به‌روزرسانی فوری آیفون به نسخه iOS 16.6

سه شنبه 14 شهریور 1402 - 08:40
به‌روزرسانی فوری  آیفون به نسخه iOS 16.6
اپل می گوید این بروزرسانی، برخی از مشکلات امنیتی را که ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گیرد، اصلاح می کند.

در حالی که اکثر مردم منتظرند اپل iOS 17 را پس از رویداد بعدی اپل در 12 سپتامبر(21شهریور) منتشر کند، غول فناوری همچنان iOS 16.6 را در 27 جولا(5تیر) منتشر کرد. این به روز رسانی ویژگی های جدید زیادی را برای آیفون شما به ارمغان نمی آورد، اما شامل بسیاری از موارد است.

رفع اشکال و وصله های امنیتی، با برخی از مشکلات که اپل گفته است ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گیرد.

برای دانلود به‌روزرسانی، به Settings > General > Software Update بروید، روی Install Now ضربه بزنید و اعلان‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اپل گفت که آپدیت آیفون دو مشکل را اصلاح می کند که ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گیرد. یک مشکل در WebKit است -- موتوری که سافاری و سایر مرورگرهای شخص ثالث را در iOS تأمین می کند -- و ممکن است منجر به اجرای کد دلخواه شود. به گفته شرکت خدمات فناوری اطلاعات Okta، این بدان معناست که یک شخص ثالث می تواند داده های شما را بدزدد یا دستگاه شما را برای مقاصد شرورانه دیگری هک کند. موضوع دوم به یک برنامه اجازه می‌دهد تا کد اصلی iOS آیفون شما را که هسته نامیده می‌شود، تغییر دهد.این به‌روزرسانی همچنین مشکلات دیگری را برطرف می‌کند، از جمله یکی از موارد مربوط به برنامه Find My که در آن یک برنامه ممکن است بتواند اطلاعات موقعیت مکانی حساس شما را بخواند. اپل نمی گوید که این مورد به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته است، اما برای رفع این مشکل همچنان باید iOS 16.6 را دانلود کنید.

چه چیزهای جدیدی در iOS 16.6 وجود دارد؟

iOS 16.6 به جز وصله‌ها و اصلاحات، ویژگی‌های جدیدی را برای آیفون شما به ارمغان نمی‌آورد. به نظر می‌رسد نسخه بتای اولیه iOS 16.6 دارای چارچوبی برای تأیید کلید تماس iMessage است. اما این چارچوب در نسخه نهایی iOS 16.6 گنجانده نشده است.

برخی از پیام‌های اعلان جدید در iOS 16.6 وجود دارد که ممکن است آن‌ها را مشاهده کنید، مانند زمانی که آیفون و رایانه ویندوزی شما در شبکه Wi-Fi یکسانی نیستند، سعی کنید به iCloud برای Windows وارد شوید.وب سایت Gadget Hacks همچنین گزارش می دهد که هشدارهای جدیدی برای Apple Card، Apple Card Family Sharing و Apple Card Savings وجود دارد. برخی از این هشدارهای جدید عبارتند از درخواستی که از شما می‌خواهد خرید را با Apple Card خود تأیید کنید و درخواستی که از شما می‌خواهد اطلاعات حساب پس‌انداز خود را با درج وضعیت شغلی و منبع درآمد خود تکمیل کنید.

برای اخبار بیشتر iOS، زمان عرضه iOS 17 توسط اپل را بررسی کنید، ویژگی هایی که در iOS 17 بیشتر از همه در مورد آنها هیجان زده ایم و پنج ویژگی مخفی iOS 17 که باید درباره آنها بدانید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد