دو بروزرسانی ناگهانی اپل

دوشنبه 3 مهر 1402 - 10:31
دو بروزرسانی ناگهانی اپل
iOS 17.0.1 و iOS 17.0.2: اپل 2 به روز رسانی فوری و غافلگیرکننده را برای کاربران آیفون منتشر کرد

به روز رسانی 24 سپتامبر در زیر. این پست برای اولین بار در 22 سپتامبر 2023 منتشر شد.

تنها چند ساعت پس از عرضه سری جدید آیفون 15 و کمتر از یک هفته از عرضه iOS 17 برای آیفون های دیگر، اپل به طور ناگهانی یک به روز رسانی به ما ارائه کرد. بی سابقه است، مطمئنا؟

به کدام به روز رسانی نیاز دارید؟
اگر سری آیفون 15 دارید، یک گروه کوچک اما به سرعت در حال رشد، به iOS 17.0.2 نیاز دارید. همه کاربران دیگر به iOS 17.0.1 نیاز دارند.

اگر آیفونی دارید که در سال 2018 یا بعد از آن عرضه شده است، iOS 17.0.1 سازگار است. این بدان معناست که iPhone Xs، iPhone Xs Max و iPhone Xr اولین گوشی‌ها هستند که شامل آیفون 11، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس و همه گوشی‌های جدیدتر می‌شود. این شامل مدل های نسل دوم و سوم آیفون SE می شود. دومین آپدیت جدید، iOS 17.0.2 فقط برای آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است.

چگونه می توان آن را دریافت کرد
به روز رسانی به نرم افزار جدید ساده است، و فایل بزرگی نیست 430 مگابایت در آیفون 14 پرو مکس بنابراین نباید خیلی طول بکشد.

برنامه Settings را باز کنید، روی General و سپس Software Update کلیک کنید. البته، فقط به‌روزرسانی مربوط به تلفنتان به شما پیشنهاد می‌شود. بعد، Download and Install را انتخاب کنید و در کمترین زمان به‌روز خواهید شد.

آنچه در نسخه منتشر شده است
این همه در مورد رفع مشکلات امنیتی است و هیچ ویژگی جدیدی در این به روز رسانی وجود ندارد. آنها در iOS 17.1 عرضه خواهند شد که به زودی برای توسعه دهندگان عرضه می شود. در ضمن، این به روز رسانی برای رفع سه باگ طراحی شده است.

اپل می گوید که هر یک از این نقص ها قبلاً در iOS 16.7 اصلاح شده است. با دو مورد از این سه، به‌روزرسانی جدید بهبودهایی را به همراه دارد. دو مورد از آنها با نرم افزار جدید بررسی های بهبود یافته ای را دریافت می کنند و یکی به یک مشکل اعتبار سنجی گواهی می پردازد.

چیزی که در مورد هر سه مورد نگران‌کننده‌تر است و بدون شک باعث انتشار سریع این به‌روزرسانی‌ها شد، این است که احتمالاً قبل از عرضه iOS 16.7 به طور فعال در دنیای واقعی مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند.

اولین مورد از این سه مورد، یک مشکل هسته است، جایی که اپل می گوید، "یک مهاجم محلی ممکن است بتواند امتیازات خود را افزایش دهد." مشکل دوم به عنوان امنیت توصیف می شود و تشخیص می دهد که یک برنامه مخرب "ممکن است بتواند اعتبار امضا را دور بزند". این جایی است که به مسئله اعتبار سنجی گواهی پرداخته شد و سوم، یک اصلاح WebKit است، که در آن پردازش محتوای وب می تواند منجر به "اجرای کد خودسرانه" شود. مانند مشکل کرنل، اکنون با بررسی های بهبود یافته حل شده است.

مانند همیشه، اپل چیزی فراتر از حداقل را ارائه نمی دهد و می گوید: "برای محافظت از مشتریان خود، اپل مسائل امنیتی را فاش نمی کند، بحث نمی کند یا تایید نمی کند تا زمانی که تحقیقاتی انجام شود و وصله ها یا نسخه های منتشر شده در دسترس باشند."به روز رسانی 24 سپتامبر. با مشخص شدن جزئیات بیشتر، اکنون مشخص شده است که این دو به‌روزرسانی بسته به مدل، طعم‌های متفاوتی دارند. اما همانطور که گاهی اوقات در مورد این موارد اتفاق می افتد، معرفی iOS 17.0.2 برای سری جدید آیفون 15 منجر به پیامدهای ناخواسته ای شده است.

اول از همه، این نشانه فوری بودن این به‌روزرسانی است که اپل آن را در روز عرضه آیفون منتشر کرد، یعنی قبل از اینکه کسی گوشی جدید را در اختیار داشته باشد. شگفتی این است که برخی از آیفون‌ها را آجر می‌کند و در حلقه بی‌پایانی نشان دادن لوگوی اپل روی صفحه گرفتار می‌شود. آن چیزی نیست که در روز اول خود با یک آیفون جدید می خواهید. می‌توانید جزئیات کاملی از چگونگی وقوع آن و نحوه حل آن در صورت بروز آن را در اینجا بخوانید.اساساً، وقتی سری آیفون 15 خود را راه اندازی می کنید، باید ابتدا از شما خواسته شود که به iOS 17.0.2 به روز رسانی کنید. اما چیزی که برای برخی از کاربران اتفاق افتاده است این است که اطلاعیه به‌روزرسانی ظاهر نشده است و انتقال داده درگیر روندها می‌شود که منجر به حلقه لوگوی اپل می‌شود. راه حلی در همان مقاله بالا وجود دارد.

در مورد افرادی که از آیفون‌های قدیمی‌تر از iOS 17 استفاده می‌کنند، قابل ذکر است که iOS 16.7 که نیز یک به‌روزرسانی جدید است که جای iOS 16.6.1 را گرفته است. این بدان معنی است که حفاظت ارائه شده توسط iOS 16.6.1 و قبل از آن اکنون ارتقا یافته است تا با بررسی های بهبودیافته یا رفع مشکل اعتبار سنجی گواهی، محافظت بهتری ارائه دهد، همانطور که ذکر شد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد