مزیا و معایب IOS 17

جمعه 31 شهریور 1402 - 11:05
مزیا و معایب IOS 17
آیا امروز آیفون خود را به iOS 17 به روز می کنید؟ ممکن است در حال حاضر بهترین حرکت برای به روز رسانی به iOS 17 نباشد.

همه نیازی به دانلود آخرین به‌روزرسانی iOS در آیفون خود ندارند، درست زمانی که اپل آن را در دسترس قرار می‌دهد.اپل در هفته گذشته در رویداد Wonderlust خود تاریخ انتشار iOS 17 را در کنار سری آیفون 15، اپل واچ سری 9 و نسل دوم اپل واچ اولترا اعلام کرد. iOS 17 امروز، 18 سپتامبر برای همه با یک آیفون سازگار در دسترس خواهد بود. اما فقط به این دلیل که منتشر شده است، آیا به این معنی است که باید آن را روی تلفن خود نصب کنید؟

در این داستان، من به چند دلیل می پردازم که چرا شما ممکن است هنوز نخواهید به iOS 17 را به روز کنید و در عوض به دیگران اجازه دهید آن را به یک چرخش بپردازند.

اگر می‌دانید که iOS 17 را می‌خواهید، نحوه دانلود iOS 17 و همچنین تمام تنظیمات و ویژگی‌های جالب پنهان iOS 17 را که می‌توانید انتظار داشته باشید پیدا کنید، بررسی کنید.

باتری آیفون شما ممکن است سریعتر از حد معمول خالی شود

یک دلیل برای زدن مکث در دانلود؟ واقعاً یک دلیل کلی وجود ندارد که چرا شارژ باتری بلافاصله پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ مانند iOS 17 رخ می‌دهد، اما تقریباً هر سال برای برخی افراد این اتفاق می‌افتد.اگر سطح سلامت باتری شما در حال حاضر در وضعیت بدی قرار دارد (تنظیمات > باتری > سلامت باتری)، ممکن است بخواهید برای مدتی از به‌روزرسانی به iOS 17 خودداری کنید.در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا iOS 17 ممکن است باتری شما را خالی کند:

تلفن شما در پس‌زمینه اضافه کار می‌کند. ویژگی‌های جدید، مانند ویژگی جستجوی بهبود یافته در پیام‌ها یا استیکرهای زنده برای عکس‌های شما، ممکن است نیاز به فهرست‌بندی فایل‌های شما داشته باشند تا به درستی کار کنند.برنامه‌های شما از iOS 17 پشتیبانی نمی‌کنند. به توسعه‌دهندگان زمان زیادی داده می‌شود تا برنامه‌های خود را به جدیدترین نرم‌افزار آیفون به‌روزرسانی کنند، اما اگر این کار را نکنند، برنامه‌ها می‌توانند باتری بیشتری را خالی کنند زیرا قدیمی هستند و البته، همیشه احتمال کمی وجود اشکالات نرم افزاری وجود دارد که می تواند عمر باتری شما را در پس زمینه از بین ببرد.حتی اگر منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 17 باشید، ممکن است در چند روز اول با مقداری خالی شدن باتری مواجه شوید، اما به طور کلی زمانی که آیفون شما با به‌روزرسانی نرم‌افزار تثبیت شد، این مشکل از بین می‌رود.

آیفون قدیمی شما ممکن است واقعا کند شود

فقط به این دلیل که آیفون شما از iOS 17 پشتیبانی می کند، لزوماً به این معنی نیست که سیستم عامل جدید به راحتی روی دستگاه شما اجرا می شود. یک مدل قدیمی‌تر آیفون، مانند آیفون XS یا آیفون 11 پرو، ممکن است به دلیل فضای ذخیره‌سازی کم، رم کم یا چیپ‌ست قدیمی‌تر، در پاسخگویی به خواسته‌های iOS 17 دچار مشکل شود.

ممکن است با باگ هایی مواجه شوید که می توانند مشکلاتی را در آیفون شما ایجاد کنند

مهم نیست که یک به‌روزرسانی نرم‌افزار چقدر صیقلی به نظر می‌رسد، برخی از باگ‌ها احتمالاً از بین خواهند رفت. به همین دلیل است که اپل گاهی اوقات یک "به روز رسانی نقطه ای" را بلافاصله پس از یک به روز رسانی بزرگ منتشر می کند تا مشکلاتی مانند:

خالی شدن باتری.
تاخیر.
بسته شدن اجباری برنامه ها
راه اندازی مجدد تلفن
ویژگی های غیر قابل استفاده
اگر در مورد احتمال مواجه شدن با مشکلاتی مانند این نگران هستید، ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا هر گونه باگ بزرگ احتمالی در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 17 برطرف شود.

در بیشتر موارد، احتمالاً باید به iOS 17 آپدیت کنید

صرف نظر از هر تردیدی که ممکن است داشته باشید، اگر می خواهید وارد شوید، دلایل زیادی وجود دارد که فقط به iOS 17 به روز رسانی کنید. گذشته از تمام ویژگی های جدیدی که ممکن است از آنها بهره مند شوید، به روز رسانی های اصلی نرم افزار اپل ممکن است باگ ها را برطرف کنند و مسائل دیگر در تکرارهای قبلی

با این حال، به‌روزرسانی‌های اصلی فقط مشکلات را برطرف نمی‌کنند، بلکه تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی جدیدی را نیز به ارمغان می‌آورند که ایمنی شما را بهبود می‌بخشد و از اطلاعات شخصی شما بهتر محافظت می‌کند.در iOS 17، چند ویژگی مهم حریم خصوصی و امنیتی دارید که باید منتظر آنها باشید:

هشدار محتوای حساس: می‌توانید تنظیماتی را تغییر دهید تا عکس‌ها و ویدیوهای حساس ارسال شده برای شما محو شود. این ویژگی در پیام‌ها، AirDrop، پوسترهای تماس، پیام‌های FaceTime و برنامه‌های شخص ثالث کار می‌کند.
مجوزهای بهبود یافته: برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند عکس‌هایی را که می‌خواهید در برنامه به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید، در حالی که بقیه آنها خصوصی نگه داشته می‌شوند. همچنین، یک برنامه می تواند یک رویداد را به تقویم شما اضافه کند بدون اینکه بتواند رویدادهای دیگر شما را ببیند.
حالت قفل گسترش یافته: حالت قفل جدید و بهبود یافته امنیت را افزایش می دهد تا از شما در برابر حملات سایبری پیچیده تر محافظت کند. حتی اکنون روی Apple Watch شما نیز کار می کند.

و سپس تمام ویژگی های دسترسی جدید وجود دارد که می تواند برای افراد دارای معلولیت فوق العاده مفید باشد:

صدای شخصی: یک ویژگی هوش مصنوعی که به شما امکان می دهد صدای خود را شبیه سازی کنید و از طریق تایپ به گفتار برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید.
دسترسی کمکی: همه چیز را در تلفن شما ساده می کند و استفاده از آن را آسان تر می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد