قابلیت IOS 17

یکشنبه 26 شهریور 1402 - 09:14
قابلیت IOS 17
اپل قرار است iOS 17 را در روز دوشنبه، 18 سپتامبر(27شهریور) برای عموم منتشر کند

چه در حال ارتقا به یکی از مدل‌های جدید آیفون 15 باشید یا یک آیفون XS را در دست بگیرید، می‌توانید iOS 17 را در روز دوشنبه، 18 سپتامبر دانلود کنید. اپل آخرین سیستم عامل آیفون را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت معرفی کرد. در ماه ژوئن قبل از انتشار نسخه بتا نرم افزار.

من در دو ماه گذشته در حال آزمایش نسخه‌های بتا iOS 17 بر روی آیفون 14 پرو جدیدتر و آیفون XR قدیمی‌تر بوده‌ام تا ببینم آخرین سیستم‌عامل چه تأثیری بر اکثر افراد دارای دستگاه‌های سازگار خواهد داشت. سیستم عامل بسیاری از ویژگی‌های جدید و مفید را به آیفون شما می‌آورد، مخصوصاً در پیام‌ها، که ممکن است شما را متعجب کند که چرا این توابع در وهله اول وجود نداشتند. برخی از برنامه‌ها، مانند Shortcuts، نسبت به نسخه‌های قبلی iOS بهتر هستند.iOS 17 به صورت بصری از جایی که iOS 16 متوقف شد، ادامه می یابد. پوسترهای تماس در iOS 17 تصاویری را به مخاطبین می‌آورد که مشابه آنهایی که iOS 16 روی صفحه قفل آورده شده است. اما من پوسترهای تماس را بیشتر سرگرم کننده دیدم تا مفید. بزرگترین تغییر بصری حالت StandBy است که آیفون شما را به یک هاب کوچک پر از ویجت ها، عکس ها و ساعت های قابل تنظیم تبدیل می کند.iOS 17 روی آیفون XS و مدل های جدیدتر کار خواهد کرد. اما در حالی که نرم‌افزار جدید تجربه‌ها را در آیفون‌های قدیمی‌تر و جدیدتر به طور یکسان یکپارچه و کم‌تر می‌کند، برخی از ویژگی‌ها واقعاً در مدل‌های جدیدتر مانند iPhone 14 Pro می‌درخشند. این بدان معنا نیست که اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، باید از iOS 17 اجتناب کنید - همچنان حدود 90 درصد از مزایای iOS 17 را تجربه خواهید کرد. برای مثال، حالت StandBy روی XR من کار می کرد، اما با خاموش شدن تایمر خواب نمایشگر، باید صفحه نمایشم را قفل کنم تا کار کند. هنگامی که در حالت StandBy قرار می گیرد، نمایشگر مدت کوتاهی بعد به حالت خواب می رود.

حالا بیایید به برخی از ویژگی های مورد علاقه من در iOS 17 بپردازیم.

حالت StandBy یک حالت برجسته است

وقتی اپل حالت StandBy را در WWDC اعلام کرد، من شک داشتم.احتمالاً در مورد آب و هوا فریاد می زنید. مطمئناً می‌توانید بگویید که حالت StandBy آیفون شما را به یک ساعت کنار تخت گران‌قیمت تبدیل می‌کند، اما اگر فقط از آن به عنوان ساعت استفاده کنید، عملکردهای زیادی را از دست خواهید داد. ویجت‌های تعاملی روی صفحه‌نمایش، بررسی آب و هوا، خواندن آخرین سرفصل‌ها و موارد دیگر را آسان می‌کنند. همچنین می‌توانم موسیقی پخش شده را از طریق بلندگوهای هوشمند متصل بدون اینکه آیفونم را از جیبم بیرون بیاورم، تغییر دهم.اعلان‌ها نیز روی صفحه نمایش من نشان داده می‌شوند و من به راحتی می‌توانم پیش‌نمایش آن‌ها را بدون باز کردن قفل آیفون خود مشاهده کنم. بنابراین وقتی از برنامه‌ای مانند Ring اعلان دریافت کردم، می‌توانم به سرعت بررسی کنم که آیا شخص پستی است که بسته‌ای را تحویل می‌دهد یا فقط یک ماشین در حال رانندگی در جاده است.اما حالت Standby جای بهبود دارد. در حال حاضر تعداد محدودی ویجت وجود دارد که می‌توان با حالت StandBy از آنها استفاده کرد، و ابزارک‌های ایمیل، مانند Mail، به شدت گم شده‌اند. اینکه بتوانید ایمیل خود یا هر برنامه رسانه اجتماعی را از حالت StandBy به سرعت بررسی کنید، مفید بودن این ویژگی را افزایش می دهد.حالت StandBy همچنین در آیفون‌هایی که نمایشگرهای همیشه روشن دارند، مانند آیفون 14 پرو، بهترین عملکرد را دارد. این روی دیگر آیفون‌های سازگار با iOS 17، مانند آیفون XR، کار می‌کند، اما فقط تا زمانی که صفحه‌نمایش به حالت خواب برود.

پیام‌ها فراتر از تصحیح خودکار ارتقا می‌یابند
بله، تصحیح خودکار اکنون از پیام‌های شما یاد می‌گیرد و به طور کلی برای درک بهتر منظور شما بهبود یافته است. پیام‌ها همچنین دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید دیگر است که برقراری ارتباط با دیگران را آسان و بدون دردسر می‌کند، از جمله عملکرد لغو تصحیح خودکار. هنگامی که یک تصحیح انجام می دهد، پیام ها زیر کلمه اصلاح شده خط می کشند. اگر روی کلمه ضربه بزنید، این گزینه به شما داده می شود تا اصلاح را لغو کنید و آن را به همان چیزی که در ابتدا تایپ کرده بودید برگردانید.

ارتقای دیگر یک فلش در چت های گروهی است. به جای پیمایش به بالا برای یافتن شروع پیام ها، یک فلش جدید وجود دارد که من را به اولین پیام در مکالمه ای که نخوانده ام می برد. این من را از سردرگمی زیادی در مورد اینکه چرا گروه دوستانم نمی توانند ملاقات کنند، نجات داده است.

نوار برنامه با یک نوار کشویی جایگزین شده است. در کنار فیلد پیام شما، یک دکمه علامت مثبت وجود دارد که از آن برای بالا کشیدن برنامه‌های iMessage مانند دوربین، Memoji و موارد دیگر استفاده می‌کنید. می‌توانید این موارد را نیز مرتب کنید تا برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید، مانند برنامه #images، به راحتی قابل دسترسی باشند. این یک تغییر کوچک اما مفید است. قبل از iOS 17، گاهی اوقات نوار برنامه روی من ناپدید می شد و برای بازگرداندن آن مجبور می شدم صفحه را به سمت بالا یا پایین بکشم. اکنون همه برنامه ها در یک مکان آسان برای یافتن قرار دارند.

استیکرهای خود را برای پیام‌ها ایجاد کنید

با iOS 16، اپل توانایی برداشتن سوژه عکس از پس‌زمینه را معرفی کرد و به شما (عمدتا) تصاویر بریده‌شده با ظاهری تمیز ارائه کرد. با iOS 17، اپل به شما امکان می دهد از این برش ها برای ایجاد برچسب های خود استفاده کنید. می توانید جلوه های مختلفی مانند طرح کلی سفید یا فیلتر هولوگرافیک به استیکرهای خود اضافه کنید تا استیکرهای خود را برجسته کنید. و می توانید استیکرهای متحرک از عکس های زنده بسازید.آیا این استیکرها مفید هستند؟ نه واقعا، اما من با آنها خوش می گذرانم.

iOS 17 می تواند به طور خودکار پیام های کد تأیید را حذف کند
پیام های تأیید دو مرحله ای یک راه عالی برای بهبود امنیت هنگام ورود به حساب یا سرویس است. با iOS 17، برنامه پیام‌ها و ایمیل شما می‌تواند به‌طور خودکار کدهای تأیید دو مرحله‌ای را پس از استفاده از کد برای تکمیل خودکار فیلد مورد نظر خود حذف کند. من دوست دارم تمام صندوق‌های ورودی‌ام را تمیز و مرتب نگه دارم، و این ویژگی جدید مانند یک Roomba مجازی است که به محض استفاده از آن پیام‌های غیر ضروری خلاص می‌شود.

بهبود میانبرها

زمان اعتراف:  قبلاً از Shortcuts در آیفون خود استفاده نشده بود. راه اندازی آنها من را پیچیده و ناامید کننده بود. صفحه اصلی Shortcuts گیج کننده بود، بنابراین متقاعد کننده بود که Shortcut ها ارزشی ندارند. اما به لطف iOS 17، نگرش ها تغییر کرد.برای شروع، اپل صفحه اصلی Shortcuts را تغییر داد تا تعدادی از موارد از پیش ساخته شده را نشان دهد، مانند ایجاد یک یادداشت جدید در Notes، که می توانید به راحتی با فشار طولانی به صفحه اصلی خود اضافه کنید. طرح‌بندی جدید آنقدرها دلهره‌آور نیست و باید برای دیگران آسان‌تر شود تا ببینند میان‌برها چه کاری می‌توانند انجام دهند.

سطح دوربین یک تغییر دهنده بازی است

(وقتی برای رسانه‌های اجتماعی عکس می‌گیرم یا فیلم می‌گیرم، نگرانم که مستقیم به نظر نرسند). قبل از iOS 17، سعی می‌کردم دستگیره را با یک خط مستقیم در قاب قرار دهم، اما اگر در طبیعت بودم، تمام تلاشم را می‌کردم.در iOS 17، برنامه دوربین یک سطح روی صفحه دارد تا بتوانید ویدیوها و تصاویر خود را صاف کنید. سطح به عنوان یک خط سفید نازک در مرکز صفحه نمایش شما قرار می گیرد، اما زمانی که تراز باشد زرد می شود. این به من کمک کرد تا عکس‌های مستقیم بگیرم، و همچنین از آن برای بررسی دوباره بودن قاب عکس روی دیوارم هنگام آویزان کردن آن استفاده کردم.

لیست های مواد غذایی در یادآوری ها

خوشبختانه، Reminders یک ویژگی جدید دارد که به شما امکان می‌دهد فهرستی از خواربار تهیه کنید که به بخش‌هایی با سرصفحه‌هایی مانند محصولات، نان و غلات و اقلام خانگی تفکیک شده است. این برنامه به طور خودکار این بخش ها را با اضافه کردن موارد ایجاد می کند و آنها را در دسته بندی های مناسب مرتب می کند. این برنامه حتی نام‌های تجاری خاصی مانند دکتر پپر و ریتز را شناسایی می‌کند و آنها را نیز به‌طور مناسب مرتب می‌کند.

ویژگی‌های iOS 17 در زمان راه‌اندازی در دسترس نیستند
بزرگترین ویژگی iOS 17 که در زمان راه اندازی گنجانده نشده است برنامه Journal است. اپل این برنامه را در ماه ژوئن در WWDC معرفی کرد و گفت که می‌تواند به شما پیشنهادهایی درباره مواردی که باید در مجله بنویسید، ورودی‌هایتان را خصوصی نگه می‌دارد و موارد دیگر را ارائه دهد. با این حال، اپل گفت که برنامه Journal در اواخر سال جاری راه اندازی خواهد شد.فهرست‌های پخش مشترک در همکاری‌های Apple Music هنوز با iOS 17 در دسترس نیستند. گفته می‌شود که این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد دوستان و خانواده خود را برای ویرایش لیست‌های پخش یا واکنش به آهنگ‌های خاصی در لیست پخش دعوت کنند. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این ویژگی وجود ندارد. اپل همچنین اعلام کرده بود که AirDrop زمانی که دستگاه‌ها در iOS 17 از محدوده یکدیگر خارج می‌شوند، می‌تواند انتقال فایل را به پایان برساند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد