اینتل و هوش مصنوعی

دوشنبه 22 آبان 1402 - 09:25
اینتل و هوش مصنوعی
مدیرعامل اینتل از تسلط بر بازار کامپیوتر ازطریق هوش مصنوعی و احتمال عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون کامپیوتر شخصی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

مدیرعامل اینتل خوش‌بینی زیادی به کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI PC) نشان داده است و ادعا می‌کند که شرکتش با وجود داغ‌شدن تنور رقابت در این بخش، در سال‌های آینده سلطه‌ی خود را حفظ خواهد کرد.

به‌گزارش Taiwan Economic Daily، اینتل کنفرانس مطبوعاتی جدیدی را در تایپه برگزار کرد که در آن، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل و مدیران غول‌های صنعت کامپیوتر مانند ایسوس و ایسر حضور داشتند.

مدیرعامل اینتل بر این موضوع تأکید‌ کرد که با وجود افزایش غیرمنتظره‌ی رقابت در بخش PC و به‌خصوص بخش AI PC، این شرکت چگونه در سال‌های آینده سلطه‌ی خود را بر این بازار حفظ خواهد کرد.

به‌تازگی مشخص شده است که انویدیا و AMD در تلاش برای از‌بین‌بردن انحصار ایجاد‌شده‌ی اینتل و اپل، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی پردازنده های مبتنی‌‌بر معماری آرم تا سال ۲۰۲۵ هستند.رقابت به همین‌جا محدود نمی‌شود؛ چراکه کوالکام نیز با رونمایی اسنپدراگون ایکس الیت که حداقل روی کاغذ بسیار قدرتمند به بازار لپ تاپ و کامپیوتر وارد شده، برای تیم آبی به تهدیدی جدی تبدیل شده است.چنین پیشرفت‌هایی در‌واقع شوکی به اینتل محسوب می‌شدند؛ اما این شرکت به سبد محصولات خود اطمینان دارد و مدعی است که از رقبای بازار همچنان جلوتر است.

علاوه‌بر‌این، اینتل در کنفرانس تایپه مسیر آینده‌ی خود را نیز نشان داد. گلسینگر ادعا کرد که هوش مصنوعی آینده‌ی حوزه‌ی فناوری است و شرکت‌ها در حال همکاری با یکدیگر برای ادغام هوش‌ مصنوعی در صنعت PC نیز هستند.گزارش شده است که ایسوس در این کنفرانس کامپیوتری مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌نمایش گذاشت و سوالاتی را از مدیرعامل اینتل درباره‌ی چشم‌انداز این شرکت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که دستیارهای هوش مصنوعی ممکن است به واقعیتی برای صنعت کامپیوترهای شخصی تبدیل شوند. شاید همان‌طور‌که دستیار سیری اپل با محصولات این شرکت مثل آیفون ادغام شده، در کامپیوترها نیز با چیزی شبیه به این روبه‌رو شویم.

پت گلسینگر در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد که اینتل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، درحدود ۱۰۰ میلیون PC روانه‌ی بازار کند که در‌واقع هدف بزرگی محسوب می‌شود. اگرچه این شرکت جزئیات پروژه‌ی AI PC خود را فاش نکرد، می‌توان پیش‌‌بینی کرد که اینتل در حال ایجاد راهی برای ادغام هوش مصنوعی مولد در صنعت سخت‌افزار است که در‌نهایت به نحوه‌ی استفاده ما از کامپیوترهای شخصی‌مان کمک می‌کند.

در‌حال‌حاضر، اینتل زیرساخت‌های AI PC را ازطریق VPU اختصاصی خود بنا نهاده است که در پردازنده‌های میتیور لیک و نسل‌های آتی آن وجود دارد. VPU نوعی تراشه است که شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی به‌منظور افزایش سرعت یادگیری ماشین در دستگاه‌ها دارد.واضح است که اینتل قصد دارد با انتقال مزایای ایجاد‌‌شده‌ی هوش مصنوعی مولد به محصولات‌ مصرفی، صنعت کامپیوتر را متحول کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد