Pixel 8 Pro گوگل مشکلات بزرگی دارد

جمعه 21 مهر 1402 - 11:31
Pixel 8 Pro گوگل مشکلات بزرگی دارد
Pixel 8 Pro گوگل مشکلات بزرگی دارد: بررسی ما در حال انجام است.پرچمدار جدید گوگل دارای مشکلات اولیه جدی است که باید به آنها رسیدگی شود.

Google Pixel 8 Pro مشکلات بزرگی دارد. با عملکرد ناامیدکننده دوربین، ویژگی‌های از دست رفته و ویژگی‌های ناامیدکننده، پرچمدار جدید گوگل در بهترین حالت نیمه کاره به نظر می‌رسد و مطمئناً آماده عرضه در 12 اکتبر نیست.

ویراستاران چند روز گذشته را صرف آزمایش چندین مدل از 8 Pro در بریتانیا و ایالات متحده کرده‌اند و ما از آنچه پیدا کرده‌ایم شگفت زده شده‌ایم. بزرگترین مشکلات مربوط به دوربین است که در برخی موقعیت های با کنتراست بالا، مصنوعات عجیب و غریبی تولید می کند که تصویر را خراب می کند.تصاویر خام DNG گوشی - که معمولاً شامل تمام جزئیاتی است که دوربین های پیکسل 8 پرو می توانند ضبط کنند - در ابتدا با هیچ ویرایشگر خام (از جمله لایت روم در دستگاه و فتوشاپ در دسکتاپ) ناسازگار بودند. این مشکل با یک به‌روزرسانی در آخرین لحظه از Google برطرف شد که فقط برای تصاویر جدید گرفته شده اعمال می‌شود (تست‌های اولیه DNG ما عملاً تمام شده‌اند). اما فایل‌های DNG مبهم و نویزدار باقی می‌مانند، فراتر از آن چیزی که از هر فایل خام انتظار داریم.

ویژگی‌های جدید کلیدی مانند بهینه‌سازی ویدیو در شب هنگام راه‌اندازی در دسترس نیستند. ابزارهای جدید هوش مصنوعی از جمله Call Screen به روز شده و خلاصه مقاله در ایالات متحده موجود است اما در بریتانیا که در حال آزمایش آن هستم نیست. هر دو ویژگی به طور مفصل در بررسی پیکسل 8 CNET مورد بحث قرار گرفته اند.به ندرت مشاهده می شود که چنین مشکلات آشکاری از یک سازنده بزرگ تا این اندازه نزدیک به دستگاه در حال فروش باشد و دیدن آن در تلفنی که ما به آن امید زیادی داشتیم ناامید کننده است. هر دو پیکسل 6 پرو و پیکسل 7 پرو به دلیل عملکرد خود جوایز انتخاب ویرایشگران CNET را دریافت کردند که هیچ کدام از این مشکلات اولیه رنج نمی بردند، اما در حال حاضر خرید پیکسل 8 پرو را تا زمانی که گوگل به این مشکلات رسیدگی نکرده باشد، توصیه نمی کنیم.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از مشکلاتی که پیدا کرده‌ایم را بتوان با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار حل کرد، و گوگل گفته است که به‌روزرسانی دوربینی که می‌تواند به برخی از مشکلاتی که ما پیدا کرده‌ایم کمک کند تا «یک دو هفته دیگر» از راه برسد.اما اینجا تصمیم گرفته‌ایم که برای درک کامل عمق مسائل به زمان بیشتری نیاز داریم و تصمیم گرفتیم از ارائه یک رأی قطعی به Pixel 8 Pro خودداری کنیم. در زیر بررسی اولیه من از تلفن همراه با نظرات من در مورد طراحی، نمایشگر، پردازنده و باتری را مشاهده خواهید کرد که توسط چندین ویرایشگر آزمایش شده است.

ما این بررسی را در روزهای آینده به‌روزرسانی می‌کنیم و المان‌های گوشی (به‌ویژه دوربین) را مجدداً آزمایش می‌کنیم، زیرا Google به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را ارائه می‌کند. مایلیم توجه داشته باشیم که هیچ یک از این مشکلات را در آزمایش پیکسل 8 معمولی پیدا نکردیم.این برای شما چه معنایی دارد؟ خوب، اگر کارت اعتباری خود را در دست گرفته اید و به دنبال خرید Pixel 8 Pro هستید، به شما توصیه می کنیم صبر کنید. در حین توسعه این بررسی را دنبال کنید و منتظر حکم نهایی ما باشید.

6 روز با پیکسل 8 پرو
Pixel 8 Pro جدیدترین پرچمدار گوگل است که مجموعه ای از اصلاحات را نسبت به نسل قبلی خود شامل پردازنده جدید، دوربین و مهارت های بیشتر هوش مصنوعی دارد. من Pixel 7 Pro قدیمی‌تر را دوست داشتم و معتقد بودم که یکی از بهترین تلفن‌های اندرویدی است که می‌توان با پول خرید. 8 پرو چیزهای زیادی برای زندگی کردن دارد.با کنار گذاشتن مشکلات دوربینی که تجربه کرده‌ام، Pixel 8 Pro از عملکرد خوب بازی، عمر باتری مناسب و رابط نرم‌افزار اندروید 14 بهره می‌برد. اما مهم‌ترین تغییر این است که گوگل متعهد به هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای تلفن همراه است که نسبت به آنچه قبلاً ارائه می‌کرد و بسیار بیشتر از سایر تولیدکنندگان اندرویدی، افزایش یافته است. این بدان معناست که این موضوع در سال 2030 همچنان قوی خواهد بود.چیزهای زیادی در مورد تلفن دوست دارم و در حالی که در مورد دوربین موفقیت هایی کسب کرده ام، قبل از اینکه بتوانیم خرید آن را به دیگران توصیه کنیم، باید مشکلاتی که با آن مواجه است حل شود.

طراحی و نمایش

از نظر فیزیکی، مشاهده شباهت خانوادگی پیکسل 8 پرو به پیشینیان خود، با نوار دوربین بزرگ در پشت، واضح است. این تفاوت زیادی در طراحی با مدل سال گذشته ندارد، اما پنل شیشه‌ای عقب اکنون به جای براق شدن، مات شده است، که به آن احساس نرم‌تری در دست گرفتن می‌دهد و در عین حال کمی کمتر مستعد اثر انگشت می‌شود. فکر نمی‌کنم به‌اندازه طراحی طلایی و طلایی Pixel 7 Pro ممتاز یا باکلاس به نظر برسد، حداقل در نوع مشکی ساده‌ای که من برای آزمایش قرار داده‌ام نیست.نوار دوربین تا حد زیادی خود را نشان می دهد - در واقع حدود 4 میلی متر، که حتی بیشتر از 7 Pro است. 8 پرو در دست گرفتن راحت است، اما گاهی اوقات وقتی می‌خواهم آن را در جیب شلوار جینم بکشم، گیر می‌آورد. من از اینجا بدم می‌آید، اما این یکی از آن چیزهایی است که با گذشت زمان می‌تواند آزاردهنده‌تر شود. با تعبیه یک کیس که اختلاف ارتفاع بدنه و میله را کاهش می دهد، مشکل برطرف می شود.

این قاب تا حدی از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است (درست مانند گوشی های قدیمی پیکسل) و این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب است که از نوشیدنی های ریخته شده یا هنگام تماس در زیر باران محافظت می کند. صفحه نمایش 6.7 اینچی همان اندازه پیکسل 7 پرو است. روشن و پر جنب و جوش است و به راحتی هر ویدیوی رنگارنگ یوتیوب یا نتفلیکس را که می خواهید در اتوبوس تماشا کنید رعایت می کند.

حسگر دما

یک تغییر کوچک در پشت یک دایره کوچک در کنار فلاش دوربین است که یک ویژگی کاملاً جدید را در خود جای داده است: سنسور دما. این به تلفن اجازه می دهد تا دما را از اشیا یا سطوح نشان دهد. انجام این کار به اندازه کافی آسان است، فقط برنامه دما را روشن کنید و گوشی را در فاصله 5 سانتی متری از جسم خود نگه دارید، انگار که از نزدیک عکس می گیرید. روی صفحه ضربه بزنید و به شما اطلاعاتی در مورد داغ بودن آن شی می دهد.

ایده این است که می‌توانید از آن برای آزمایش دمای نوشیدنی‌ها قبل از نوش جان کردن استفاده کنید، یا مطمئن شوید که تکه پای هلو داغ‌تر از خورشید نیست، قبل از اینکه آن را روی صورت‌تان بمالید و دهانتان را سوزانده کنید. . در آزمایش‌های من تا کنون به خوبی کار می‌کند، به طوری که با جوشاندن آب برای یک فنجان چای، نسبتاً دقیق افزایش دما را در کتری من نشان می‌دهد.

و در حالی که من می توانم تصور کنم که گاهی اوقات مفید است -- والدین می توانند از آن برای بررسی دمای شیشه شیر کودک استفاده کنند ، به عنوان مثال -- من فکر می کنم کاربرد آن در دنیای واقعی محدود است. به نظر می‌رسد ویژگی‌ای است که به عنوان یک متمایز کننده از رقبا به کار گرفته شده است. هک، حتی نمی تواند دمای بدن شما را اندازه بگیرد، اگرچه گوگل به دنبال مجوز از FDA ایالات متحده برای استفاده از آن برای این منظور است. و مطمئنا، پیکسل 8 پرو اکنون دارای ویژگی است که آیفون 15 آن را ندارد، اما آیا واقعاً این ویژگی برای شما مهم است؟

پردازنده و اندروید 14

Pixel 8 Pro با جدیدترین پردازنده خانگی گوگل، Tensor G3 عرضه می‌شود، اما هنوز نمی‌توانیم عملکرد آن را به شما بگوییم. در زمان نوشتن نمی‌توانم هیچ نوع برنامه معیاری را برای مقایسه مستقیم آن با رقبای خود نصب کنم، اما به طور حکایتی به نظر می‌رسد یک تراشه توانمند است. پیمایش در اطراف رابط اندروید 14 سریع است: برنامه‌ها بدون هیچ تأخیری باز می‌شوند و انجام چند کار بین برنامه‌های باز آسان است.بازی‌های سخت‌افزاری مانند Genshin Impact، PUBG و Real Racing 3 همگی با نرخ فریم بسیار نرم و با حداکثر تنظیمات گرافیکی بازی می‌کنند. من هنوز چیزی پیدا نکرده ام که واقعاً سرعت گوشی را کند کند. چیپست Tensor G3 ویژگی‌های هوش مصنوعی را نیز فعال می‌کند، اما کیفیت آن‌ها نابرابر است و پردازش برخی از آن‌ها آنقدر طول می‌کشد که من به سادگی خود را خسته نکردم (در ادامه در مورد این موارد بیشتر توضیح می‌دهم).

گوگل متعهد شد که هفت سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را برای سری پیکسل 8 ارائه کند، که نسبت به چهار سال گذشته پیشرفت بزرگی است. در مقایسه، سامسونگ چهار سال نرم افزار و پنج سال به روز رسانی امنیتی ارائه می دهد. زمان‌های پشتیبانی امنیتی طولانی‌تر راهی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی تلفن‌ها است، زیرا سخت‌افزار در مدل‌های قدیمی‌تر اغلب هنوز خوب کار می‌کند، اما استفاده از دستگاه‌هایی با نرم‌افزار قدیمی بی‌خطر نیست.تعهد نرم افزاری گوگل به این معنی است که Pixel 8 Pro هنوز در سال 2030 باید قوی باشد، که طولانی ترین تولید کننده اندروید است و تنها با Fairphone که هشت سال به روز رسانی امنیتی را در آخرین Fairphone 5 خود ارائه می دهد، رقیب واقعی آن است. دیدن Google خوب است. دوره پشتیبانی خود را تمدید می کند و امیدوارم تولیدکنندگان بیشتری را تشویق کند که همین کار را انجام دهند.پیکسل 8 پرو با اندروید 14 راه اندازی می شود که خود تفاوت چندانی با اندروید 13 ندارد، با ظاهری تقریباً یکسان که شامل راه های مختلفی برای شخصی سازی عناصر رابط است. گوگل برخی از ویژگی‌های اضافی هوش مصنوعی را در سراسر جهان به کار برده است، از جمله ایجاد کننده جدید تصویر زمینه هوش مصنوعی.

این ابزار به شما امکان می‌دهد از میان اعلان‌های مختلف، از جمله کلمات شی مانند «دوچرخه» یا «فانوس دریایی»، کلمات بافتی مانند «چوب» یا «بامبو» و کلمات مختلف رنگی و سبک هنری برای ایجاد یک پس‌زمینه منحصربه‌فرد، انتخاب کنید. بازی کردن با آن سرگرم کننده است و من از آزمایش ترکیب های مختلف سریع برای یافتن تصاویری که دوست دارم لذت برده ام. من همیشه نتایج را دوست ندارم - گاهی اوقات هوش مصنوعی کار خوبی انجام نداده است - و تنها توانایی انتخاب از بین مجموعه ای از دستورات از پیش تعریف شده به این معنی است که برای آن نوع سفارشی سازی بی نهایت وحشی که ممکن است از تولید کننده انتظار داشته باشید باز نیست. هوش مصنوعی

گوگل ویژگی‌های هوش مصنوعی را در جاهای دیگر تلفن همراه کرده است، از جمله غربالگری تماس، توانایی خلاصه‌سازی مقالات در صفحات وب (که هر دو در زمان راه‌اندازی منحصر به ایالات متحده هستند) و ابزارهای گفتار به نوشتار و ترجمه بهتر. اما برای ویرایش تصویر نیز استفاده می شود، با ابزارهای هوش مصنوعی به شما امکان می دهد آسمان را در یک عکس منظره به طور انتخابی ویرایش کنید، اشیاء یا افراد را در کادر بزرگتر یا کوچکتر کنید یا آنها را به طور کامل حذف کنید. نتایج همیشه عالی به نظر نمی‌رسند - حداقل برای من به عنوان یک عکاس حرفه‌ای نه - اما می‌توانند راه‌های سرگرم‌کننده‌ای برای بهینه‌سازی عکس‌های معمولی‌تر باشند.

متوجه شدم که بین 13 تا 18 ثانیه طول می کشد تا هوش مصنوعی هر ویرایش را انجام دهد، که به نظر مدت زمان طولانی خسته کننده ای بود. باید دید که آیا این به عملکرد پردازنده مربوط می شود یا یک مشکل نرم افزاری است که می توان آن را برطرف کرد. در زمانی که با تلفن کار می کردم، این تاخیرها را به اندازه ای طولانی دیدم که نخواستم بیشتر بازی کنم. با این حال، در پیکسل 8، این ویرایش ها معمولاً حدود 5 ثانیه طول می کشد.همچنین ابزار جدیدی به نام Best Take وجود دارد که تصاویر را به صورت انبوه می گیرد و آنها را در یک عکس ترکیب می کند که در آن همه باید با انتخاب خودکار بهترین چهره های یک گروه از سوژه ها، بهترین ظاهر خود را داشته باشند. من این را در زمان استفاده از تلفن مفید ندیدم. برای انتخاب هوش مصنوعی حداقل به شش تصویر مختلف از یک گروه از افراد نیاز است و من معمولاً فقط یک یا دو نفر از دوستانم را می‌گیرم که کافی نیست.

دوربین

با این حال، در مورد دوربین، تنظیمات دوربین سه گانه عقب دارای به روز رسانی هایی بوده است، از جمله دیافراگم بازتر در لنزهای اصلی و تله فوتو و وضوح بالاتر برای لنز اولتراواید.اما این دوربین است که تا به حال برای ما مشکل ساز بوده است. چندین تصویر آزمایشی ما با صحنه‌های کنتراست بالا، نویز و مصنوعات تصویری با ظاهری عجیب و غریب را در مناطق سایه‌دار به همراه نرم‌افزار بسیار تهاجمی هموارسازی مناطقی که باید جزئیات را حفظ کنند، نشان می‌دهند. من مشکلات مشابهی را در عکس های حالت شب نیز پیدا کرده ام.

در حالی که همانطور که قبلاً ذکر کردم می‌تواند فایل‌های خام DNG را فیلم‌برداری کند، اما بدتر ظاهر می‌شوند، با نویز تصویر بیشتر و گل‌آلودگی عجیب در صحنه که در پست قابل اصلاح نیست. عکاسی در حالت جدید 50 مگاپیکسلی با وضوح بالا اوضاع را بدتر کرد. گرفتن تصاویر با وضوح بالا مستلزم مکث 1 تا 2 ثانیه‌ای همراه با هشدار "هنگام نگه داشتن" روی صفحه است که باعث می‌شود گرفتن عکس‌ها کند و خسته‌کننده باشد.گوگل در طول دوره آزمایشی ما، به‌روزرسانی‌های بزرگی را برای نرم‌افزار دوربین ارائه کرد، اما واضح است که هنوز چیزی اشتباه است. از آنجایی که دوربین ها عامل مهمی برای هر گوشی پرچمدار هستند، ما مشتاقیم که راه حلی را در اینجا ببینیم و در روزها و هفته های آینده به آزمایش ادامه خواهیم داد.هر چند همه چیز بد نیست. برخی از تصاویر گرفته شده با لنزهای عریض، فوق عریض یا زوم 5 برابر در نور خوب به خوبی به نمایش درآمده اند و من از استفاده از حالت نوردهی طولانی برای افزودن برخی جلوه های حرکتی تار اثیری به برخی عکس ها لذت برده ام.Pixel 7 Pro دوربین فوق‌العاده‌ای داشت که می‌توانست با هر یک از لنزهای خود عکس‌های باشکوهی بگیرد. نمی دانم چرا گوگل در تلاش است تا پیکسل 8 پرو را آنطور که باید کار کند، اما واضح است که اصلاحات لازم است.

باتری

درون Pixel 8 Pro یک باتری 5050 میلی آمپری قرار دارد که عملکرد مناسبی در آزمایش‌های مختلف تخلیه باتری ما دارد. پس از 1 ساعت پخش ویدیوی YouTube با حداکثر روشنایی، تلفن از کامل به 97٪ باقیمانده کاهش یافته است که خوب است. پس از ساعت سوم به 84 درصد کاهش یافت که کمتر از آنچه در سری آیفون 15 دیده بودیم، اما مطابق با گلکسی S23 است.این یک آزمایش سخت است و در استفاده روزمره نباید برای پشت سر گذاشتن یک روز کامل استفاده مختلط تلاش کنید. اگر می‌خواهید بعد از شبی که در شهر می‌روید، برای تماس با تاکسی آب باقی‌مانده از صرف ساعت‌ها صرف پخش ویدیو یا انجام بازی‌های سخت خودداری کنید. با این حال، مانند بسیاری از تلفن‌ها، تقریباً مطمئناً می‌خواهید که هر شب وقتی به رختخواب می‌روید، آن را کاملاً شارژ کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد