باتری

Pixel Watch 2 چند ارتقاء نسبت به نسخه اصلی دارد که باعث می شود با یک بار شارژ سریعتر احساس شود و دوام بیشتری داشته باشد. برای مثال، یک پردازنده چهار هسته‌ای در پیکسل واچ 2 در مقایسه با تراشه دو هسته‌ای اولین پیکسل واچ وجود دارد. اما مهمتر از آن، Pixel Watch 2 دارای یک تاج جدید است که به راحتی قابل چرخش است، که باعث می شود حرکت در منوها و برنامه ها راحت تر از اولین Pixel Watch باشد.ساعت دوم گوگل نیز دارای باتری کمی بزرگتر است، به این معنی که اکنون با فعال شدن صفحه نمایش همیشه روشن می تواند 24 ساعت دوام بیاورد. طبق گفته گوگل، پیکسل واچ نسل قبلی نیز می تواند یک روز دوام بیاورد، اما بدون نمایشگر همیشه روشن. طبق تجربه من، Pixel Watch 2 در یک روز سبک بدون ردیابی تمرینات در فضای باز، بیش از 24 ساعت دوام آورد. اما ورود به سیستم دویدن و پیاده روی در فضای باز باتری را خیلی سریعتر خالی کرد.

اما این فقط در مورد عمر باتری نیست. Pixel Watch 2 همچنین می تواند باتری خود را سریعتر پر کند. در آزمایش من، پیکسل واچ 2 در عرض یک ساعت از صاف به 97 درصد رسید، در حالی که اولین ساعت پیکسل در همان زمان به 81 درصد شارژ شد. البته شایان ذکر است که هر دوی آنها در 30 دقیقه حدود 50 درصد شارژ شدند.Pixel Watch 2 همچنین از مکانیزم شارژ متفاوتی استفاده می کند که جایگزین شارژر بی سیم نسل اول می شود. بنابراین اگر ارتقا دهید، نمی‌توانید شارژر قدیمی خود را برای ساعت جدید تغییر دهید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد