iOS 17: هر آنچه که باید در مورد ویژگی‌ها، دستگاه‌ها و موارد جدید بدانید

TIRAN دوشنبه 17 مهر 1402 - 10:35
iOS 17: هر آنچه که باید در مورد ویژگی‌ها، دستگاه‌ها و موارد جدید بدانید

iOS 17 به طور رسمی در WWDC معرفی شد و اکنون برای همه در دسترس است و بزرگترین به روز رسانی نرم افزار سالانه اپل برای کاربران آیفون است. امسال، iOS 17 ویژگی‌های جدیدی را برای پیام‌ها، FaceTime و ویجت‌ها ارائه می‌کند. برای خلاصه ای از پوشش ما، ویژگی های جدید، جزئیات مربوط به نسخه های بتا و تاریخ انتشار و موارد دیگر به زیر مراجعه کنید.

دستگاه های پشتیبانی شده از iOS 17
قابل ذکر است که iOS 17 به تراشه A12 Bionic یا جدیدتر نیاز دارد. این بدان معناست که آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس - که همگی برای اولین بار در سال 2017 عرضه شدند - امسال به روز رسانی را دریافت نخواهند کرد. در اینجا خلاصه کامل دستگاه های پشتیبانی شده از iOS 17 آمده است:

  • iPhone XS and XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro and Pro Max
  • iPhone 12 and 12 mini
  • iPhone 12 Pro and Pro Max
  • iPhone 13 and 13 mini
  • iPhone 13 Pro and Pro Max
  • iPhone 14 Pro and Pro Max
  • iPhone SE (2nd and 3rd gen)

با وجود چیزهای خسته کننده، بیایید برخی از ویژگی های جدید iOS 17 را بررسی کنیم. اپل اعلام می کند که هدف iOS 17 این است که آیفون شما را شخصی تر و شهودی کند و دارای طیف گسترده ای از ویژگی های جدید است. برای انجام این کار

iOS 17 دارای ویژگی جدیدی به نام «پوسترهای تماس» است که به شما امکان می‌دهد نحوه نمایش نمایه خود را هنگام تعامل با سایر کاربران آیفون سفارشی کنید. می‌توانید پوستر تماس خود را طوری تنظیم کنید که شامل عکس‌های نمایه، تایپوگرافی خاص و رنگ‌های فونت و موارد دیگر باشد.

برای تماس های صوتی و تصویری FaceTime، اپل برای اولین بار پشتیبانی از پست صوتی را اضافه کرده است. بنابراین اگر با کسی تماس گرفتید، می‌توانید پیامی برای او بگذارید تا دلیل تماستان را توضیح دهد. و وقتی با شما تماس می گیرند، می توانند پست صوتی خود را بگذارند.

همچنین برای FaceTime، اپل انواع Reaction های جدید را اضافه کرده است. این شامل مواردی مانند قلب، بالن، آتش بازی، پرتوهای لیزر و باران است. این افکت ها را می توان با حرکات خاصی فعال کرد و همچنین با برنامه های شخص ثالث سازگار است.

iOS 17 همچنین دارای بهبودهایی در AirDrop است. به عنوان مثال، NameDrop یک ویژگی جدید AirDrop است که به شما امکان می‌دهد تا با نزدیک کردن دستگاه‌های خود به یکدیگر، اطلاعات تماس خود را با یکی دیگر از کاربران آیفون یا اپل واچ به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با قرار دادن دو آیفون در نزدیکی یکدیگر، می توانید SharePlay را برای مواردی مانند ویدیو، موسیقی و بازی درگیر کنید.

AirDrop همچنین اکنون از ضربه زدن دو گوشی به یکدیگر برای انتقال محتوای دیگر از یک دستگاه به دستگاه دیگر، از جمله عکس ها، فیلم ها و فایل ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این، در اواخر سال، AirDrop توانایی شروع به انتقال فایل های بزرگ بین دو تلفن نزدیک به هم را معرفی می کند، با تکمیل انتقال از طریق iCloud.

برنامه Music با پشتیبانی از لیست های پخش مشترک و متقاطع (در نهایت) اصلاح شده است. در CarPlay، برنامه Music اکنون شامل پشتیبانی از SharePlay می‌شود تا به هر کسی در ماشین شما اجازه دهد در مورد آنچه در حال پخش است نظر داشته باشد (اگر به اندازه کافی شجاع باشید که چنین چیزی را مجاز کنید).یکی دیگر از تغییرات اساسی در iOS 17، اصلاح بزرگی در تصحیح خودکار است، که اپل می گوید در نهایت به شما اجازه می دهد آنچه را که می خواهید بگویید. سیستم تصحیح خودکار جدید با استفاده از یادگیری ماشینی، از نحوه تایپ شما یاد می‌گیرد، تصحیح اشتباهات را آسان‌تر می‌کند، و حتی کلمات و جملات شما را در حین تایپ به صورت خودکار پر می‌کند. اپل می‌گوید دیکته همچنین با یک مدل جدید تشخیص گفتار ارتقا یافته است تا دقیق‌تر شود.

StandBy یکی از قابل توجه ترین تغییرات برای کاربران آیفون در سال جاری است. هنگامی که آیفون خود را به صورت افقی روی شارژر قرار می دهید، یک رابط کاربری جدید به سبک نمایشگر هوشمند سفارشی با ویجت های قابل مشاهده برای مواردی مانند زمان، تقویم، زنگ هشدار و موارد دیگر نشان می دهد.

برای طرفداران ویجت های صفحه اصلی، iOS 17 شامل یک به روز رسانی بزرگ با پشتیبانی از ویجت های تعاملی است. این بدان معناست که اکنون می توانید مستقیماً با خود ویجت ها تعامل داشته باشید، نه اینکه مستقیماً به خود برنامه منتقل شوید. برای مثال، می‌توانید با کنترل‌های پخش و مکث ویجت برنامه Music درست در صفحه اصلی آیفون خود تعامل داشته باشید. در ارتباط با این، اپل همچنین برای اولین بار ویجت های برنامه Home را نیز اضافه کرده است.

iOS 17 شامل تعدادی ارتقاء دسترسی مانند Assistive Access است. این یک رابط قابل تنظیم جدید است که استفاده از آیفون را برای کاربران دارای ناتوانی های شناختی آسان تر می کند. صدای شخصی به کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن گفتار هستند، مانند افراد مبتلا به ALS، توانایی ایجاد صدایی شبیه صدای آنها را می دهد. Live Speech یک ویژگی جدید است که به کاربران غیرزبان این امکان را می دهد که تایپ کنند و کلمات خود را به صورت حضوری، در تماس های تلفنی یا در تماس های FaceTime بیان کنند.اپلیکیشن Messages در iOS 17 نیز با ویژگی‌های جدید برای استیکرها، واکنش‌ها و موارد دیگر، تقویت زیادی می‌کند.

رابط کاربری برنامه‌های iMessage با دسترسی آسان به مواردی مانند دوربین، برنامه Photos، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، فایل‌های GIF و موارد دیگر بازنگری شده است.
اکنون پیام‌های صوتی به‌طور خودکار رونویسی می‌شوند، بنابراین مجبور نیستید به مدت دو دقیقه به صحبت‌های دوستتان گوش دهید.
استیکرها اصلاح شده‌اند و اپل تمام ایموجی‌ها را به استیکر تبدیل کرده و به شما امکان می‌دهد با استفاده از عکس‌های خود استیکرهای خود را ایجاد کنید. برچسب ها را می توان در پیام ها، به عنوان Tapback و موارد دیگر استفاده کرد.
برنامه Messages دارای قابلیت جستجوی ارتقا یافته با پشتیبانی از فیلترهای جستجو است.
پاسخ دادن به یک پیام خاص با کشیدن انگشت به سمت راست، به جای فشار دادن طولانی، آسان‌تر است.
مجموعه قوی از ویژگی‌های اپل برای مدیریت کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای نیز با iOS 17 ارتقا یافته است. امسال، کدهای دو مرحله‌ای که به Mail ارسال می‌شوند، اکنون از تکمیل خودکار پشتیبانی می‌کنند. اپلیکیشن Messages اکنون به طور خودکار پیام های متنی 2FA را حذف می کند.

Live Voicemail در iOS 17 به شما امکان می‌دهد تا زمانی که شخصی یک پست صوتی را ترک می‌کند، رونویسی بلادرنگ را مشاهده کنید، از جمله توانایی دریافت تماس در حالی که شخص پیام خود را ارسال می‌کند. تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان هرزنامه شناسایی می‌شوند به‌عنوان پست صوتی زنده نشان داده نمی‌شوند و در عوض فوراً رد می‌شوند.iOS 17 همچنین در اواخر سال جاری دارای یک برنامه کاملاً جدید مجله خواهد بود. اپل با استفاده از اپلیکیشن Journal می گوید که کاربران آیفون راه جدیدی برای «قدردانی از زندگی و حفظ خاطرات» خواهند داشت. برنامه Journal در iOS 17 از یادگیری ماشینی برای ایجاد پیشنهادهایی از لحظاتی که ممکن است بخواهید به خاطر بسپارید استفاده می کند. این برنامه از شما می خواهد که بر اساس مواردی مانند عکس، موسیقی، تمرین و موارد دیگر دفترچه یادداشت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد